AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Vi har vert sammen i ti år, og har egentlig veldig forskjellig seksuelt språk, og tidvis dårlig kommunikasjon rundt dette. Vi har barn sammen og siste jeg vil er å gå fra hverandre. Syns livet vi har skapt sammen er så fint pga så mye annet enn det seksuelle, og tror på mange måter det kunne lettet trykket litt i forholdet dersom vi hadde vert litt friere og kanskje hadde hatt mulighet til å hatt sex med andre innimellom. Jeg har nylig vert utro og har egentlig ikke dårlig samvittighet i det hele tatt da dette er den beste sexen jeg har hatt i hele mitt liv, og vil bare ha mer av denne personen. Har heller ikke noe planer om å fortelle om sidespranget bare så det er sagt. Men er det noen som har forslag om hvordan jeg har løse mitt behov men fortsatt beholde en veldig fin familie samlet? Noen som har god erfaring med åpent forhold feks? Sikkert mange forskjellig meninger her, men jeg har jobbet hardt for att forholdet skulle havne her, men man må da leve litt for seg selv også når annet er prøvd. Anonymkode: 68e3b...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Du sier at du "har egentlig ikke dårlig samvittighet i det hele tatt da dette er den beste sexen jeg har hatt i hele mitt liv, og vil bare ha mer av denne personen." Jeg regner med at det bare var en dårlig formulering, men for å ta deg på ordet. Det du sier er at du ikke har dårlig samvittighet fordi sexen var god og fordi du vil ha mer av denne personen. Logisk sett så vil det si at du hadde hatt dårlig samvittighet hvis sexen var dårlig eller hvis du ikke ønsket å ha mer å gjøre med denne personen. Men uansett om du har dårlig samvittighet eller ikke, vurderer du handlingen din som moralsk feil? Hvorfor/hvorfor ikke? Og hvis du mener at du ikke har gjort noe gale, vil det si at hvis partneren din hadde vært utro, hadde ikke h*n heller gjort noe gale? Kan adressere de andre delene av teksten din etter et svar, nå bare prøver jeg å dekonstruere hva ditt tankesett egentlig er. Anonymkode: 2db83...186 18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Ja du har rett i att det var dårlig formulering, for jeg hadde nok ikke hatt dårlig samvittighet selvom sexen ikke hadde vert så bra heller, men jeg hadde følt meg dårlig dersom det hadde blitt funnet ut av å fått en uønsket konsekvens for familien. Ja, jeg hadde også hatt full forståelse dersom samboer hadde vert utro da jeg har hatt merkbart mindre lyst på h*n det siste året, å føler att behov og kjærlighet ikke alltid henge sammen slik man ønsker. Anonymkode: 68e3b...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du sier at du "har egentlig ikke dårlig samvittighet i det hele tatt da dette er den beste sexen jeg har hatt i hele mitt liv, og vil bare ha mer av denne personen." Jeg regner med at det bare var en dårlig formulering, men for å ta deg på ordet. Det du sier er at du ikke har dårlig samvittighet fordi sexen var god og fordi du vil ha mer av denne personen. Logisk sett så vil det si at du hadde hatt dårlig samvittighet hvis sexen var dårlig eller hvis du ikke ønsket å ha mer å gjøre med denne personen. Men uansett om du har dårlig samvittighet eller ikke, vurderer du handlingen din som moralsk feil? Hvorfor/hvorfor ikke? Og hvis du mener at du ikke har gjort noe gale, vil det si at hvis partneren din hadde vært utro, hadde ikke h*n heller gjort noe gale? Kan adressere de andre delene av teksten din etter et svar, nå bare prøver jeg å dekonstruere hva ditt tankesett egentlig er. Anonymkode: 2db83...186 Ja du har rett i att det var dårlig formulering, for jeg hadde nok ikke hatt dårlig samvittighet selvom sexen ikke hadde vert så bra heller, men jeg hadde følt meg dårlig dersom det hadde blitt funnet ut av å fått en uønsket konsekvens for familien. Ja, jeg hadde også hatt full forståelse dersom samboer hadde vert utro da jeg har hatt merkbart mindre lyst på h*n det siste året, å føler att behov og kjærlighet ikke alltid henge sammen slik man ønsker. Anonymkode: 68e3b...7ae
