Hr. Aktiv Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Hvorfor det egentlig? Jeg synes ikke du skal angre på dette. Nesten alle menn synes ikke dette er noe å angre på. Vi menn som ser andre menn gjøre noe vi selv ikke kan fasinerer oss. Du blir hyllet. Jeg gjør det ofte når jeg ser andre menn gjør kule ting sammen med sine barn. Men i kvinnegruppa er det helt andre tilstander. Her blir du sett ned på og rakket ned på. Når du kan ting du har gjort hele livet kommer janten frem med den moralske pekefingeren. Dette gjenspeiler faktisk det at problemet damer ofte har er så mye større enn først antatt. Det er dette dere lærer deres barn. Fremmedfrykt og hat. Nyttig og god lærdom i en dames liv. Jeg personlig synes det er helt forkastelig. Torah Bright du og alle andre damer som våger å trosse de jantelovens voktere, fortsett med det. Jeg synes dere er kule og flotte rollemodeller. Vær stolt over deres påfunn og kule ablegøyer. La janten bare tale i avensjukas navn der de selv er for late til å fremstå som en god rollemodell. Det er bare så jævlig trist for barna de setter til verden. De fortjener bedre.... https://www.dagbladet.no/sport/angrer-pa-dette/73955124 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Tja, veldig mange er jo slik da ... Tror det er litt instinkter inni bildet her. Det er en grunn til at det er lett å være grei og snill mot dem som er mye dårligere enn en, de er ingen trussel. Tror bare det er urgamle instinkter. Hun kan jo kapre mannen de vil ha liksom. Så de vil heller at mannen de har i sikte skal få seg en dårligere dame, samme vil menn, de vil også at en bra dame skal ha en dårligere mann i stedet for krem-mannen! Det vil du også. Så hva er problemet. Anonymkode: 3ba74...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Kågebruker skrev (Akkurat nå): Vi menn kan også være patetiske. Bare å lese kommentarfeltet på de andre ammebildene hennes det. Nok av eksempler å ta av. Anonymkode: 39d3c...a89 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Med respekt å melde, jeg tror ikke du har så mye erfaring fra innsiden i venninnegrupper. De som gjør noe bra blir hyllet der også, ikke tro på mytene. Anonymkode: 6182d...774 22
miss summers Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Kågebruker skrev (24 minutter siden): Vi menn kan også være patetiske. Jepp. Og spesielt mot hverandre. Menn må fokusere på å framsnakke egen sak, og egentlig la kvinner ordne sitt selv. Menn og gutter sliter enormt i dagens samfunn, men blir ikke tatt på alvor fordi menn ikke må vise seg sårbare, ensomme, triste eller gråte osv. Og det er blant «sine egne» tabuene er størst. Dette må menn fikse opp i. I stedet skal de kritisere enhver ting kvinner gjør eller blir stigmatisert til (én felles homogen gruppe som bare er dritt). AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Med respekt å melde, jeg tror ikke du har så mye erfaring fra innsiden i venninnegrupper. De som gjør noe bra blir hyllet der også, ikke tro på mytene. Anonymkode: 6182d...774 Korrekt. Trådstarter fant bare en ny vinkling/inngang for kvinnehatet sitt. 18
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Herregud, når kropp må vises og man ikke tar hensyn til at griser liker slike bilder. Og at de ikke forsvinner på nettet. Det er virkelig lov å bruke huet, selv om man er mor. Anonymkode: f31bd...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 4 minutter siden, miss summers said: Jepp. Og spesielt mot hverandre. Menn må fokusere på å framsnakke egen sak, og egentlig la kvinner ordne sitt selv. Menn og gutter sliter enormt i dagens samfunn, men blir ikke tatt på alvor fordi menn ikke må vise seg sårbare, ensomme, triste eller gråte osv. Og det er blant «sine egne» tabuene er størst. Dette må menn fikse opp i. I stedet skal de kritisere enhver ting kvinner gjør eller blir stigmatisert til (én felles homogen gruppe som bare er dritt). Menn har, rent biologisk, ikke i nærheten av like stort behov for å gjøre de tingene. Og gjør man det mister man ekstremt mye respekt i øynene til kvinner. Hvis kvinner hadde vært mer aksepterende, så hadde selvsagt menn grått mer. Anonymkode: 66e61...a85 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 Hr. Aktiv skrev (34 minutter siden): Men i kvinnegruppa er det helt andre tilstander. Her blir du sett ned på og rakket ned på. Nei, det stemmer ikke. Drittlei av den myten. Anonymkode: e957e...6ff 7
miss summers Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Menn har, rent biologisk, ikke i nærheten av like stort behov for å gjøre de tingene. Og gjør man det mister man ekstremt mye respekt i øynene til kvinner. Hvis kvinner hadde vært mer aksepterende, så hadde selvsagt menn grått mer. Anonymkode: 66e61...a85 Nei. Dette er løgnen menn forteller menn. Skam deg. 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 3 minutter siden, miss summers said: Nei. Dette er løgnen menn forteller menn. Skam deg. Nei, det er virkeligheten vi lever med. Skam deg selv for å ikke akseptere vår side av saken. Anonymkode: 66e61...a85 2
