Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et voksent forhold, og det kjennes bra ut på mange måter. Han tar vare på meg, viser omsorg og sier at han er glad i meg. Men han sier også at han tenker mye på minnene han har med eksen, men at de av en grunn han ikke vil fortelle, fungerte. Hvis vi to finner på noe som er litt romantisk (alltid mitt initiativ), så skal han alltid fortelle noe han og eksen gjorde sammen. Det er som at jeg er nummer to. I periodene han ikke snakker om henne er forholdet vårt bunnsolid, men så kommer øyeblikkene der han blir minnet på henne. Han har visst gjort det slutt med flere damer fordi de var sjalu på eksen, og nå er jeg usikker på hvor lenge jeg holder ut. Noen med samme erfaring? Vil tankene og pratet om henne forsvinne tror dere?

Anonymkode: 5a725...041

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

… liten skrivefeil i overskriften. De snakker ikke sammen etter hva jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han tror jo ikke noe er galt hvis du ikke sier i fra. Så han slutter nok ikke å snakke om eksen av seg selv. Men igjen, hvis du skaper hyggelige minner med ham så kan det jo være han tenker mindre på de gamle? 

Anonymkode: a3195...76b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er greit å trekke opp ekser så ofte, spesielt ikke når man skal skape nye minner sammen. Her nevner jeg eksen kanskje to ganger i året, bare når jeg må. Å skulle mimre om gode tider med eksen foran ny kjæreste syns jeg er snodig.

Anonymkode: fbc4d...fdd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke det er greit å trekke opp ekser så ofte, spesielt ikke når man skal skape nye minner sammen. Her nevner jeg eksen kanskje to ganger i året, bare når jeg må. Å skulle mimre om gode tider med eksen foran ny kjæreste syns jeg er snodig.

Anonymkode: fbc4d...fdd

Ikke sant? Jeg har jo spurt om han kan droppe det. Da beklager han, og sier at det er en uvane, men det er som at jeg er nummer to. Er nesten sånn at jeg vil få henne til å ringe på døra hos han når jeg er der. Blir jo veldig nysgjerrig på dette kvinnemennesket!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var de sammen? Og hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 0fdea...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men han sier også at han tenker mye på minnene han har med eksen, men at de av en grunn han ikke vil fortelle, fungerte.

Mangler det et "ikke" her? Altså at de ikke fungerte?

Anonymkode: c9e86...414

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er i et voksent forhold, og det kjennes bra ut på mange måter. Han tar vare på meg, viser omsorg og sier at han er glad i meg. Men han sier også at han tenker mye på minnene han har med eksen, men at de av en grunn han ikke vil fortelle, fungerte. Hvis vi to finner på noe som er litt romantisk (alltid mitt initiativ), så skal han alltid fortelle noe han og eksen gjorde sammen. Det er som at jeg er nummer to. I periodene han ikke snakker om henne er forholdet vårt bunnsolid, men så kommer øyeblikkene der han blir minnet på henne. Han har visst gjort det slutt med flere damer fordi de var sjalu på eksen, og nå er jeg usikker på hvor lenge jeg holder ut. Noen med samme erfaring? Vil tankene og pratet om henne forsvinne tror dere?

Hadde aldri orket et forhold der mannen hele tiden sammenlignet meg med eksen og nevnte eksen hver gang vi gjorde noe som par. Fy faen så slitsomt. Dette har ingenting med sjalusi å gjøre, men med manglende respekt for deg som partner. 

• Liker 6
Skrevet

Her må du ta grep. Enten si fra helt klart at dette ikke er greit, samtidig som du forklarer at det ikke har noe med sjalusi å gjøre, men at eksen ikke lenger er en del av hans liv og ikke skal nevnes når dere gjør kjæresteting sammen. Eller begynne å snakke masse og varmt om din eks, og se hvordan han reagerer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde vært en dealbreaker for min del. Hun er den han aldri kommer over. Kast ikke vekk tiden din .

Anonymkode: 56850...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min klager på at jeg hele tiden snakker om eksen også, og jeg skjønner hvor han kommer fra. For min del handler det om at jeg savner eksen og tenker på han hver dag, selv om jeg har fått ny kjæreste. Jeg deler ikke romantiske minner om eksen slik som din gjør, men bare helt hverdagslige ting. Kan godt være negative ting om eksen også. Men, dessverre, som tidligere nevnt er det fordi jeg nok fortsatt elsker eksen. Eksen dumpet meg på kjipeste måte og behandlet meg som en lort etterpå. Likevel savner jeg han…

Anonymkode: 0e683...41a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten min klager på at jeg hele tiden snakker om eksen også, og jeg skjønner hvor han kommer fra. For min del handler det om at jeg savner eksen og tenker på han hver dag, selv om jeg har fått ny kjæreste. Jeg deler ikke romantiske minner om eksen slik som din gjør, men bare helt hverdagslige ting. Kan godt være negative ting om eksen også. Men, dessverre, som tidligere nevnt er det fordi jeg nok fortsatt elsker eksen. Eksen dumpet meg på kjipeste måte og behandlet meg som en lort etterpå. Likevel savner jeg han…

Men skjønner du ikke hvor respektløst det er? Har du fortalt kjæresten din at du savner eksen og fortsatt elsker ham?

Jeg er ikke interessert i å høre om eksen til min samboer. Én ting er å innimellom fortelle om ting som har skjedd i fortiden, men hadde det vært hele tiden hadde jeg lurt på om jeg bare var en trøstepremie som han var sammen med fordi han ikke fikk den han egentlig ville ha.

Anonymkode: baf02...e8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville svart med samme mynt: begynn å nevne fine minner du har med din eks i hytt og pine, se hvordan han liker det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min gjorde det samme i starten på forholdet, eksen ble nevnt i stort sett alle sammenhenger uansett. Sa til han to ganger at nok var nok. I tillegg så hoppet han bare hun sa hopp. Det har han fortsatt med gjennom hele forholdet vårt. Den dag i dag sliter jeg med tilliten til han og han gir meg ikke den tryggheten en partner burde gi. 

Anonymkode: 1ea01...6f7

AnonymBruker
Skrevet

Altså han vil ikke fortelle hvorfor de ikke fungerte, likevel prater han hull i hodet ditt om eksen hans? Og de andre eksene hans ble sjalu på denne eksen som han drev og snakket om hele tiden? Lurer på hvorfor... 🙄

Her må du bare be han legge alle kortene på bordet. Hva skjedde? Hvorfor klarer han ikke å legge henne bak seg? Hvorfor dumpet han egentlig de andre eksene sine? Er dere rebounder hele gjengen?

Anonymkode: 84e68...621

Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er så respektløst at du burde gå ut av forholdet til du har kommet over eksen din. Man er da ikke klar for et nytt forhold om man fortsatt har så sterke følelser for en annen at man ikke klarer å la være å nevne de hele tiden!? 
Hvorfor ikke heller være singel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...