Kenelz Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Skam deg når du både risikerer å videreføre mulige kjønnssykdommer, lure partneren din og bedra både partner og barna dine. De fortjener langt mer enn dette. Og din partner fortjener sannheten og ha muligheten til å velge om hen vil fortsatt være med deg. Du frarøver partneren din dette. Du ødelegger det eneste livet partneren din har. Fysj du er egoistisk. 18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja du har rett i att det var dårlig formulering, for jeg hadde nok ikke hatt dårlig samvittighet selvom sexen ikke hadde vert så bra heller, men jeg hadde følt meg dårlig dersom det hadde blitt funnet ut av å fått en uønsket konsekvens for familien. Ja, jeg hadde også hatt full forståelse dersom samboer hadde vert utro da jeg har hatt merkbart mindre lyst på h*n det siste året, å føler att behov og kjærlighet ikke alltid henge sammen slik man ønsker. Anonymkode: 68e3b...7ae Ok, så i essens vil du ikke at familien din skal på noen som helst måte måtte lide pga. av dine handlinger. Men du anerkjenner at det du gjorde var noe som kan medføre at familien din kan lide - ikke dermed sagt at du mener det du gjorde var gale, men du anser det du gjorde som noe som kan påføre familien din lidelse. Vil vel først og fremst oppfordre deg til å være ærlig med deg selv. Du gjorde noe som du var i full viten om kunne påvirke din familie negativt. Nå er ikke målet mitt å dømme deg for handlingen, men heller å utfordre deg til å være ærlig mot deg selv. Du gjorde noe du selv vurderer som skadelig for familien, og målet ditt er å holde det skjult. Ser du at det er en helt annen ting enn å velge å ikke være utro av hensyn til familien din? Min første påstand er at du ikke vil holde dette skjult fordi du vil beskytte din partner og barna, men du vil beskytte deg selv slik at du kan beholde de positive opplevelsene du har i denne familien, samtidig som du vil nyte fruktene av det å være singel. Så i essens, du søker ikke etter å beskytte din partner. Du søker ikke etter å beskytte barnet/barnene. Du søker etter å beskytte deg selv. Videre.. Du snakker om åpent forhold, som per definisjon innebærer en enighet hos begge parter. Her kan jeg ikke uttale meg personlig, har aldri hatt det selv men har kjent mange som har prøvd, men aldri kjent noen som har fått det til å fungere, men det er såklart mange som har fått det til å fungere. En av mine første tanker der er at hvis dere ikke har en kommunikasjon i forholdet som gjør at du kan fortelle at du har vært utro, har dere ikke en kommunikasjon hvor du kan ytre det ønsket. Med det mener jeg at for at et partnerskap skal kunne manøvre seg gjennom seksuell frihet uten at sjalusi og usikkerhet skal ta overhånd, må det være full tillit til at en respekterer hverandres regler, og respekterer hvis en av partene ønsker å stoppe med det. Hvis du ikke kan fortelle at du har vært utro og dere kan ha en samtale rundt hvorfor dette skjedde, så har dere ikke grunnlaget for et åpent forhold. Dette er såklart bare min mening. Du snakker om ditt behov. Jeg forstår at du ønsker å få både i pose og sekk, men en av de mest fundamentale prinsippene med et forhold er å godta at man ofrer ting. Tror du bare må bestemme deg for hva du er villig til å ofre. Og avslutningsvis, jeg gir en blanke i hva du ønsker. Om dere har ett eller flere barn så er det kun barnas beste jeg bryr meg om. Det er fullt mulig å ikke være i lag med mor eller far men likevel ha et godt samarbeid hvor man ivaretar barnas behov. Så, som sagt, vær ærlig med deg selv hvis det er så at det ikke er av hensyn til partner eller barn du holder utroskapet skjult, men av hensyn til deg selv. Anonymkode: 2db83...186 8
lillesnillelilla Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 M Mads skrev (1 time siden): Mann / dame du? Hva har det å si? 2
Anonymous 91 Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jeg har 0 respekt for utro mennesker. Du burde skamme deg. Endret 29. juni 2021 av Anonymous 91 6
Gjest Lija Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Tror nok muligheten din for å få «begge deler» har røket siden du allerede har vært med en annen. Ditt «behov» burde vært kommunisert tidligere slik at dere kunne kommet til en enighet. Parterapi, sexolog e.l. kunne hjulpet. Nå skuffer og mister du respekten fra alle rundt deg. Håper du tar til vettet og forteller det, slik at vedkommende slipper å finne det ut selv. Du ødelegger mer enn du aner.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Du er et dårlig menneske som har gjort dette mot din partner, og så må du lære deg å bruke e og æ. Det heter "Jeg har VÆRT utro" Anonymkode: e1acf...d03 12
