AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Erfaringer her? Legger på kjærlighet... Jeg har litt erfaring med tarot, men nååå er jeg usikker. Jeg har tidligere opplevd The Tower som et mindre behagelig kort, der det har vist seg før ganske fæle ting for min del. Men når jeg spør om clarifiers og mer forklaring så dukker kort som Ten of Cups, Justice, Two of Cups, Temperance og The Lovers opp? Skjedd begge gangene. Altså bare kjærlighetskort??? Jeg er singel. Sånn TOTALT singel Hva kan dette være mon tro Anonymkode: 6b657...4a1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Får også opp The Star og King of Pentacles Anonymkode: 6b657...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Du må kanskje bryte ned gamle mønster/forventninger o.l. først. Anonymkode: e1af6...35d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Hva spurte du om? Min erfaring med tarot er at kortene svarer på spørsmålet du stiller, derfor blir formuleringen av det viktig å ta i betraktning i tolkningen. Om du ikke bruker omvendte/reverserte kort, så har alle kort både positive og negative betydninger, selv om noen kort generelt sett har et bedre "rykte" eller "ladning", og oftere kommer ut positivt. Ved å tolke kort sammen, som i ditt tilfelle er et "negativt kort" fulgt av mange "positive kort" her kan det jo se ut til at Tårnet (uavhengig hvordan det oppleves, det er jo et kort forbundet med sjokk, omveltning, plutselige forandringer) vil føre til gode ting i kjærlighetslivet ditt. For meg er Tårnet et kort som representerer relativt brå endringer og nådeløs realitetsorientering, det vil si at når Tårnet viser seg så faller illusjoner på godt og vondt, og du blir tvunget til å være ærlig mot deg selv og gi slipp på det som ikke er noe bra for deg. Det som er liv laga vil stå igjen, selv om alt annet raser. Du blir rett og slett mer klar over hva som er rett for deg og hva som er verdt å investere tid og energi i. Jeg vet at i kjærlighet kan Tårnet også tolkes som pangforelskelse, men jeg personlig har aldri sett den effekten (har lagt tarot i 26 år). Men om du er TOTALT singel, så kan det være noe endres i det som er årsaken til det...? Du plutselig oppdager at noen har følelser for deg, og/eller du for de, eller plutselig innser at du har tenkt/gjort noe som har hindret deg selv i å få følelser eller slippe noen nærme? Jeg vet ikke, men Tårnet er som nevnt et tegn på omveltning, og sånn sett kan det jo se ut til at det er sivilstatusen det gjelder...oppdater oss gjerne. Anonymkode: 95bfd...f33 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tårnet (uavhengig hvordan det oppleves, det er jo et kort forbundet med sjokk, omveltning, plutselige forandringer) vil føre til gode ting i kjærlighetslivet ditt. Anonymkode: 95bfd...f33 Og så kommer det vel også an på hvilke kort som kommer etter Tårnet. Anonymkode: f704a...529
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så kommer det vel også an på hvilke kort som kommer etter Tårnet. Anonymkode: f704a...529 Hvorfor siterer du en halv setning? Skriver jo i starten av setningen at siden TS fikk gode kort etter Tårnet tyder DET på at det er gode ting som kommer (som et eksempel, ikke fasit). Anonymkode: 95bfd...f33
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva spurte du om? Min erfaring med tarot er at kortene svarer på spørsmålet du stiller, derfor blir formuleringen av det viktig å ta i betraktning i tolkningen. Om du ikke bruker omvendte/reverserte kort, så har alle kort både positive og negative betydninger, selv om noen kort generelt sett har et bedre "rykte" eller "ladning", og oftere kommer ut positivt. Ved å tolke kort sammen, som i ditt tilfelle er et "negativt kort" fulgt av mange "positive kort" her kan det jo se ut til at Tårnet (uavhengig hvordan det oppleves, det er jo et kort forbundet med sjokk, omveltning, plutselige forandringer) vil føre til gode ting i kjærlighetslivet ditt. For meg er Tårnet et kort som representerer relativt brå endringer og nådeløs realitetsorientering, det vil si at når Tårnet viser seg så faller illusjoner på godt og vondt, og du blir tvunget til å være ærlig mot deg selv og gi slipp på det som ikke er noe bra for deg. Det som er liv laga vil stå igjen, selv om alt annet raser. Du blir rett og slett mer klar over hva som er rett for deg og hva som er verdt å investere tid og energi i. Jeg vet at i kjærlighet kan Tårnet også tolkes som pangforelskelse, men jeg personlig har aldri sett den effekten (har lagt tarot i 26 år). Men om du er TOTALT singel, så kan det være noe endres i det som er årsaken til det...? Du