Gå til innhold

Coronavaksinen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk time til vaksine om ca ei uke. Kjenner jeg gruer meg veldig. Har noen av dere som har tatt vaksinen, fått noen bivirkninger i ettertid?

Anonymkode: b0776...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe annet enn det vanlige ved vaksiner. Øm arm i et par dager og litt slapp/varm første døgnet. 

Anonymkode: cf7fa...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta den om en halvtime og gruer meg 5000% 🥺

Anonymkode: 06871...b19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke stikket (knapt nok myggstikk følelse). Fikk litt støl arm i noen dager, ingen andre bivirkninger. Hadde ingen feber eller noe. 

Anonymkode: 42904...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ta den om en halvtime og gruer meg 5000% 🥺

Anonymkode: 06871...b19

Ingenting å grue seg til. Stikket kjennes knapt, å man blir litt støl i armen. Noen få får feber, men det går over fort. 

Anonymkode: 42904...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin erfaring. Kjente ingenting da jeg fikk vaksinen. Fikk litt vondt i armen neste dag, men husker BCG på ungdomsskolen som mye verre 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullvaksinert. Har sprøyteskrekk, og gruet meg selvfølgelig begge gangene. Ikke til bivirkninger (det er jo ikke akkurat bivirkninger, men en reaksjon!), men til selve sprøyta. 

Ærlig talt var det den minst vonde sprøyta jeg har fått. Null reaksjoner, verken etter første eller andre. Litt øm i armen etter første, litt mer etter andre, men ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: a3c4b...299

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner nesten ikke selve stikket hvertfall. Jeg fikk astrazenica som første dose, hadde da feber om natta, men har vært helt fin siden. Pfizer som neste, var litt støl i armen et par dager, ingenting annet. :) Dette går nok helt bra! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve sprøyten (Pfizer) var ikke vond. Fikk veldig vondt i armen etter ca 2 timer, tok smertestillende som funket godt. Etter det gikk smerten gradvis over. Ettter to dager kjente jeg ingenting. 

Anonymkode: f271f...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg ikke på selve stikket, har ikke sprøyteskrekk. Tenker mer på bivirkninger i ettertid, altså etter dere har fått vaksinen.

Anonymkode: b0776...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå tenker jeg ikke på selve stikket, har ikke sprøyteskrekk. Tenker mer på bivirkninger i ettertid, altså etter dere har fått vaksinen.

Anonymkode: b0776...a94

Jeg gruer meg også. Søstra mi tok den for noen dager sin. Hun ble helt slått ut av første dose. Svimmel, vondt i hodet, vondt i kroppen, kvalm osv osv. 

Anonymkode: e564e...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket nei jeg.. det gikk også helt smertefritt.

Anonymkode: 0c257...58f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullvaksinert med Pfizer. Fikk vondt i armen i 1,5 dag etter første dose. Ble trøtt og følte meg litt uggen i to dager, samt litt vondt i armen av den andre dosen. Null problem altså.

Anonymkode: 14de7...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To doser Pfizer her. Merket ingenting annet enn litt vondt i armen dagen etter, for begge dosene. 

Anonymkode: b1037...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som forsatt sliter uker etter siste dose. Jeg kjenner også fler som knapt merket noe som helst.

Umulig å si hvem som får hva av bivirkninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått to doser pfizer, ingen bivirkninger annet enn litt ømhet på stikkstedet et par dager. Statistisk sett får svært få bivirkninger etter vaksinene.

Og bivirkningene av korona kan være ekstremt mye verre…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mer eller mindre ingen bivirkninger, med unntak av øm arm i et par dager, og muligens litt mer kløe og utslett enn vanlig. 

Men jeg har nok vært max uheldig med selve sprøytestikket. For de aller fleste sier det knapt nok kjennes, og de har vanskelig for å peke ut stikkstedet etterpå. 

Jeg syntes selve stikket var veldig vondt og varte veldig lenge, og har blåmerke fortsatt på stikkstedet over en uke etter vaksinen.
Har ikke hørt om en eneste annen med samme opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått en dose Pfizer. Stikket var litt vondere enn influensasprøyta, sved litt bare. Veldig øm i armen i to dager, men det var alt! Jeg var kanskje litt trøtt etterpå, men det kan også ha vært all spenningen (lenge siden jeg har sett og pratet med så mange mennesker på en gang😆) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...