Gå til innhold

Turvogn med drag til fjelltur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen erfaring med turvogn til fjelltur? Ser for meg at det enklest er å dra vogn med barn og bagasje, fremfor bæremeis. 

Finnes det vogn som ikke koster over 10.000? (Nordic cab).
Hamax outback kan brukes som pulk, men kan den brukes som turvogn? Finnes det flere, gjerne rimeligere alternativer?

Anonymkode: 0c51b...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fjelltur har jeg tatt bæremeis eller barnet bare på skuldrene foran vogn. Det skal ikke mye ulent terreng til før vogna er mere et stort plag enn hjelp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelltur? Som i utenfor grusvei i ulendt terreng? Da hadde jeg fortrukket å ha barnet i meis og kanskje kombinert det med en monowalker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var litt upresis, jeg skal gå på traktorsleper, hvor det er godt fremkommelig.

Jeg får lånt vogn, men skulle helst ha kjøpt meg en rimeligere variant.

Jeg er alene, så får ikke med meg telt i bæremeis, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stor er ungen? Tror jeg heller ville prøvd bæresele på magen da gitt….

Anonymkode: eb755...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bæremeis på magen😂 Det var da voldsomt så negativt.

Spørsmålet gikk egentlig ikke på OM dette er en god ide, da denne turen med vogn er et tips jeg har fått fra andre foreldre alene på tur. Det kommer til å gå fint. Stiene/veiene brukes mye til sykling, kombinert med lave ambisjoner til turlengden og mye teltkos. Her handler det om å se løsninger og faktisk komme seg ut, fremfor å bli hjemme og vente til ungen blir større og kanskje har lyst til å gå selv.

Spørsmålet var HVILKEN vogn. 
Likte tipset om monowalker og barn i meis, men ser ikke ut som man får tak i denne nå. Jeg hadde uansett tenkt å ha bæremeisen på ryggen for å kunne ta avstikkere.
Tar gjerne imot andre alternativer til bagasjevogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen brukte Nordic Cab til salgs på Finn i nærheten av der du bor?

Vi har brukt vår som sykkelvogn og pulk, men har ikke testet den som vanlig vogn så vet ikke hvordan den vil fungere ute i terrenget og om du kan ha draget på når den er vogn.

Har du sjekket ut Thule sine vogner?

Anonymkode: 1a55a...0d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har gått med sykkelvogna på brede turstier og traktorveier på telttur. Funker fint det.

Anonymkode: 5f7fe...404

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen brukte Nordic Cab til salgs på Finn i nærheten av der du bor?

Vi har brukt vår som sykkelvogn og pulk, men har ikke testet den som vanlig vogn så vet ikke hvordan den vil fungere ute i terrenget og om du kan ha draget på når den er vogn.

Har du sjekket ut Thule sine vogner?

Jeg har sett litt på brukt, men de selges jo nesten like dyre som man kjøper de nye med rabatt. Virkelig et godt bruktmarked for nordic cab!

Thule og Hamax finner jeg ikke info om kan brukes som turvogn. Mens nordic cab er laget for å kunne brukes som det.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har gått med sykkelvogna på brede turstier og traktorveier på telttur. Funker fint det.

Så bra med gode erfaringer!

Hva mener du med sykkelvogn? Hvilken type og har du brukt den med hoftebelte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har sett litt på brukt, men de selges jo nesten like dyre som man kjøper de nye med rabatt. Virkelig et godt bruktmarked for nordic cab!

Thule og Hamax finner jeg ikke info om kan brukes som turvogn. Mens nordic cab er laget for å kunne brukes som det.

Nordic cab er en sykkelvogn som kan brukes som pulk og dravogn. Vi har brukt tilsvarende vogn på tur med joggehjulet foran. Kan en sykle der, kan en bruke sykkelvogna, så sant det ikke er for smalt og for mye stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Thule har bilder på sin hjemmeside av vognene brukt på tur så det må vel gå, men prisen er stiv der og:

https://www.thule.com/nb-no/strollers/double-jogging-strollers/thule-chariot-cross-2-_-10202023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...