Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvem har skapt verden. Forårsaket gud The big bang? Kanskje. Vi kan ikke utelukke det, men det kommer med et nytt sett spørsmål som hvor kom gud fra? Uansett det er ikke poenget. 

Mitt poeng er: De som vi vet for sikkert har skapt verden er folk som Heisenberg, Fyanmann, Einstein, Curie, Planck, Newton, Tesla, Schrødinger, Higgs osv osv. Dere som tror. Tilbe disse. Det er disse du har å takke. Ikke en gud du som mest sannsynlig ikke er der. Disse har gitt deg det du har i dag. maten, levealder, dupeditter, kommunikasjon.

Ok du bryr deg ikke om teknologi. Hva med menneskeverd? Luther king, Malala, Ghandi, Aristoteles, Platon, Marx, Montesquie, Lincoln. Takk disse. Ikke gud.

Disse skapte verden. Talent skapte verden. 

Anonymkode: 7d86b...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander du ikke verden og kunnskap? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Blander du ikke verden og kunnskap? 

Nei gjør ikke det nei. Jeg snakker jo selvfølgelig i metafor. De jeg nevnte "formet verden" ville vært den kjedelige måten å skrive det på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei gjør ikke det nei. Jeg snakker jo selvfølgelig i metafor. De jeg nevnte "formet verden" ville vært den kjedelige måten å skrive det på.

Av og til kan den kjedelige måten være tydeligere.

Ordene forme og skape har noe overlapp men kan ikke uten videre erstatte hverandre 

Hvem skapte mennesket? og Hvem formet mennesket? betyr ulike ting. 

At menneskene som nevnes har vært med på å forme verden er uomtvistelig. Men det er vi jo alle med på. Ikke noe kontroversielt med det vel? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (3 timer siden):

Av og til kan den kjedelige måten være tydeligere.

Ordene forme og skape har noe overlapp men kan ikke uten videre erstatte hverandre 

Hvem skapte mennesket? og Hvem formet mennesket? betyr ulike ting. 

At menneskene som nevnes har vært med på å forme verden er uomtvistelig. Men det er vi jo alle med på. Ikke noe kontroversielt med det vel? 

Er enig i at det er tydeligere. Jeg brukte disse ordene fordi de ofte vekker sterkere følelser. Tenkte det ville hjelpe når tråden var rettet mot mennesker som oftere "bruker" følelser framfor logikk.

Nei kontroversielt er det ikke. Det var heller ikke poenget. Jeg mente bare at disse fortjener mer oppmerksomhet enn gud. Det vil jeg tro de fleste mener, men sannheten er at de færreste vet hvem alle disse er. Selv om det er disse personen folk børr takke. Ikke gud

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi alle skapte verden. Verden ble skapt for billionervis av år siden. Før oss mennesker var det andre raser her (lemuria) og det om Atlantis. Du kan google mer om det

Anonymkode: 3b811...e68

Skrevet

Verden vi kjenner nå ble skapt over milliarder av år.

AnonymBruker
Skrevet
grease80s skrev (41 minutter siden):

Verden vi kjenner nå ble skapt over milliarder av år.

Om du leser tidligere kommentarer ville du visst at jeg snakket i metafor

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi alle skapte verden. Verden ble skapt for billionervis av år siden. Før oss mennesker var det andre raser her (lemuria) og det om Atlantis. Du kan google mer om det

Anonymkode: 3b811...e68

Ja vi alle har vært med å formet verden, men i ytterst liten grad

Jeg vil også påpeke at du prøver å leke bedreviter, men inkluderer Atlantis???

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes selvsagt ingen gud som har skapt verden. 😅

Anonymkode: 8f06c...e95

AnonymBruker
Skrevet

Gud skapte verden for 2021 år. Første menneeskene på jorda var hans sønn Jesus og Adam og Eva

Anonymkode: 837f5...b07

AnonymBruker
Skrevet

Du tror Newton og disse skapte seg selv? 

Anonymkode: 8474d...796

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sitter skriver dette pga ingenting👍🏽

AnonymBruker
Skrevet

Ok jeg er ateist. Og jeg er en av de siste som vil innrømme at gud fins, men vi kan faktisk ikke utelukke muligheten for at det stemmer. Religion er selvfølgelig tull, men til og med Hawking har nevnt det jeg sa nå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tror Newton og disse skapte seg selv? 

Nei, men vi vet for sikkert at Newton har formet verden. Mye mer enn noen av de på dette forumet noen gang vil gjøre. Inkludert meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men vi vet for sikkert at Newton har formet verden. Mye mer enn noen av de på dette forumet noen gang vil gjøre. Inkludert meg

De ble skapt gjennom naturen akkurat som alt annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Din virkelighet blir virkelig gjennom dine øyne, om du tenker og lever etter at det er Gud, buddha, allah eller ingen som skapte verden, så blir det dermed din verden og den verden du ser virkeligheten gjennom.. Ingen kan ta fra deg det

Anonymkode: 74b84...df6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Din virkelighet blir virkelig gjennom dine øyne, om du tenker og lever etter at det er Gud, buddha, allah eller ingen som skapte verden, så blir det dermed din verden og den verden du ser virkeligheten gjennom.. Ingen kan ta fra deg det

Buddha?? Nesten like mye tull som resten du skrev

AnonymBruker
Skrevet

Buddha?? Nesten like mye tull som resten du skrev

Dette er ikke tull for de som tror, men et reelt faktum som vi ikke troende må ta i betraktning om hvis kal analysere reiligions påvirkning på mennesket. De som har en oppfatning om religion, lever deretter og vier mye av livet og vanene sine etter det. Dermed er det det deres virkelighet, det er dette som gjør de farlige spør du meg.. og dette som er særs viktig perspektiv for å forstå hvorfor noen gjør som de gjør

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke tull for de som tror, men et reelt faktum som vi ikke troende må ta i betraktning om hvis kal analysere reiligions påvirkning på mennesket. De som har en oppfatning om religion, lever deretter og vier mye av livet og vanene sine etter det. Dermed er det det deres virkelighet, det er dette som gjør de farlige spør du meg.. og dette som er særs viktig perspektiv for å forstå hvorfor noen gjør som de gjør

Jo det er gode poeng, men Buddha skulle ikke vært der. Ytterst få av både troende og ateister tror Buddha var noe mer enn et menneske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...