Gå til innhold

Typen mener jeg spiser feil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tror han bare synes det er sært, også påpeker han alltid at fryst frukt er dyrt (vi har ikke felles økonomi), skal jeg virkelig spise en hel pakke kyllingbacon (pass dine egne saker, jeg er sulten! :ler:), om jeg ikke blir lei av å spise salat, og sånne ting. Jeg blir bare usikker på om jeg er skikkelig rar som spiser sånn, når han absolutt skal kommentere det så mye.. 

Det er ikke det at jeg aldri spiser usunt, vi spiste frossenpizza senest i helgen, så jeg er på ingen måte hysterisk på dette.

Anonymkode: 79606...1b0

Hva er kyllingbacon, og hvor mye er en pakke?

Anonymkode: 6fc59...8be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, jo, ja, jeg merker det jo litt allerede. Ikke at han nødvendigvis er så negativ, men det er veldig mye "hva gjør du nå, hvorfor gjør du det sånn, hvorfor lager du det på den måten, hvorfor spiser du dette" osv, merker jeg er litt lei av å alltid måtte svare for hva jeg gjør. Jeg har alltid tenkt at det er fordi jeg har vært singel lenge, og siden jeg flyttet hjemmefra veldig tidlig er jeg ikke vant til at noen stiller spørsmålstegn ved det jeg gjør. Men kanskje det ligger mer bak enn det jeg har tenkt på.

Jeg datet en som var lik, det fungerte ikke i lengden. Man tenker ikke over det i begynnelsen, nei. Men man begynner endre seg litt etter en stund.

Noen ganger blir gleden ens trampet på fordi det kommer en kommentar om hvordan noe burde gjøres bedre eller hvorfor noe er feil. Og selv om det er riktig noen ganger, så ble gleden ødelagt. Ikke fordi at man ble lei seg eller noe, man ble kanskje "bare" mindre glad. Men det påvirker en på mange slike små måter som er vanskelig å merke før det har gått en stund og man lar være fortelle partner om noe som gjorde en glad fordi man vil ikke høre hva som var feil med det. 

Hvor mye man blander seg i hva partner gjør med livet sitt, varierer også veldig fra forhold til forhold. Enkelte ville aldri blandet seg i kostholdet ditt, med mindre det gikk utover dem selv. Personlig ser jeg etter noen som er mye mer chill neste gang. Noen som er mer positive og ikke påpeker slike småting hele tiden. 

Anonymkode: 5071a...6a2

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er kyllingbacon, og hvor mye er en pakke?

Anonymkode: 6fc59...8be

Det er 140 gram, jeg synes ikke det er så mye.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg datet en som var lik, det fungerte ikke i lengden. Man tenker ikke over det i begynnelsen, nei. Men man begynner endre seg litt etter en stund.

Noen ganger blir gleden ens trampet på fordi det kommer en kommentar om hvordan noe burde gjøres bedre eller hvorfor noe er feil. Og selv om det er riktig noen ganger, så ble gleden ødelagt. Ikke fordi at man ble lei seg eller noe, man ble kanskje "bare" mindre glad. Men det påvirker en på mange slike små måter som er vanskelig å merke før det har gått en stund og man lar være fortelle partner om noe som gjorde en glad fordi man vil ikke høre hva som var feil med det. 

Hvor mye man blander seg i hva partner gjør med livet sitt, varierer også veldig fra forhold til forhold. Enkelte ville aldri blandet seg i kostholdet ditt, med mindre det gikk utover dem selv. Personlig ser jeg etter noen som er mye mer chill neste gang. Noen som er mer positive og ikke påpeker slike småting hele tiden. 

Anonymkode: 5071a...6a2

Dette blir jo litt på siden av tråden, på mange måter, men jeg setter pris på at du og flere deler erfaringer med dette også. Sant å si så har jeg vært i tenkeboksen en stund hva angår denne relasjonen, av flere grunner jeg ikke gidder å gå inn på her, men han har absolutt et lite kontrollbehov. Et par ganger har han eksplodert i sinne fordi jeg har gjort en eller annen filleting feil, en gang fordi jeg ikke ryddet kjøkkenet før jeg dro på jobb, en annen gang fordi han ikke fikk frokost på senga når han hadde bursdag. Høres jo helt absurd ut når jeg sier det sånn...

