Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en sønn på 20 år som bor hjemme mens han studerer. Han har fått en del store utgifter som han ikke klarer å betale selv. F.eks. en enorm tannlegeregning, og skolepenger han ikke får lån til. Nå tenker jeg å spørre barnefar om han kan være med å bidra med noen tusen, selv om han ikke betaler barnebidrag lenger.

Jeg tenker at det er innafor og at man som foreldre kan hjelpe til i perioder selv om barnet er over 18. Faren har GOD råd. Han får ellers aldri noen penger av faren. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 6d1e9...a6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, klart det!

Anonymkode: 5727a...6b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din kan spørre. 

Han bør også vurdere å ta en utdanning han har råd til. 

Anonymkode: 6555b...414

• Liker 14
Skrevet

Jeg tenker at når gutten er 20 år så bør han spørre faren sin selv. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din bør spørre faren sin selv. Han er voksen, og det at han ikke kan betale tannlegeregningen eller studiet sitt selv er hans problem og det er også gan som må løse det. Ergo er det han som må spørre faren, ikke ekskona. 

Anonymkode: 0a794...bd6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke direkte svar på det du spør om, men de fleste studentsamskipnader dekker deler av tannlegeregninger for studenter. 

Anonymkode: 5de59...ef6

• Liker 1
Skrevet

Klart det er lov å spørre far om hjelp, men det bør 20åringen gjøre selv. 

Også kan det være lurt for 20åringen å skaffe seg en jobb ved siden av studiet. Kanskje du eller far har noen kontakter som kan hjelpe med å få til noe. Nå er det jo også sommerferie så da har 20åringen god tid til å jobbe litt slik at hen kan betale sine egne utgifter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva leste jeg nå? 

Mot skal spørre for sin voksne sønn om lån av penger av sin far? 

Jeg kan ikke ha lest rett? 

Anonymkode: 3ff66...e44

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at mange reagerer på at jeg evt. skal spørre far. Min sønn burde selvsagt spurt selv isolert sett.

Men saken er at han gruer seg så veldig til det pga. grunner i forhold til far som jeg ikke vil oppgi her. Jeg har også tenkt at selv om han er voksen, så er det slik at jeg ser at jeg må betale alt dersom ikke far kan bidra. Dermed blir det et spørsmål/et samarbeid mellom oss foreldre. Han er jo barnet vårt som er i en aldri så liten økonomisk krise, og det bør jeg kunne diskutere med far, synes jeg.

Han har en liten jobb utenom studie, men det har vært svært vanskelig å finne noe mer grunnet corona.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser at mange reagerer på at jeg evt. skal spørre far. Min sønn burde selvsagt spurt selv isolert sett.

Men saken er at han gruer seg så veldig til det pga. grunner i forhold til far som jeg ikke vil oppgi her. Jeg har også tenkt at selv om han er voksen, så er det slik at jeg ser at jeg må betale alt dersom ikke far kan bidra. Dermed blir det et spørsmål/et samarbeid mellom oss foreldre. Han er jo barnet vårt som er i en aldri så liten økonomisk krise, og det bør jeg kunne diskutere med far, synes jeg.

Han har en liten jobb utenom studie, men det har vært svært vanskelig å finne noe mer grunnet corona.

Du må ingenting, sønnen din er voksen. Dersom du velger å betale for han kan du gjøre det, men da er det du som skal betale også, ikke far. Ønsker han hjelp fra far får han faktisk spørre selv, synes jeg.

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Det er lurt å spørre om hjelp istedenfor at det går til inkasso osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor betaler ikke du?

Anonymkode: 73248...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...