plutselig oppdager at noen har følelser for deg, og/eller du for de, eller plutselig innser at du har tenkt/gjort noe som har hindret deg selv i å få følelser eller slippe noen nærme? Jeg vet ikke, men Tårnet er som nevnt et tegn på omveltning, og sånn sett kan det jo se ut til at det er sivilstatusen det gjelder...oppdater oss gjerne. Anonymkode: 95bfd...f33 Hei. Takk for svar! Jeg brukte ikke et spesifikt legg, bare lot kort falle ut (liker å bruke tarot slik og det har gitt mening før/vært rett). Vanligvis kan det komme to eller flere kort; f.eks flere court cards hvis jeg er involvert i noen, eller lignende. Men her kom The Tower ut alene. Så jeg spurte da om avklarere. Min erfaring med disse avklarnerne fra før: Ten of Cups: Som regel et møte med en del følelser, kan være en reunion med en tidligere flamme. Det har ikke betydd et kjærlighetsforhold, men jeg har hatt følelser for personen. Justice: At ting blir rettferdiggjort/balansert - feks får «payback» eller/og ordner opp i ufred med noen. Som regel et godt kort. Two of Cups: Nærmest alltid betydd et «hook»/date/ONS som ikke mååå bli til noe MER. Har vist seg ved reunion. Aldri betydd et forhold, og jeg har ikke alltid hatt følelser heller. Temperance: Som regel alltid et tegn på sex, og har så langt betydd at jeg har gått tilbake til noen fra fortiden. Eller det har vist seg ved ufred som har ordnet seg. The Lovers: Også et kort som viser seg før noe fysisk (flørt; sex, osv.) og det er som regel et bånd mellom meg og denne personen. Men ikke et forhold (så langt). Har også vist seg mye ved valg. The Star: Typisk for reunion med tidligere flammer/en ny start. Litt likt som Temperance for min del: King of Pentacles: Alle court cards har som regel stått for en person i mitt liv, enten nå eller fremtid. Kan bli vist i mynt, staver, kopper eller sverd pga personlighetstrekk eller noe situasjonsbestemt, og noen ganger på grunn av stjerntegn (det varierer). Må si jeg er spent på denne selv… for som sagt er jeg ikke involvert i noen nå og har ikke noe særlig følelser for noen. Merkelig! Men ja: er ultrasingel og har liksom gitt opp. TS Anonymkode: fc7b1...120
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Tidligere har tårnet for meg betydd heartbreak, at relasjoner har rast, at jeg har fått vite dårlige ting, o.l. Men ikke nødvendigvis et varig brudd eller en spesielt stor sorg/vanskelighet. Aldri hatt positive opplevelser med det… TS Anonymkode: fc7b1...120
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva spurte du om? Anonymkode: 95bfd...f33 Jeg spurte om hva som ville skje i kjærlighetslivet mitt i nærmeste fremtid Anonymkode: fc7b1...120
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Forstår godt at du er forvirret. Du tror tarot er en greie. Er nokk mye du blir forvirret av Anonymkode: 7ac75...d4e 1
K.B. Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Denne tråden burde selvfølgelig stenges, da jeg ser moderatorene til stadighet stenger tråder med spekulasjoner og usanne påstander. Av en eller annen merkelig grunn, så tillater de samme moderatorene et utall tråder om overtro, som beviselig er skadelig. Ikke rart KG er en vits... https://blogs.scientificamerican.com/cross-check/astrology-tarot-cards-and-psychotherapy/
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Oppdatering fra ts. Jeg tror kanskje jeg fant ut hva dette dreide seg om… som jeg sa har jeg vært helt død i kjærlighetslivet og totalt singel. Men for noen dager siden møtte jeg plutselig en fyr jeg aldri har truffet før - og bare PANG: det var totalt gjensidig tiltrekning. 🙈 Vi har innledet noe greier her, men jeg aner ikke om det blir noe ordentlig ut av det… sikkert ikke, men jeg har nesten aldri opplevd noe sånt så raskt før hvert fall… så langt i livet!! Så hvem vet. Kanskje var dette et tower moment, eller hva folk kaller der. Sånn det føltes i alle fall Ts Anonymkode: fc7b1...120 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdatering fra ts. Jeg tror kanskje jeg fant ut hva dette dreide seg om… som jeg sa har jeg vært helt død i kjærlighetslivet og totalt singel. Men for noen dager siden møtte jeg plutselig en fyr jeg aldri har truffet før - og bare PANG: det var totalt gjensidig tiltrekning. 🙈 Vi har innledet noe greier her, men jeg aner ikke om det blir noe ordentlig ut av det… sikkert ikke, men jeg har nesten aldri opplevd noe sånt så raskt før hvert fall… så langt i livet!! Så hvem vet. Kanskje var dette et tower moment, eller hva folk kaller der. Sånn det føltes i alle fall Ts Anonymkode: fc7b1...120 Kanskje du ubevisst endret deg, og derfor traff ham. For meg er tårnet sunne vanskelige valg vi må ta og gå gjennom, kvitte oss med gamle mønstre, avslutte illusjoner eller forestillinger vi har hatt, endre oss til det bedre og åpne oss for andre ting. Anonymkode: c0cfc...e24