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er jo bare mango og eplejuice i smothien som er litt sukker i, hvis den funker for deg, holder deg mett lenge, så ser jeg ingen grunn til å endre, høres ut som en mild lakarbo diet du spiser, hvis kroppen funker bra på det, er det ingen grunn til å endre👍

Anonymkode: 9e219...813

Det første jeg tenkte var.. oj, her var det mye karbohydrater 😅 det var også bringebær og blåbær i smoothien. Og litt frukt til lunsj, det var udefinert. Dette er høykarbo diett , og er enig med typen i at det er mye sukker. Er ellers helt enig med deg, ingen grunn til og endre kosthold så lenge kroppen funker bra på det. 

Gjest laPistola
Skrevet
Elder Millennial skrev (58 minutter siden):

Plager det han? Hvorfor? 

Skjønner ikke helt at dette er for mye sukker? Frukt og grønt er jo noe de fleste burde få i seg mere av. Får litt noia av folk som mener frukt er det samme som sukker 🤭

Så lenge vekten er stabil, du trives med vekten, kostholdet og ikke har mangelsykdommer så ser jeg ingen grunn til at det er noe i veien med dette kostholdet? 

Frukt er ikke det samme som sukker ( hva er sukker? ) , frukt inneholder veldig mye fruktsukker, akkurat som en sukkerbit inneholder veldig mye fruktsukker 😅 

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Høres ut som du spiser for lite, men å klage over sukkeret i den smoothien der 😅😅

Jeg tror han irriterer seg over kostnaden av kostholdet ditt, og kanskje at han lurer på om du har et anstrengt forhold til mat siden det kan fremstå veldig diettaktig? 

Men ja, jeg hadde blitt lei av konstante kommentarer ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres sykelig ut å legge seg borti hva du spiser. Og særlig når du faktisk har et sunt kosthold, sunnere enn mange. Driver du og pirker på hva han spiser? Synes han det er like greit eller? 

Anonymkode: 21b15...325

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette blir jo litt på siden av tråden, på mange måter, men jeg setter pris på at du og flere deler erfaringer med dette også. Sant å si så har jeg vært i tenkeboksen en stund hva angår denne relasjonen, av flere grunner jeg ikke gidder å gå inn på her, men han har absolutt et lite kontrollbehov. Et par ganger har han eksplodert i sinne fordi jeg har gjort en eller annen filleting feil, en gang fordi jeg ikke ryddet kjøkkenet før jeg dro på jobb, en annen gang fordi han ikke fikk frokost på senga når han hadde bursdag. Høres jo helt absurd ut når jeg sier det sånn...

Eksplodert i sinne?

Asså ikke bare sur - men klikker liksom? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Fnuggolina said:

Eksplodert i sinne?

Asså ikke bare sur - men klikker liksom? 

Han klikket ja. Iallefall etter min standard. Roping, smelling med dører, slår i veggen. Ikke spesielt sjarmerende. Første gangen det skjedde, på bursdagen hans, var jeg helt i sjokk. Han stod og kjeftet meg ned midt på gata i full offentlighet mens jeg gråt. Jeg tror egentlig noe viktig ble ødelagt mellom oss allerede da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som det er fortrinnsvis han som har et (bakenforliggende) problem her. Er det noe annet som "trigger" han? Det du spiser høres nokså vanlig ut synes jeg. Kun 5dl drikke (smoothie) til frokost + lunsj høres lite ut og litt lite variert hvis det går i det samme hver dag, men det viktigste er at det funker for deg :)

Anonymkode: 262d5...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han klikket ja. Iallefall etter min standard. Roping, smelling med dører, slår i veggen. Ikke spesielt sjarmerende. Første gangen det skjedde, på bursdagen hans, var jeg helt i sjokk. Han stod og kjeftet meg ned midt på gata i full offentlighet mens jeg gråt. Jeg tror egentlig noe viktig ble ødelagt mellom oss allerede da. 

Høres ut som om dere har litt større problemer enn at han legger seg borti hva du spiser. Han høres rett og slett ikke helt god ut. 

Anonymkode: 21b15...325

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er rart av han å legge seg borti hva du spiser og jeg synes heller ikke at det virker som om du spiser for lite med mindre du er veldig høy eller trener masse. Nå vet jeg ingenting om hvor stor smoothien din er, men noen mennesker er bare ikke spesielt sultne på formiddagen. Smoothie med avokado og egg til frokost + nøtter som snacks + stor middagsporsjon + bacon og graddost til kvelds, er i alle fall ikke for lite mat for meg som er 163 cm

Anonymkode: 9816e...c15

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes han høres ganske ubrukelig ut, som på død og liv vil kontrollere hva du spiser og ikke minst får fnatt hvis du ikke gjør ting på hans måte hele tiden.
Ser at du revurderer forholdet, jeg tror det er en god ting for deg å bli singel igjen og ikke se deg tilbake. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...