AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Nå har jeg kastet en hel del med gammel sminke. Kanskje på tide siden den var 3- 4 år gammel… Så nå tenkte jeg skulle kjøpe nytt. Først sommersminke. Så hva er det en må ha. Anonymkode: 63b30...5b5
Carrot Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 ansiktsrens, fuktighetskrem, solkrem til ansikt med faktor 50 er et must før all sminke, deretter en lett lipgloss med solfaktor og vannfast mascara om man må ha noe på vippene.. og kanskje en lys øyenskygge i dine fargetoner og lett solpudder for ekstra glød om man føler behov for det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Eneste jeg bruker av sminke på sommeren er Bare Minerals pudder og litt maskara. Anonymkode: d94b9...c20
Nuith Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Jeg liker ikke å dekke til huden min, så jeg bruker en god leppomade, vannfast mascara, eyeliner og øyenskygge i et par glade farger. Burde vært flinkere med solkremen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Øyenbrynsblyant og mascara. Anonymkode: 05b93...1a0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Øyebrynsblyant, vannfast mascara, concealer, eyeliner og leppestift ✌🏼 Anonymkode: d242e...568 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Nuith skrev (2 minutter siden): Jeg liker ikke å dekke til huden min, så jeg bruker en god leppomade, vannfast mascara, eyeliner og øyenskygge i et par glade farger. Burde vært flinkere med solkremen. Leppe-pomade I gamle dager brukte menn pomade i håret, det du bruker er leppe-pomade. Mange misforstår og tror det heter leppomade 😀 Anonymkode: 05b93...1a0
Gjest 10.54 Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 fuktighetskrem, solkrem, mineralpudder, mascara og litt leppestift er mine topp 5 om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Jeg bruker concealer, brynfarge, litt solpudder og rouge hvis jeg sminker meg. Vannfast mascara, highlighter og øyeskygge i tillegg hvis jeg virkelig skal pynte meg. I sommer blir det for det meste å være på hytta, da er det null sminke som gjelder 😊 Anonymkode: e228f...202
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Jeg bruker solfaktor med tint for å dekke ujevnheter og få en fin glød. I tillegg kremblush i kinnene, kremhighlighter på kinnben og mascara og øyebrynsblyant. Anonymkode: 8e4cd...791
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Maskara, lypsyl med farge, rouge (jeg liker krem), eyeliner og øyenskygge (til kvelden/fest). Jeg liker ikke å ha for mye i fjeset om sommeren. Sminke over fuktighetskrem og solkrem blir for mye. Anonymkode: f4364...781
skruf Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Synes ikke man trenger så mye sminke jeg, i allefall ikke om sommeren. Sola gjør jobben; solbrun hud, gjerne med litt fregner er nydelige. Ville prioritert en dagkrem med høy faktor (man blir brun med høy solfaktor også), vannfast mascara og et solpudder. Solpudder legger du der sola treffer huden; panne, kinnbein, nese, hake. Guerlain terracota er et solpudder jeg liker veldig godt https://www.blivakker.no/product/3210486?gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nRKS5EXQUgWV7rST8atJnd-3oKi6UKDwDANAUBF-Nc3eYQ7mzs9VDRoCrsMQAvD_BwE Har du kviser eller ujevn hud som du vil dekke/få jevnere hudtone ville jeg også kjøpt et mineralpudder (BareMinerals f.eks) som dekker men lar huden puste. Bruk krem med solfaktor først, la den trekke godt inn og deretter mineralpudder. Du får også kjøpt dagkrem som har både farge og solfaktor i seg, den jevner ut huden i tillegg beskytter den mot sola, og du slipper mineralpudder. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Fuktighetskrem og solkrem til ansiktet er et must, men ellers har jeg også noen favorittprodukter når jeg skal ut med venner dagen land -Øyenbrynsblyant -Vannfast mascara (plutselig skal folk bade eller det blir utrolig høy luftfuktighet) -Blush i kremform (denne bruker jeg også litt av på øyelokkene) -Bronzer -Leppestift eller lipgloss i en litt freshere farge (kommer selvfølgelig an på hva du passer, men gøy å prøve noe nytt) Ellers er jo concealer og highlighter (flytende) veldig greit å ha Anonymkode: c2e26...d04 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Solkrem og en god fuktighetskrem, barberhøvel, pleie til håret. Ansiktet får sminkefri om sommeren. Med farge i ansiktet føler jeg ikke behov. Anonymkode: 3ccc7...11c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Solkrem minst faktor 30 til ansiktet, concealer, pudder, øyebrynspenn, mascara. Leppestift. Anonymkode: d570c...6da 1
FlikkFlakk Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 Jeg bruker lite sminke om sommeren, når jeg bruker så liker jeg vannfast mascara (bruker det hele året), kajal på øyelokket inntil vippene, lipgloss, skal jeg ut på kvelden legger jeg til et tynt lag med solpudder og lys øyeskygge. Vet ikke om det går under sminke, men jeg bruker parfyme hver dag, tilpasset klimaet, ca 2spray etter som hvor sterk den er, jeg liker ikke å "stinke" parfyme, vil bare ha en anelse av parfyme som lukter godt. Jeg samler på parfymer (har ca 1000stk), så har mange å velge mellom. Har samlet i 34år, er 46år nå 👍
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 De dagene jeg gidder å sminke meg bruker jeg øyenbrynsblyant, en dempet lysebrun øyenskygge og en mascara som gir et naturlig uttrykk. Hvis jeg virkelig får ånden over meg bruker jeg higlighter eller blush i kremform. Anonymkode: 2f9da...c34
Gjest Fnuggolina Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 Jeg bruker ikke mindre sminke på sommeren, bare litt andre farger/produkter. Jeg legger som regel en base som ser litt fuktet ut. Nytt for i år er at jeg bruker primer med faktor 50 - for faktorens del. Basen kan være en farget dagkrem, eller en BBcream eller noe sånt. Jeg veksler mellom flytende bronzer og blush og i dewy pudderform. Krem er og veldig fint på sommeren. Så tar jeg sett med bronzer/blush som øyenskygge, men det kan man jo droppe. Highlighter i kremform er favoritt for meg. Så eventuelt bryn og mascara. Og farget leppepomade. Og sommerfarger på neglelakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå