Gå til innhold

Kan man ta Corona vaksine når man er forkjølet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan jeg ta vaksine når jeg er forkjølet og sår i halsen, men har testet negativt på covid-19?

Endret av Tough cookie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for du er fortsatt i karantene sålenge du har symptomer. En test er ikke 100% sikkert.

• Liker 4
Skrevet

Hør med vaksinekontoret du 🙂

Skrevet

Her vil du nok få ca like mage svar som det er vaksinekontor rundt om. Kjenner de som har fått vaksinen med feber og de som måtte utsette.

Skrevet

I utgangspunktet skal du ikke ha vaksine, dvs noen vaksine, om du har luftveissymptomer. 
ring din lokale coronatelefon i morgen tidlig og spør for å være sikker! Lykke til med vaksine!! 

Skrevet

Ring og hør. En kollega av meg hadde forkjølelsessymptomer, testet negativt, ringte vaksinesenteret og forklarte situasjonen, og fikk beskjed om å møte til oppsatt time.

Skrevet

Her har man fått møtt opp for å ta vaksinen så lenge man har testet negativt, men det spørs nok hvem man prater med.  

Skrevet

Takk for svar🙂

Ts

Skrevet

Ifølge FHI:

Sitat

Du skal ikke møte opp til vaksinasjon dersom du på vaksinasjonsdagen:

• har forkjølelsessymptomer, feber over 38 °C eller andre tegn på infeksjonssykdom 
  • er i karantene* eller venter svar på koronatest
  • har blitt vaksinert med annen vaksine i løpet av siste 7 dager 
  • det har gått mindre enn 3 måneder siden du var ferdig med isoleringsperioden etter koronasykdom (SARS-CoV-2)
  • er gravid uten å tilhøre risikogruppe for alvorlig koronasykdom 

•  

https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksine/

Men selvfølgelig, som med alt annet som har med disse vaksinene å gjøre så gir man vel blaffen i alle forsiktighetsregler så det er sikkert bare å stille opp.

• Liker 2
  • Opprett ny...