Gå til innhold

Liten blødning i går (noen detaljer) uke 9

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hvor normalt dette faktisk er, om noen bare kan dele erfaringene sine? Er blitt syk i tillegg, så skal ta coronatest om 2 timer og karantene hjelper jo ikke akkurat på stresset! 😓

Fikk uansett en liten blødning på dopapiret i går, det var brunt og veldig utblandet i utflod - så vidt det var noe, men man blir jo skremt for det siste man vil se er blod nå. Har ikke hatt noe annet "vondt" enn de der strekkesmertene jeg har kjent siden uke 4. I forgårs fikk jeg også en rar utflod, da var det gult og slimete, som litt tykkere enn ELslim.(googlet gul utflod og kvinneguiden/babyverden og fant masse innlegg som sa dette var normalt, så jeg roet meg ned litt da) Begge disse var bare på kvelden, og jeg så det bare en gang på papiret. Hadde sex for 3 dager siden , tenkte kanskje dette gamle blodet var fra da? Hvis det kan bruke hele to dager på å komme seg ut igjen? Det var jo brunt, så kanskje det bare var det? 

Håper noen kan dele erfaringer og roe meg ned litt. Jeg skulle ønske jeg bare kunne reise til UL, men det må jeg jo vente med til jeg forhåpentligvis får negativt svar på coronatesten.

Anonymkode: a7c71...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som har lignende erfaringer? 😕 tar en tlf til jordmor jeg skal til ultralyd om 3 uker til, og hører om hun anbefaler å komme en gang før pga dette. Opplevde aldri noe sånt forrige svangerskap (bortsett fra en gang etter sex, men da kom det rosa blod med en gang etterpå) så jeg blir helt rådvill og redd for at nå mister jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også blødning i uke 9, som varte i et par timer. Ble sendt på tidlig UL og ifølge legen var det sannsynligvis et hemotom (blodansamling) som følge av at morkaken fester seg rundt blodårer i livmorveggen som hadde sprukket og tømt seg. Er visst veldig vanlig :) 

Anonymkode: 7011b...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh tusen takk for svar dere 2 💜 jordmor har ikke ringt opp enda, har ikke blødd noe mer siden i går, men ble enda mer beroliget av å lese svarene deres! Kan oppdatere her etter jeg har pratet med henne, liker selv å se slutten på disse innleggene når jeg googler selv 🙂 hvis det skulle hjelpe noen andre å roe seg ned. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er aldri hyggelig med kombinasjonen blod og graviditet. 

Hadde også blødning i uke 8. alt var bra ❤️ Brunlig utflod/blod tyder på en gammel blødning, og ikke noe pågående. Husk at blod er VELDIG fargesterkt og gir mye farge selv om det er en veldig liten dråpe. Slimhinner er skjøre når man er gravid, og små blødninger vil være innenfor normale. Litt brunlig utflod kommer gjerne noen dager etter man har blødd, fordi blodet legger seg i «foldene» i skjeden. 

Anonymkode: 69879...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er aldri hyggelig med kombinasjonen blod og graviditet. 

Hadde også blødning i uke 8. alt var bra ❤️ Brunlig utflod/blod tyder på en gammel blødning, og ikke noe pågående. Husk at blod er VELDIG fargesterkt og gir mye farge selv om det er en veldig liten dråpe. Slimhinner er skjøre når man er gravid, og små blødninger vil være innenfor normale. Litt brunlig utflod kommer gjerne noen dager etter man har blødd, fordi blodet legger seg i «foldene» i skjeden. 

Anonymkode: 69879...44a

Nei, det er helt grusomt hvor stressende det kan bli, spesielt når en ikke kan gå ut og få hjelp noen plass! 😅 Testen var iallfall negativ, jordmor ringte opp igjen akkurat da jeg ikke var ved telefonen, men skulle ringe meg opp igjen senere i dag, og jeg har ikke blødd siden i forgårs. Så da håper jeg det bare var etter en rift etter sexytime 2 dager før, eller morkaka som også nevnes her.

Det hjelper iallfall utrolig mye med svarene deres, dere på KG er veldig gode å ha når man tror verden raser sammen, og det egentlig ikke var så ille ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liten oppdatering, jeg snakket med jordmor onsdag og hun mente det ikke var noe å bekymre seg for. 

Hadde sex samme kvelden, og i dag våknet jeg igjen med utblandede små mengder brunt blod. Så det må jo bare egentlig ha kommet av det, ble iallfall ikke redd denne ganga og tenker jeg bare får venne meg til det, med mindre vi skal leve i sølibat i 2 uker fram til jeg er i uke 12!😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...