Gå til innhold

Han slo opp, men jeg får dårlig samvittighet av å finne en annen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han slo opp med meg for flere måneder siden. I tillegg var han stygg med meg store deler av forholdet. Og etter han gjorde det slutt snakket han stygt til meg da jeg et par ganger sendte ham en melding for å høre hvordan det gikk med ham eller lot være å svare i det hele tatt. Han ville virkelig gjøre det klart at jeg ikke betydde noe for ham. Noe han klarte. Dette gjorde at jeg slet en god stund med lav selvfølelse. 
Ting går mye bedre nå. Jeg har akseptert bruddet og har fått livet mitt tilbake føles det som. Selvfølgelig gjør det vondt å tenke på at jeg har blitt behandlet som jeg ble, men tenker jeg har lært til en annen gang. 

Jeg ønsker meg en partner. Er ganske klar på hva jeg ønsker meg i en partner også. Så jeg har flere ganger tenkt på å laste ned tinder. Men hver gang jeg går inn for å laste ned appen, skylder det over meg en følelse av dårlig samvittighet. Ovenfor eksen! Han spurte jo flere ganger om jeg var løs på tråden og om jeg pleide å ligge rundt før jeg traff ham. Noe jeg ikke gjorde. Men føler han får dette bekreftet om jeg lager meg profil på tinder. At eventuelle single kompiser av ham skal vise det til ham og at han bare «det var det jeg visste». Det burde ikke bry meg, men det gjør det. 

Kan noen gi meg en reality check? Fortelle meg at jeg er fri til å laste ned/flørte/gjøre hva jeg vil??? 

Anonymkode: cdadb...987

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er fri til å gjøre hva du vil! Han ville ikke ha deg, da står du fritt til å finne noen som faktisk vil ha deg og elske deg. 

Jeg tror det beste er å bare hive seg ut i det og begynne, så går følelsen over etter hvert 😃

Anonymkode: 1260a...2d2

• Liker 2
Skrevet

Du er fri til å gjøre som du vil!

Men min erfaring er at det tar tid å fordøye et brudd og "komme over" et forhold, selv om man er ferdig med personen. Kanskje er dette en ypperlig anledning for deg til å sette deg selv først og prioritere å bygge deg selv opp? 

Å være på Tinder trenger ikke være en seriøs greie. Du kan flørte og prate med folk uten at det forplikter deg til noe - ta tid til å kjenne på frihetsfølelsen. Eksen din er en drittsekk som åpenbart har sagt stygge ting til deg - som at du er løs på tråden - for å svekke selvfølelsen din. Vært bevisst på hvilke spor det har satt i deg og gi disse tankene motstand. Du vet best hvem du er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg var sammen med en som slo opp med meg. Etter bruddet, så trøstet jeg meg med å rote med en type. Dette fant eksen ut av, og sa at han hadde tenkt å ta meg tilbake, men nå hadde jeg ødelagt alt. Jeg betrodde meg til en venn, som kunne fortelle at rett før bruddet hadde eksen vært utro mot meg. Eksen innrømte det, og sa at han hadde slått opp av dårlig samvittighet. Av en eller annen grunn, så ble vi sammen igjen. Senere brukte han hele greiene mot meg, og mente at det jeg hadde gjort var mye verre enn det jeg hadde gjort. Enkelte er bare helt skrudd i hodet!! Vi må bare ikke ta det innover oss! Når vi er single, så gjør vi selvsagt ingenting galt når vi roter med andre som også er single! Kos deg på date! Han eksen din er en drittsekk!! Slett den stygge stemmen hans fra hodet ditt!!

Anonymkode: baa4b...fc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rettelse:

Senere brukte han hele greiene mot meg, og mente at det jeg hadde gjort var mye verre enn det han hadde gjort

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rettelse:

Senere brukte han hele greiene mot meg, og mente at det jeg hadde gjort var mye verre enn det han hadde gjort

Har opplevd noe lunne det samme med ei som jeg trodde var venninne. Legger all skyld på meg,mens hun har også gjort ting. 

Anonymkode: c4f79...2ef

Skrevet

Det er overhodet ikke hans sak om du puler 5 menn i taklampa, sitter hjemme og strikker, eller reiser jorda rundt.

Det er slutt. 

Hva han tenker om deg er null verdt.

Det du tenker om deg, er viktig. 

Vær grei mot deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...