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Det blir bare problemer når en begynner å fikle med seksualiteten på egen hånd. Par bør lære seg å prate sammen, spesielt dersom de ønsker å ta vare på forholdet. Et parforhold kan inneholde uendelige muligheter, dersom en diskuterer og er ærlige overfor hverandre. Det er sjelden noen grunn til å gå bak ryggen på din partner. Anonymkode: b69e3...ee4 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Ikke bry deg om alle som skal skamlegge deg. Pult er pult, og du kan ikke gjøre noe med det. At det er det beste du har opplevd, er vel desverre ikke noe å bringe inn i en samtale om åpent forhold, men jeg synes du bør få i gang en slik diskusjon. Du må godta at det skal gå begge veier, og at følelser for tredjepersoner kan oppstå. Dere har mye bra sammen, men du kan sannsynligvis bygge opp mye bra i et nytt forhold også, hvis det går så langt. Anonymkode: ef6cb...64b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Det høres unektelig ut som et fryktelig usunt og dårlig forhold det du og din samboer har. Du har ikke dårlig samvittighet for å være utro, og du klarer ikke å snakke med partner om ulike seksuelle behov, men går bak ryggen uten å så mye å vurdere risikoen for uønsket graviditet og kjønnssykdommer. Idiot. Din samboer fortjener å få vite hvem hun/han er sammen med. Anonymkode: 9a60f...086 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Du ønsker i pose og sekk for deg selv og din egen glede, har ikke dårlig samvittighet og bryr deg ikke om du skader partner og barna dine. Dette er jo textbook sosiopat-/narsissist-oppførsel. Har du alltid vært sånn? Anonymkode: 85c12...da5 7
Hmmmmmm Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Den dårlige samvittigheten kommer når kjæresten hulker og gråter. Og barna dine blir involvert. Svigers får et nytt syn av deg. Da kommer angeren inn i bildet. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Det kalles å være egoist. Anonymkode: 88bb8...39e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 Hmmmmmm skrev (5 minutter siden): Den dårlige samvittigheten kommer når kjæresten hulker og gråter. Og barna dine blir involvert. Svigers får et nytt syn av deg. Da kommer angeren inn i bildet. Det er kun anger fordi man er tatt, ikke for hva man har gjort. Anonymkode: aefeb...e5b 10
milla80 Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): dersom vi hadde vert litt friere og kanskje hadde hatt mulighet til å hatt sex med andre innimellom Har du pratet med mannen din om dette ? Har du luftet dette noen gang ? Kanskje han sitter med de samme tankene ? Ikke lett å uttale seg når man ikke kjenner personene det dreier seg om Tenker at om man er utro en gang er det beste å være ærlig fra starten av og fortelle dette da den andre kan bestemme hva han/hun vil gjøre videre istedet for å gå bak ryggen på noen... ender sjelden bra om man fortsetter å lure noen på denne måten. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt dette opp med han . Er egentlig ingen lett måte å si dette på . Utroskap er rett og slett ikke bra , spør du meg. Om jeg hadde vært glad i den andre personen så hadde jeg ihvertfall tilstått hva jeg hadde gjort , selv om jeg ikke hadde hatt dårlig samvittighet. Den andre personen fortjener å vite sannheten synes jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Hva hindrer deg i å ta et skikkelig og ærlig oppgjør med kona di om samlivet deres? Du prøver å snekre sammen et egoistisk opplegg som gagner kun deg. Veldig ofte så klager en partner over et dårlig sexliv . Det første på lista over årsaker til det er oftest mangel på respekt og forståelse av verdien av sin partner. Å tenne på en person som hverken «ser eller hører « er jammen ikke lett. Og så var det den tredje personen du har dratt inn i bildet. Hvor er respekten for deg mennesket ? Er hun fornøyd med å være din «nødhjelp» ? Få deg litt ryggrad og ordne ut på hjemmefronten istedenfor å skryte på deg et nyoppstått sexliv som ryster grunnmuren der i heimen Anonymkode: a7458...32a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå