Gå til innhold

Burde testene ha blitt sterkere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De to nederste tok jeg med urin fra midt på dagen, og den øverste tok jeg med morgenurin i dag. Ikm er vel i morgen..

E82D6BCD-AC2B-4F37-AE2F-07E522A9AE99.jpeg

Anonymkode: cb306...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De to nederste tok jeg med urin fra midt på dagen, og den øverste tok jeg med morgenurin i dag. Ikm er vel i morgen..

E82D6BCD-AC2B-4F37-AE2F-07E522A9AE99.jpeg

Glemte å skrive at de to nederste var fra i går, den øverste er fra i dag morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent en dager å test igjen, skal doble seg ila 48 timer :)

Men den er absolutt positiv 🥳

Endret av Molly_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke man kan forvente stigning når det har gått så kort tid. Jeg fikk stigning da jeg testet hver morgen, til et visst punkt. Fortsatte ikke å teste med strips etter IKM.

Gratulerer med fine tester :) 

Anonymkode: 22f89...a1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut. Og nå vil jeg sterkt anbefale deg å gå over til digital test om du vil sjekke at økning skjer. På et viss tidspunkt vil strimlene bli vanskelig å tolke, og de er egentlig ikke skapt for å vise økning så bra. De skaper rett og slett unødvendig bekymring, for strekene kan variere litt, til og med gå ned uten at noe er galt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke man kan forvente stigning når det har gått så kort tid. Jeg fikk stigning da jeg testet hver morgen, til et visst punkt. Fortsatte ikke å teste med strips etter IKM.

Gratulerer med fine tester :) 

Men hadde du like sterke streker som kontrollstreken?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (1 time siden):

Dette ser veldig bra ut. Og nå vil jeg sterkt anbefale deg å gå over til digital test om du vil sjekke at økning skjer. På et viss tidspunkt vil strimlene bli vanskelig å tolke, og de er egentlig ikke skapt for å vise økning så bra. De skaper rett og slett unødvendig bekymring, for strekene kan variere litt, til og med gå ned uten at noe er galt.

Godt å høre. Tenker at jeg skal vente et par dager og teste med digital. Har et barn fra før, og da testet jeg kun er par dager før ikm (og streken var svakere enn jeg har nå). På det tidspunktet slo jeg meg til ro med at jeg var gravid, og testet aldri mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med de tre testene du har lagt ut bilde av nå kan du også slå deg til ro med at du er gravid, spesielt siden det er før IKM. 

testene skal ikke måle økning, de måler at drt er hcg i urinen din. Teststreken må ikke være like sterk som kontrollstreken for å være positiv. Strek er strek!

du er gravid! 

Anonymkode: 00b2c...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hadde du like sterke streker som kontrollstreken?😊

Ikke helt. Her er testene mine fra ikm, 4+0. Ble satt 3 dager frem på tidlig ultralyd, så godt mulig jeg er 4+3 her. Er i uke 14 og fortsatt gravid :)

20210415_075322.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med de tre testene du har lagt ut bilde av nå kan du også slå deg til ro med at du er gravid, spesielt siden det er før IKM. 

testene skal ikke måle økning, de måler at drt er hcg i urinen din. Teststreken må ikke være like sterk som kontrollstreken for å være positiv. Strek er strek!

du er gravid! 

Anonymkode: 00b2c...7e2

Takk for svar ❤️ Har opplevd å ha kjemisk et par ganger før, men da har streken nesten ikke vært synlig.. og mensen har kommet samme dag. Er skummelt å glede seg, men😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke helt. Her er testene mine fra ikm, 4+0. Ble satt 3 dager frem på tidlig ultralyd, så godt mulig jeg er 4+3 her. Er i uke 14 og fortsatt gravid :)

20210415_075322.jpg

Gratulerer til deg❤️ Håper på samme utfallet❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer til deg❤️ Håper på samme utfallet❤️ 

Tusen takk ❤️. Det ser virkelig lovende ut for din del. Gratulerer så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk ❤️. Det ser virkelig lovende ut for din del. Gratulerer så mye

Takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som andre sier, ikke sammenlign tester fra dag til dag :) 

Jeg har gjort det selv, og så at teststreken både ikke økte synlig over et par dager og at den ble tydelig svakere fra en dag til neste. Jeg stirret og stirret så mye på de testene, og det var fælt. Og ga meg masse unødvendig bekymring, det svangerskapet gikk bra. Jeg har også hatt flere kjemiske, og det på en måte var det godt å oppdage at det holdt på å gå galt også. Men da så jeg det også over tid, at streken sluttet helt å øke, og ble gradvis svakere i løpet av ei uke. 

Styrken på test-streken påvirkes av konsentrasjonen på urinen, men også av mengden fargestoff i testen. Og det kan være ulik mengde fargestoff i to tester fra samme pakke. 

Og i tilfelle du som meg skulle finne på å ta en slik strimmeltest senere i svangerskapet for moro skyld. De blir ikke nødvendigvis så sterke da. Jeg tok en i uke 11, som var svakere enn de siste jeg tok i uke 4, og jeg var livredd igjen. Men vi fikk se en sprellende og frisk liten tass på tidlig ultralyd uken etter. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 6db3c...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som andre sier, ikke sammenlign tester fra dag til dag :) 

Jeg har gjort det selv, og så at teststreken både ikke økte synlig over et par dager og at den ble tydelig svakere fra en dag til neste. Jeg stirret og stirret så mye på de testene, og det var fælt. Og ga meg masse unødvendig bekymring, det svangerskapet gikk bra. Jeg har også hatt flere kjemiske, og det på en måte var det godt å oppdage at det holdt på å gå galt også. Men da så jeg det også over tid, at streken sluttet helt å øke, og ble gradvis svakere i løpet av ei uke. 

Styrken på test-streken påvirkes av konsentrasjonen på urinen, men også av mengden fargestoff i testen. Og det kan være ulik mengde fargestoff i to tester fra samme pakke. 

Og i tilfelle du som meg skulle finne på å ta en slik strimmeltest senere i svangerskapet for moro skyld. De blir ikke nødvendigvis så sterke da. Jeg tok en i uke 11, som var svakere enn de siste jeg tok i uke 4, og jeg var livredd igjen. Men vi fikk se en sprellende og frisk liten tass på tidlig ultralyd uken etter. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 6db3c...85f

Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende ❤️ Det var jo beroligende å lese. Er så heldig å ha et barn fra før, og jeg husker at jeg bekymret meg så mye gjennom hele svangerskapet. Lovet meg selv og mannen min at jeg skulle roe ned ved eventuell ny graviditet, men det er lettere sagt enn gjort. Men takk for gode ord ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gratulerer 🥰🥰🥳

Men kjære deg, LEGG FRA DEG TESTENE! ❤

Anonymkode: 9d464...345

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer 🥰🥰🥳

Men kjære deg, LEGG FRA DEG TESTENE! ❤

Anonymkode: 9d464...345

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...