miss summers Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er virkeligheten vi lever med. Skam deg selv for å ikke akseptere vår side av saken. Anonymkode: 66e61...a85 🤦🏼♀️ Fortsett å tro på dritten da, livet blir sikkert bedre av det. Selvsagt vet jo menn best hva kvinner tenker og mener, ikke sant? Jeezus. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 4 minutter siden, miss summers said: 🤦🏼♀️ Fortsett å tro på dritten da, livet blir sikkert bedre av det. Selvsagt vet jo menn best hva kvinner tenker og mener, ikke sant? Jeezus. Okei, så opplevelsen til menn som har vist sårbarhet og så blitt dumpet gjennom tiden er ubetydelig? Bare fordi noen kvinner aksepterer sårbarhet i menn, så er det ikke en stor andel kvinner som ikke gjør det? Anonymkode: 66e61...a85 3
Hr. Aktiv Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #15 Skrevet 28. juni 2021 miss summers skrev (4 minutter siden): Jepp. Og spesielt mot hverandre. Menn må fokusere på å framsnakke egen sak, og egentlig la kvinner ordne sitt selv. Menn og gutter sliter enormt i dagens samfunn, men blir ikke tatt på alvor fordi menn ikke må vise seg sårbare, ensomme, triste eller gråte osv. Og det er blant «sine egne» tabuene er størst. Dette må menn fikse opp i. I stedet skal de kritisere enhver ting kvinner gjør eller blir stigmatisert til (én felles homogen gruppe som bare er dritt). Korrekt. Trådstarter fant bare en ny vinkling/inngang for kvinnehatet sitt. Du drar frem kvinnehatkortet igjen ser jeg. Har du gått tom for argumenter? I min vennekrets (og den er stor) hører jeg aldri noe negativt om hva jeg gjør med mine barn og naboens barn. Vi drar på turer, kjører rulleskøyter, turner, klatrer, er i skateparken og på stranda. De barna vil være med sammen med meg og får lov til av fedrene, men ikke mødrene. Mødrene klager, dette er farlig, barna kan bli slitne, barna slår seg, alt er negativt. Noen mødre henger med oss menn nettopp fordi de ikke orker det styret som damer lager rundt seg med baksnakking og konflikter. Det er mye roligere iblandt oss menn. Det er riktig at i noen miljøer er det en greie at menn ikke skal vise følelser. Der alt dreier seg om status er dette viden kjent. Dog synes jeg det er litt rart at denne artikkelen ble til hvis dette ikke er et reellt problem. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Hr. Aktiv skrev (7 timer siden): Du drar frem kvinnehatkortet igjen ser jeg. Har du gått tom for argumenter? I min vennekrets (og den er stor) hører jeg aldri noe negativt om hva jeg gjør med mine barn og naboens barn. Vi drar på turer, kjører rulleskøyter, turner, klatrer, er i skateparken og på stranda. De barna vil være med sammen med meg og får lov til av fedrene, men ikke mødrene. Mødrene klager, dette er farlig, barna kan bli slitne, barna slår seg, alt er negativt. Noen mødre henger med oss menn nettopp fordi de ikke orker det styret som damer lager rundt seg med baksnakking og konflikter. Det er mye roligere iblandt oss menn. Det er riktig at i noen miljøer er det en greie at menn ikke skal vise følelser. Der alt dreier seg om status er dette viden kjent. Dog synes jeg det er litt rart at denne artikkelen ble til hvis dette ikke er et reellt problem. Kanskje mødrene sier nei fordi det er akkurat DEG. De stoler ikke på DEG sammen med barna sine. Det er godt forståelig sånn du framstår her inne. Jeg hadde heller ikke sendt barna mine ut med deg. Men jeg hadde gjerne latt dem bli med flere av de andre fedrene her i gata. Anonymkode: 9e398...2b1 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Bare å se på en kvinnedominert arbeidsplass vs mannsdominert... Konflikter, intriger og høyere sykefravær er mer regelen enn unntaket. Anonymkode: 1b8aa...e08 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Menn har, rent biologisk, ikke i nærheten av like stort behov for å gjøre de tingene. Og gjør man det mister man ekstremt mye respekt i øynene til kvinner. Hvis kvinner hadde vært mer aksepterende, så hadde selvsagt menn grått mer. Anonymkode: 66e61...a85 Det er virkelig ikke sant. Jeg skulle virkelig ønske det fantes mer menn som viser følelser. Det er så utrolig sexy og fantastisk når menn har den selvtilliten. Mange damer bruker også mye krefter for å få menn til å åpne seg opp enkelte ganger. Og savner dette i forholdet. Så jeg er rimelig sikker på du tar feil. Aldri i livet om jeg skal ha en mann igjen som ikke kan vise sårbarhet, gråte osv. Anonymkode: 48c8c...8eb 2
Jdz Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 miss summers skrev (9 timer siden): Nei. Dette er løgnen menn forteller menn. Skam deg. Beklager, men det er mye min erfaring også. Uten at jeg skal snakke nedsettende om mine ekser (eller min nåværende kjæreste) er min erfaring at det er lite rom for støtte dersom som mann er trist eller har en dårlig dag. Tror heller ikke det er en løgn menn forteller andre menn, da menn generelt ikke er spesielt gode på å snakke om negative følelser seg i mellom heller. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Kågebruker skrev (9 timer siden): Vi menn kan også være patetiske. Dette. Jeg tror det er like så personavhengig, som kjønn. Jeg vet om menn som definitivt blir sjalu eller irritert når en annen mann gjør det bedre. En bekjent av meg gikk på magisk vis opp 150.000 i lønn på en uke, feks. Han skrøt rimelig greit av lønna si til mannen min, før han spurte hva mannen min tjener. Mannen min er ikke spesielt opptatt av penger på den måten, men han svarte ærlig. (Min man tjener da 100.000 mer). Det ble tydeligvis veldig feil for han, for uka etter hadde min bekjente på mystisk vis 150 k mer i lønn, enn uka før (altså 50 k mer enn mannen min). Anonymkode: 20731...0dd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå