AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har alvorlige søvnproblemer. Nå har jeg ikke sovet på snart to netter, og begynner å bli rimelig sprø. Kan legge meg kl 22, ligge med øynene igjen og vri meg/prøve å sove i 10-11 timer til alarmen ringer på morran og jeg ikke har sovet et sekund. Var storfornøyd med Stilnoct og de fungerte perfekt for meg i ca 4-5 mnd før jeg ble ekstremt deprimert og suicidal selvom jeg ikke brukte dem hver uke. Legen anbefalte meg å slutte helt, og da ble jeg meg selv igjen. (Trodde ikke på at det kunne være Stilnoct som gjorde meg slik, men nå er jeg 99% sikker.) Men da sitter jeg her igjen uten å få sove da. Har prøvd Alimemazin Evolan (?) (erstatningen for vallergan). Det fungerer litt på angsten, men ikke i det hele tatt på innsovningen. Jeg har sovnet til slutt hvis jeg har tatt dråper tilsvarende rundt 20mg, men kan fortsatt ligge der i 3-4 timer eller mer før jeg sovner så det er ikke optimalt. Blir sykt trøtt på morgenen også av så høy dose, men mindre dose merker jeg ikke litt engang. Quetapin/Seroquel fikk jeg også utskrevet en gang - og jeg har aldri vært så hangover/rusa/zombie noen gang (dagen etter). Selvom jeg kun tok en kvart tablett. Kunne ikke kjøre bil eller noe hele dagen. Datt også ned trappa med huet først! Gikk heldigvis bra Må bare le av det nå, men det er ikke aktuelt igjen. Melatonin er ikke vits i å anbefale, har såklart prøvd men det fungerer hvertfall ikke:( I wish.. Er det i det hele tatt noe igjen å prøve? Hva bruker dere og hvordan fungerer det? Imovane er vel i samme gate som Stilnoct, så det går nok ikke.. Anonymkode: ac5ea...93a 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Novanight hjeloer meg, er reseptfritt, men ville hørt m legen om den. Anonymkode: 03425...946
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har alvorlige søvnproblemer. Nå har jeg ikke sovet på snart to netter, og begynner å bli rimelig sprø. Kan legge meg kl 22, ligge med øynene igjen og vri meg/prøve å sove i 10-11 timer til alarmen ringer på morran og jeg ikke har sovet et sekund. Var storfornøyd med Stilnoct og de fungerte perfekt for meg i ca 4-5 mnd før jeg ble ekstremt deprimert og suicidal selvom jeg ikke brukte dem hver uke. Legen anbefalte meg å slutte helt, og da ble jeg meg selv igjen. (Trodde ikke på at det kunne være Stilnoct som gjorde meg slik, men nå er jeg 99% sikker.) Men da sitter jeg her igjen uten å få sove da. Har prøvd Alimemazin Evolan (?) (erstatningen for vallergan). Det fungerer litt på angsten, men ikke i det hele tatt på innsovningen. Jeg har sovnet til slutt hvis jeg har tatt dråper tilsvarende rundt 20mg, men kan fortsatt ligge der i 3-4 timer eller mer før jeg sovner så det er ikke optimalt. Blir sykt trøtt på morgenen også av så høy dose, men mindre dose merker jeg ikke litt engang. Quetapin/Seroquel fikk jeg også utskrevet en gang - og jeg har aldri vært så hangover/rusa/zombie noen gang (dagen etter). Selvom jeg kun tok en kvart tablett. Kunne ikke kjøre bil eller noe hele dagen. Datt også ned trappa med huet først! Gikk heldigvis bra Må bare le av det nå, men det er ikke aktuelt igjen. Melatonin er ikke vits i å anbefale, har såklart prøvd men det fungerer hvertfall ikke:( I wish.. Er det i det hele tatt noe igjen å prøve? Hva bruker dere og hvordan fungerer det? Imovane er vel i samme gate som Stilnoct, så det går nok ikke.. Anonymkode: ac5ea...93a Har du forsøkt Apodorm? Det er en ren sovetablett. Sarotex er også mye brukt til søvn, det er vel den som har gitt meg mest normal søvn. Tok noen uker å venne seg til den og ble fryktelig trett i starten og måtte ha drikke på nattbordet for jeg ble veldig tørst men etterpå at jeg var tilvent,- thelt topp. Anonymkode: 05a57...f71
_popcorn_ Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Ryddet for diskusjon om medisindosering. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Om du sliter med angst og tankekjør, kan det hjelpe å koble ut hjernen med å høre på mindfullness deep sleep øvelser mens du prøver å sove. Jeg hadde ikke så tro på sånt, men det fungerer faktisk og etterhvert har behovet for å ha sovemedisin i bakhånd blitt mindre og mindre. Men jeg bruker Stilnoct ved behov da og har heldigvis ikke de bivirkningene du beskriver. Men ett tips er å gi mindfullness ett realt forsøk. Anonymkode: fa8d7...925 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 14 dager i fjellet med tung sekk, skal du se du får sove! Anonymkode: 7bd09...1a8 2
MammaMums Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Imovane? Det er en god innsovningstablett på lik linje med stilnocht. Kan gi metallisk smak i munnen litt på morran etter- men ellers ingen hangover Stilnocht er et helvettes middel😳😳😳 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Har du ikke prøvd Imovane eller Zopiklon?? Innsoving med kort halveringstid Anonymkode: 3bffa...ed6 1
Gjest laPistola Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Imovane funker gull på meg i sånne perioder. I bedre, og reseptfrie perioder bruker jeg melatonin sammen med Zyrtec ( som har samme virkestoffene som valergan bare mildere og ingen hang over ) denne reseptfrie mixen fikk jeg som tips av lege.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Jeg går heller en natt uten søvn enn en dag med den smaken jeg får i munnen av Imovane. Anonymkode: c8af8...c0a 1
Gjest laPistola Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg går heller en natt uten søvn enn en dag med den smaken jeg får i munnen av Imovane. Anonymkode: c8af8...c0a En pastill løser det. Men hvis du bare går en natt uten søvn trenger du jo ikke medisiner.
MammaMums Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg går heller en natt uten søvn enn en dag med den smaken jeg får i munnen av Imovane. Anonymkode: c8af8...c0a Er tips : du kan skjære av en bot av ingefærrot (hvis du klarer smaken av den da🙈), tygge på den-ha den i munnen litt.. så spytte.. da er munnen ikke så metallisk lengre👍👍
miztyia Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Imovane har fungert godt på meg. Ingen hangover dagen etter. Ellers har jeg fått phenergan og hørt mye bra om den.
Linazer Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Jeg bruker Remeron i perioder. Jeg blir ganske ør av den og kan ikke ta den om jeg må tidlig opp og skal kjøre til jobb. Men, den har virket bedre på meg enn Stilnoct (liten virkning egentlig og redd for å bli avhengig) og Melatonin (virket ikke i det hele tatt) Remeron skal ikke være avhengighetsskapende. Den gjør meg ør og så hjelper den mot tankekjøret jeg gjerne får på kvelden og natta.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Test ut Melatonin. Naturlig søvnhormon. Sliter med søvn, testet alt mulig. Denne flytende funker bedre på meg enn den legen skriver ut resept på. Ikke har jeg hengover heller https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-super-strength-melatonin-200-doseringer/ Anonymkode: b782b...31a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Har du prøvd tolvon? Anonymkode: 3da6b...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå