Tough cookie Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 (endret) Kan jeg ta vaksine når jeg er forkjølet og sår i halsen, men har testet negativt på covid-19? Endret 28. juni 2021 av Tough cookie
Sermina Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Nei, for du er fortsatt i karantene sålenge du har symptomer. En test er ikke 100% sikkert. 4
Rosa Sitron Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Her vil du nok få ca like mage svar som det er vaksinekontor rundt om. Kjenner de som har fått vaksinen med feber og de som måtte utsette.
cactus_ Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 I utgangspunktet skal du ikke ha vaksine, dvs noen vaksine, om du har luftveissymptomer. ring din lokale coronatelefon i morgen tidlig og spør for å være sikker! Lykke til med vaksine!!
Påkrevd Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Ring og hør. En kollega av meg hadde forkjølelsessymptomer, testet negativt, ringte vaksinesenteret og forklarte situasjonen, og fikk beskjed om å møte til oppsatt time.
GammelKaktus Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Her har man fått møtt opp for å ta vaksinen så lenge man har testet negativt, men det spørs nok hvem man prater med.
Enda en tulling Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Ifølge FHI: Sitat Du skal ikke møte opp til vaksinasjon dersom du på vaksinasjonsdagen: har forkjølelsessymptomer, feber over 38 °C eller andre tegn på infeksjonssykdom er i karantene* eller venter svar på koronatest har blitt vaksinert med annen vaksine i løpet av siste 7 dager det har gått mindre enn 3 måneder siden du var ferdig med isoleringsperioden etter koronasykdom (SARS-CoV-2) er gravid uten å tilhøre risikogruppe for alvorlig koronasykdom https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksine/ Men selvfølgelig, som med alt annet som har med disse vaksinene å gjøre så gir man vel blaffen i alle forsiktighetsregler så det er sikkert bare å stille opp. 2
Anbefalte innlegg