Gå til innhold

Bordpynt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer frykteleg på korleis vi skal pynte borda til bryllupet eg... Vi skal ha kvite dukar. Fargane i invitasjonen er kvitt, sølv og grønt. Brudebuketten min skal vere sånn som denne. Vi skal ha kvite kubbe-lys med grønne (og sølv?) detaljar på, det skal stå eitt kubbelys på kvart zinkfat. Serviettane er i samme farge som dukane, og har eit stempel i sølv med monogrammet vårt på. Som bordkort skal vi ha eføy-blad med sølvskrift på (bladet på bildet er berre frå ei anna potteplante altså...). Innimellom zinkfata og blomsterdekorasjonane har vi langs midten av bordet tenkt å ha zink-dråpar og eføy-remser.

Men problemer er altså KVA slags blomsterdekorasjonar vi skal ha?!!?? Det bør jo stå i stil med resten av pynten då...

Nokon som har gode idèar!??? ALT tas i mot med stooor takk altså!! (Har visst ikkje så mykje peiling på slik pynting eg.....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hvordan jeg skal forklare dette...

Men rør som ligger på bordet, ikke helt rette men litt bøyd. Ta calla ut fra hver ende. Det blir enkelt og elegant. Vet at du kan kjøpe vasene på tilbords

Skrevet
vet ikke hvordan jeg skal forklare dette...

Men rør som ligger på bordet, ikke helt rette men litt bøyd. Ta calla ut fra hver ende. Det blir enkelt og elegant. Vet at du kan kjøpe vasene på tilbords

Trur eg veit kva du meiner! Og det kunne kanskje vore kjempe-fint det!! *notere* Men held callaene seg ein kveld utan vatn då? Eller skal det vere vatn i vasane??

Skrevet

skal være vann i vasene.

Har vært i et bryllup hvor de hadde det - var utrolig flott! Men da tror jeg at jeg hadde droppa eføyene, bare hatt calla og lys.. men det er min mening

Gjør bordet så enkelt og elegant som mulig.

Det er ikke god plass på bordene.

Eller hva med vaser med roser i - samme roser som du har i buketten?????

Og eføyremser imellom????

Du kan se bilde av vårt bord, skal se om jeg kan få lagd en link....

Var enkelt og elegant:

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=878626

Skrevet

Fekk ikkje opp bildet... Er einig i at det kanskje blir litt mykje med eføyremser dersom vi skal ha calla i rør-vasar.. Grunnen til at eg vil ha med eføyen er jo at vi skal ha eføyblad som bordkort... Men MÅ jo ikkje ha det sånn då..

Skrevet

Nei du - det gjorde ikke jeg heller...

Prøver igjen...

Dette var da veldig så vanskelig....

Prøver mer i morra, nå kaller senga..

Du kan sende meg en privat medling så kan jeg sende bilde pr e-mail

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Dere må jo ikke ha blomster i tillegg til lys og eføy...? Vi skal ikke ha blomster på bordet.

Skrevet
Dere må jo ikke ha blomster i tillegg til lys og eføy...? Vi skal ikke ha blomster på bordet.

Hmmm... Vi må vel i grunnen ikkje det då... Men føler det blit litt nakent med berre eføy og lys....... Kva skal de ha?

Skrevet

Vi hadde smale vaser (kjøpt på IKEA) med 2 hvite roser, forskjellig høyde, gress-strå (sånne lange, slanke), blå "trepinner" og eføy hengende ned fra vasen. Jeg laget 10 stk, enkelt og greit, og det ble kjempefint. Og ikke minst billig...

Vi hadde de samme typene lysestaker som vasene, med off-white lys som jeg tvinnet ståltråd m/blå perler rundt.

Vi hadde eføy liggende på bordet i tillegg, med små blå blomster (fra Panduro) innimellom. Off-white duk...

Fikk masse skryt for bordet. ;)

Skrevet

Blir sikkert kjempefint med blomster/borddekorasjoner i hvitt/grønt siden det går igjen i buketten og invittene dine.

Bare pass på at det ikke blir for mye pynt, tror jeg ville ha satset på enten eføy eller blomster. Kanskje blomster siden bordkortene skal være av eføy?

Skrevet

Vi hadde oppklipte strå, glass'stener'/perler og roseblader innimellom hvite kubbelys. Pyntet kubbelysene med bånd og messingtråd med perler. Synes ikke du trenger blomster....og i alle fall ikke hvis de blir høyere enn øyehøyde til gjestene ved bordet. Vi brukte t-lys i tilegg til kubbelysene, i krakelerte t-lysglass.. Ble enkelt og veldig fint!!!

Skrevet

Tror jeg ville ha byttet ut hvit duk med en grønn (eføyfarget) duk. Og brukt calla i hvite vaser, gjerne slike rør som er blitt nevn (vet ikke helt hvordan de ser ut, da). Tror det vil fremheve lysene, blomstene og sølvdetaljene. Og så ser det ut som skogbunn/eføyvegg på en enkelmåte.

Skrevet

Oj, her var det masse flotte tips!!! :) Det er kvitt som er hovudfargen vår, så duken blir nok ikkje bytta ut, men alle desse andre tipsa skal eg tenke meir på! Tuusen tak!!!

Skrevet

glemte å skrive at vi også hadde tenkt på eføy.

men det tar masse oppmerksomhet å ha remser med eføy på bordet... de blir veldig markerte. synes du skal holde deg til eføybordkort jeg - kke mer eføy.. men det er min mening

Skrevet
glemte å skrive at vi også hadde tenkt på eføy.

men det tar masse oppmerksomhet å ha remser med eføy på bordet... de blir veldig markerte. synes du skal holde deg til eføybordkort jeg - kke mer eføy.. men det er min mening

Oki! :)

Er det nokon som har linkar til sider der eg kan finne meir inspirasjon???

Skrevet

Vi hadde hvitt, grønt, sølv og gull som farger på bordene våre. Og vi hadde sånne liggende vaser med Cala i hver ende. Det ble kjempeflott. I steden for sånn som du tenker med eføy, så hadde vi noen lange ståltrådgrener med blanke blomsterperler på (fra Panduro). I tillegg hadde vi noen høye pyramider av blomster. Skal se om jeg kan få sendt deg bilde. Men så vet jeg jo at du ikke har tenkt å bruke så veldig mye penger da, og da er kanskje ikke vårt alternativ så veldig lurt, for det kostet...vi fikk alt billig siden mamma jobber i bransjen da...men Cala er dyrt altså (135,- per stk fikk vi de til).

Skrevet

Du kan se noen bilder i bildegalleriet mitt. Link i signaturen...

Skrevet
Du kan se noen bilder i bildegalleriet mitt. Link i signaturen...

Det var litt vanskeleg å sjå, men såg veldig flott ut!!

Skrevet

Det går jo an og snakke med de som skal lage buketten + hvis du tar og vise na resten av tingå du har tenkt på og bruke. Så ser hun nok hvordan bordpynt som passer til.. :)

Det gjorde jeg og jeg ble kjempe fornøyd.. :)

Lykke Til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...