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 De som tror på tarot har enn eller annen psykose, mener jeg. Hvis du vil ha en mann/kvinne gå ut og finn enn. Kortene er til blackjack og poker. 👍 Anonymkode: 2382b...638
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som tror på tarot har enn eller annen psykose, mener jeg. Hvis du vil ha en mann/kvinne gå ut og finn enn. Kortene er til blackjack og poker. 👍 Anonymkode: 2382b...638 Tarotkortene mine har en beskjed til deg, det som tok slutt var til det beste, du ga for mye av deg og det ble aldri helt plass til deg og ditt. Ha en god dag. Anonymkode: c0cfc...e24
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje du ubevisst endret deg, og derfor traff ham. For meg er tårnet sunne vanskelige valg vi må ta og gå gjennom, kvitte oss med gamle mønstre, avslutte illusjoner eller forestillinger vi har hatt, endre oss til det bedre og åpne oss for andre ting. Anonymkode: c0cfc...e24 Det kan helt sikkert være. Forut dette har jeg nemlig holdt fast i en som virkelig ikke var bra for meg. Jeg har opplevd enormt mye dritt i kjærlighetslivet nå, og jeg holder nok fortsatt fast i troen på at det bare vil ende med dårlige ting videre. Derfor er jeg veldig usikker på dette her også. Altså det her med han nye 😕 Ts Anonymkode: fc7b1...120
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan helt sikkert være. Forut dette har jeg nemlig holdt fast i en som virkelig ikke var bra for meg. Jeg har opplevd enormt mye dritt i kjærlighetslivet nå, og jeg holder nok fortsatt fast i troen på at det bare vil ende med dårlige ting videre. Derfor er jeg veldig usikker på dette her også. Altså det her med han nye 😕 Ts Anonymkode: fc7b1...120 Da tror jeg ditt tower øyeblikk er å innse hva som førte til de dårlige forholdene, din rolle i det, og hvordan kjenne igjen dårlige mønstre så du ikke er mistenksom hele tiden.. om du skjønner? Om du vet hva som var feil før, og mønstrene dine som gjorde at du fant deg i de forholdene, så kan du endre det og velge en god fyr neste gang. Du gjør klokt i å ta det rolig mdd ham her, se ting an. Anonymkode: c0cfc...e24
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan helt sikkert være. Forut dette har jeg nemlig holdt fast i en som virkelig ikke var bra for meg. Jeg har opplevd enormt mye dritt i kjærlighetslivet nå, og jeg holder nok fortsatt fast i troen på at det bare vil ende med dårlige ting videre. Derfor er jeg veldig usikker på dette her også. Altså det her med han nye 😕 Ts Anonymkode: fc7b1...120 Jeg la noen kjappe kort for deg, sett grenser og hold deg ved de, IKKE mist deg selv i dette forholdet, du har sjansen til et godt forhold her men ikke hvis du ikke setter deg selv også her. Du er sterk men du må kunne vise det også. Tenk på det sånn, vil han ha deg supert men da hele deg, hvis ikke bye bye. Har troen på deg. Anonymkode: c0cfc...e24
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg la noen kjappe kort for deg, sett grenser og hold deg ved de, IKKE mist deg selv i dette forholdet, du har sjansen til et godt forhold her men ikke hvis du ikke setter deg selv også her. Du er sterk men du må kunne vise det også. Tenk på det sånn, vil han ha deg supert men da hele deg, hvis ikke bye bye. Har troen på deg. Anonymkode: c0cfc...e24 Tusen takk kjære deg. Ja, jeg forstår tror jeg.. jeg er «vant» til å være populær på en seksuell måte, men likevel ikke bli godtatt og elsket for hele meg. Hvert fall er det min oppfatning. På sikt har det gjort noe veldig negativt med meg og mitt syn på meg selv. Håper ikke dette er enda en «drittsekk» eller player… huff. Redselen og dårlige erfaringer gjør at jeg bare venter på at ting raskt går dårlig - Ts Anonymkode: fc7b1...120
K.B. Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tarotkortene mine har en beskjed til deg, det som tok slutt var til det beste, du ga for mye av deg og det ble aldri helt plass til deg og ditt. Ha en god dag. Anonymkode: c0cfc...e24 Det er definisjonen på en Barnum uttalelse. Det er som å si: Noen ganger sover du dårlig, da du ligger å grubler på problemer, eller Du blir alltid glad for gaver, men noen ganger tenker du at du hadde fortjent bedre. Det er uttalelser som kan gjelde for absolutt alle. Sagt på en annen måte: du sier absolutt ingen ting som har nytteverdi. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå