Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #21 Skrevet 14. september 2005 (endret) Skal vi sjå... Først av alt; TUSEN TAKK for all inspirasjon!!! For eg vart visst litt inspirert av dykk gitt!!! Har tenkt og fjolla og surfa på nettet og dilla litt, og har komt fram til denne (foreløpige) løysinga: Vi skal ha dukar og serviettar i offwhite. Har lyst å ha dette grønne Ikea-stoffet liggande som ein løpar på midten, litt "skjødesløst" krølla saman (fekk idèen frå milla76). Oppå løparen i midten skal vi ha kubbelys ståande på desse zinkfata. (Kubbelysa skal vere grønne med noko sølv i, eller lyse med noko grønt i - skal spesial-bestillast) Som blomster-dekorasjon trur eg rett og slett at det kunne vore fint (og enkelt, stilig og smakfullt) med ei enkel Novia-rose (samme rose som skal vere i buketten min), ståande i ein lang, smal Ikea-vase (anten heilt blank, eller den som er litt grønn-aktig). Desse vasane kan vi dekorere med ståltråd med grønne perler kanskje......? Innimellom vasane og zinkfata har vi lyst at det skal ligge små zink-dråpar (og kanskje slik liten eføy, om det ikkje blir fo voldsomt). Bordkorta skal framleis vere grønne eføy-blad med sølvskrift. Så, kva syns de? Har de nokon som helst formeining om kor mykje pynt vi treng per person?? Bør det stå blom/lys ved annakvar person, eller oftare/sjeldnare? Skal forresten på Ikea og kjøpe ingredienser på prøvepynting i helga... Endret 14. september 2005 av veslo
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #22 Skrevet 14. september 2005 (endret) Min brudebukett hadde samme farger som din, selv om den ikke var helt lik. Den var det eneste vi brukte av blomster på bordet. Resten var som dere kubbelys som tok igjen litt grønt (hos oss sto de på små speil ikke zinkfat, men det blir jo litt likt) og eføy. I tillegg hadde vi remser med sølv tråd, nesten slik man bruker til pakker som låg langs eføyen. Det ble enkelt og veldig stilfullt. Synes det var greit uten for mye blomster på bordet når vi spiste. Blomster hadde vi ellers på andre bord rundt om kring. Hvis du gjerne vil ha blomster på bordet synes jeg grønne roser er nydelig til eføy og zinkfat. Roser holder seg ganske godt uten vann og senere kan de jo samles litt og brukes som buketter i vaser, så får de litt vann også Lykke til! HUFF! Så ikke innlegget ditt over jeg (Er litt rotete i hodet) Men det du beskriver høres kjempe flott ut!!! Endret 14. september 2005 av Niko
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #23 Skrevet 14. september 2005 Tusen takk for innspel Niko!!! *notere* Du har ikkje nokon bilder frå bryllupet det hadde vore mogleg å få sett, vel?!??
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #24 Skrevet 14. september 2005 Tusen takk for innspel Niko!!! *notere* Du har ikkje nokon bilder frå bryllupet det hadde vore mogleg å få sett, vel?!?? ← Jo det har jeg sikkert, er nesten på vei ut døra, men skal se hva jeg finner når jeg kommer hjem eller i morgen. Er som sagt litt rotete i hodet( skylder på at terminen nærmer seg, vil jo ikke innrømme at jeg er super glemsk) så hører du ikke noe fra meg send en PM OK?
Gjest Karbojunkie Skrevet 14. september 2005 #26 Skrevet 14. september 2005 :icon_idea: :icon_idea: :icon_idea: Jeg elsker eføy, og hadde tenkt det samme som deg (eføyranker på bordet). Var i blomsterforretning og fikk råd. Det billigste og etter min mening fineste rådet var å ta den blomsten som er hovedblomsten i buketten, i ditt tilfelle hvite roser, og stikke dem inn i eføyranken. Skjønner du hva jeg mener? Da skjuler du stilken på rosen i eføyen. Du trenger ikke engang å ha vann på dem ( i følge butikken), men det går an å kjøpe små vannbeholdere til å feste på stilken. Da vil alt matche og det vil være en fyldig ranke. Stilig og enkelt. Uansett hva du velger, lykke til!!!
minnimy Skrevet 14. september 2005 #27 Skrevet 14. september 2005 (endret) du er så flink...hørtes kjempe fint ut,gleder meg til å se.vi kommer til dekket bord så det er nok ikke så mye vi trenger å styre med det.selv om det er kjempe gøyt. Endret 14. september 2005 av minnimy
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #28 Skrevet 14. september 2005 Takk for tips Karbojunkie!!! Blir gøy å prøve litt ymse!
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2005 #29 Skrevet 15. september 2005 Men er det nokon som har formeining om kor mykje pynt vi åm rekne med å trenge?? Blir det for mykje med eit lys/ein vase per annakvar person? Og blir det finast med mest lys eller mest roser? Vi skal ha E-bord, om det har noko å sei.. *veslo har ikkje peiling*
Gjest høstdamen Skrevet 15. september 2005 #30 Skrevet 15. september 2005 Hva med avlange båtfat som du fyller med steiner, perler , gelekuler e.l og pynter med avkuttede blomster. Det er både personlig, kreativt, stilig og moderne. Jeg har selv brukt denne for for pynting av bord i andre sammenhenger og fått mye poitive tilbakemeldinger. HAr kanskje et bildee jeg kan sende deg så du forstår mer hva jeg mener.
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #31 Skrevet 16. september 2005 Spennande forslag høstdamen! Trur vi har ein idè no, skal prøve den ut neste helg!
Gjest Karbojunkie Skrevet 16. september 2005 #32 Skrevet 16. september 2005 Hei titter innom igjen.... Tror jeg ville hatt flest blomster i forhold til lys.., det er pga varmen. Siden bryllupet er på sommeren kan du risikere å sitte å svette med mange kubbelys på bordet, eller??? Bare en tanke fra meg... Det kommer jo litt an på størrelse på lokalet, ant gjester osv og det vet jo du best
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå