EnkelKvinne Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Jeg hadde siste menstruasjon 25.mai. Når jeg skulle få mensen den 22.juni - kom den ikke. Vi bruker ikke prevensjon, så sjansen for at jeg er gravid er tilstede. Så! Jeg har ikke fått mensen, og for 2 uker siden begynte jeg å få symptom på graviditet (kjenner det veldig lett igjen). Jeg fiser, har sure oppstøt, murring i mage og rygg, begynner å bli hard over livmor, trøtt og hormonell så det holder - men alle graviditetstestene jeg har tatt, er negative. I henhold til apper er jeg 5 uker i morgen. Er det flere som har opplevd å ikke få positiv test før noen uker uti? Jeg har gått gjennom døra til legen min noe voldsomt det siste halvåret (pga. ymse akutte ting), så tenker han skal få en liten pause fra meg før jeg får en sjekk der.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Hvordan var prevensjonsbruken før dette? Når gikk du sist på prevensjon? Det er vanlig at syklusen er ustabil i lang tid etter prevensjonsslutt, selv om den tilsynelatende er stabil i starten. Det har sikkert skjedd i historien at noen har fått falsk negativ test 6 dager etter IKM, men det er liten sjans for at en graviditetstest ikke plukker opp en graviditet på det tidspunktet. Det er mest sannsynlig at du ikke er gravid. Anonymkode: 595fe...d9a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Dersom symptomene du har kommer av at du er gravid ville du får positiv graviditetstest nå. Jeg tipper det er hormonkrøll, det kan gi lignende symptomer som graviditet. Anonymkode: 739f8...ea9 2
EnkelKvinne Skrevet 29. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvordan var prevensjonsbruken før dette? Når gikk du sist på prevensjon? Det er vanlig at syklusen er ustabil i lang tid etter prevensjonsslutt, selv om den tilsynelatende er stabil i starten. Det har sikkert skjedd i historien at noen har fått falsk negativ test 6 dager etter IKM, men det er liten sjans for at en graviditetstest ikke plukker opp en graviditet på det tidspunktet. Det er mest sannsynlig at du ikke er gravid. Anonymkode: 595fe...d9a Gikk sist på prevensjon i høst. Hadde MA i januar og SA i mars (pga. rester erter MA, som ikke var kommet ut). Har hatt helt normal og ganske jevn syklus hele veien, så syns det er så rart at det har uteblitt nå.. Har lest om andre som også sliter med tydelige HCG og blitt mistrodd av lege pga. for lavt utslag. Ikke at jeg tror det nødvendigvis er meg, syns bare hele greia er så rart🙈
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Da får du be om en blodprøve som vil gi et garantert riktig resultat, eller vente enda litt lenger. Du trenger jo ikke legetime for blodprøve hvis du ringer først. Anonymkode: 5ed8c...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå