Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 15 måneder siden fødsel og jeg tisser på meg når jeg hopper eller løper. Jeg gikk til fastlegen som var uvillig til å henvise meg videre, fordi det var for folk som «tisset på seg når de hostet og nøs», ikke for meg som «bare» tisser på meg når jeg hopper og løper🙄 

så ble jeg endelig henvist (etter mye masing), der fikk jeg etter diverse tester beskjed om at dette er «normalt» og ikke en problematisk urinlekkasje. Så da skal jeg bare leve med å tisse på meg da!? Aldri jogge igjen? Aldri en aerobic time igjen? Aldri hoppe med ungen min på trampolina? Jeg er 31 nå, hvordan kommer dette til å bli når jeg er 60? 

blir rett og slett forbanna når leger forteller meg at det er greit at jeg skal tisse påmeg😡

Anonymkode: 296dc...f78

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel det er jo normalt. Jeg har det også sånn, og jeg skvetter litt også ner jeg hoster, nyser eller ler.  Om jeg hopper kjennes det faktisk ut som hele livmoren skal dette ut.  Har fått beskjed om at dette er normalt, både av lege, helsesøster og andre mødre.

Anonymkode: bb645...08c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel det er jo normalt. Jeg har det også sånn, og jeg skvetter litt også ner jeg hoster, nyser eller ler.  Om jeg hopper kjennes det faktisk ut som hele livmoren skal dette ut.  Har fått beskjed om at dette er normalt, både av lege, helsesøster og andre mødre.

Åh, glemte... du kan bruke truseinnlegg, det må jeg for å unngå å bli våt 👍

• Liker 4
Skrevet

Hva med å få en time privat (eks volvat, medi3 osv) og sjekke om du får et annet svar da? 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Hva med å få en time privat (eks volvat, medi3 osv) og sjekke om du får et annet svar da? 

Ja, det skal jeg absolutt, jeg gir meg ikke på dette. Blir bare så provosert av at noen skal fortelle meg at det ikke er problematisk at jeg tisser på meg. 

ts

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bleie når jeg hopper på trampoline.

Tror dette er en del av det å ha født barn.

Går fint an å leve godt likevel 😊👍

Anonymkode: f51c8...c5d

• Liker 3
Skrevet

En ting du kan gjøre er å trene bekkenbunnen selv 😊 Men ja, det er dessverre normalt at det kommer noen dråper urin etter at man har født barn 😪

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Ariam skrev (Akkurat nå):

En ting du kan gjøre er å trene bekkenbunnen selv 😊 Men ja, det er dessverre normalt at det kommer noen dråper urin etter at man har født barn 😪

Knipeøvelser har jeg gjort hver dag i 15 måneder uten hell. 

ts

Skrevet

Trene bekkenbunnen!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette trenger du ikke å akseptere! For meg var det absolutt ikke greit å ikke kunne jogge eller bruke hoppetau på trening uten å tisse på meg. Jeg fikk operasjon og er nå helt tett🙌🏻 

Anonymkode: f89ad...f6c

• Liker 21
Skrevet

Ja, det skal jeg absolutt, jeg gir meg ikke på dette. Blir bare så provosert av at noen skal fortelle meg at det ikke er problematisk at jeg tisser på meg. 

ts

Jeg tenker at de som syns dette er helt uproblematisk og slår seg til ro med det får gjøre sin greie og så får de som ønsker meg fortsette lete til de finner den legen som tar problemet de opplever seriøst og hjelper. 

Samtidig tror jeg en fastlege / allmennlege ikke har nok kunnskap til det medisinske feltet utenfor "kan litt om alt" og derfor bør man som pasient ikke nødvendigvis slå seg til ro med svar derfra. 

Dersom du opplever deres "normalt" som et problem må du fortsette lete til du finner legen som skjønner at dette er et problem for deg. 

• Liker 8
Skrevet

Knipeøvelser har jeg gjort hver dag i 15 måneder uten hell. 

ts

Da skjønner jeg fortvilelsen, fortsett å kjempe for å få hjelp. Jeg har født 4 barn, og er stortsett tett, men kan dryppe litt om jeg hopper på trampoline.  Lykke til 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Olaug Olsen skrev (Akkurat nå):

Trene bekkenbunnen!

Alt det offentlige har å tilby er «ladt ned denne danske appen og knip i vei», vel det funker ikke når man har en skadet bekkenbunn.

ts

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har født 3 barn og lekker ikke urin. Kan fint hoppe på trampolinen uten noe problem. Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Har flere bekjente som har slitt med dette og det er et enkelt inngrep på kanskje 30 min. Gå til privat gynekolog! 

Anonymkode: b3c1f...e5a

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at de som syns dette er helt uproblematisk og slår seg til ro med det får gjøre sin greie og så får de som ønsker meg fortsette lete til de finner den legen som tar problemet de opplever seriøst og hjelper. 

Samtidig tror jeg en fastlege / allmennlege ikke har nok kunnskap til det medisinske feltet utenfor "kan litt om alt" og derfor bør man som pasient ikke nødvendigvis slå seg til ro med svar derfra. 

Dersom du opplever deres "normalt" som et problem må du fortsette lete til du finner legen som skjønner at dette er et problem for deg. 

Det er problematisk at helsevesenet mener dette er greit/normalt/uproblematisk. Jeg tror mange av de som sier at det er helt greit å gå å tisse på seg ville ønsket hjelp for det om de ble tilbudt det, men så møter de dårlige holdninger og stengte dører i helsevesenet og gir opp. 

ts

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har født 3 barn og lekker ikke urin. Kan fint hoppe på trampolinen uten noe problem. Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Har flere bekjente som har slitt med dette og det er et enkelt inngrep på kanskje 30 min. Gå til privat gynekolog! 

Anonymkode: b3c1f...e5a

Ja det skal jeg, jeg gir meg ikke på dette, blir bare så forbanna på offentlig helsevesen som driter i kvinnehelse og ikke greier å se at dette er et problem.

ts  

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes hjelp -

https://hvitstil.blogg.no/1468750206_denne_tabuen_m_det_bl.html

Anonymkode: 5db7b...1a7

Ja! For de som står på krava, jobber på, betaler penger og ikke gir seg, så finnes det hjelp. Sånn burde det ikke være! Alle burde få hjelp igjennom det offentlige. 

ts

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...