AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Baby er 10 uker og jeg har ikke gått ned noenting siden fødsel. Har hørt så mye snakk om at man går ned i vekt ved amming og jeg fullammer, men mister ikke et eneste gram. Jeg spiser sunt og ikke så mye (slanker meg ikke). Spiser ca 1500 kcal til dagen, kanskje 1700-1800 enkelte dager hvis det er selskap eller noe. Hvorfor står vekten helt stille? Anonymkode: acff5...185
La Luna Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Er nok ikke alle som går ned i vekt av amming. Det er en myte. Hos noen holder kroppen på kiloene. Jeg gikk ikke noe ned i vekt da jeg ammet mine tre, samme om jeg spiste mye eller lite. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Hva slags prevensjon går du på? Jeg mener at jeg har fått økt appetitt av spiralen 😩 Anonymkode: d9c86...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags prevensjon går du på? Jeg mener at jeg har fått økt appetitt av spiralen 😩 Anonymkode: d9c86...dd4 Går på minipillen. Har ikke økt appetitt. Hr ofte lite tid å spise med kravstor baby og en 4 åring som krever sitt. Anonymkode: acff5...185
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Spiser som en hest for å unngå å gå ned i vekt av ammingen. Vil ikke fylle babyen med tungmetaller Anonymkode: a1d5c...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Jeg la på meg av ammingen, dessverre like vanlig det men mindre pratet om.. men ta tiden til hjelp, babyen er liten enda og de fleste merker at baby vekten forsvinner igjen når baby blir større og mer aktiv, og du også får være mer aktiv Anonymkode: 4ecac...42f 2
Gjest Albbas Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Teller du kalorier aktivt hver dag, eller antar du at du spiser 1500 hver dag?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 Hos meg skjedde det ingenting med vekten før babyen var 3 mnd, men da gikk det til gjengjeld veldig fort ned til utgangspunktet. Anonymkode: c8886...b6d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 Du spiser for lite. Anonymkode: 71f7f...3af 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 Jeg går mellom 12 000-18 000 skritt om dagen i 30 varmegrader, trener også litt styrke. Spiser helt normalt, pluss litt for mye is 😂 men det gjør jeg til vanlig også. Har gått ned ca 0,3 gram.. Så nettopp, jeg vet av erfaring at jeg ikke går ned noe når jeg ammer, så prøver bare å sørge for at jeg ikke går opp. Så får jeg ta vekttapet når ungen er ferdig på puppen 😊 Anonymkode: bf255...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Tidenes myte at man går ned av amming. Jeg kjenner svært få som har gjort det. Er vel mest vanlig å måtte slite hardt for å få av babykiloene igjen... Jeg sto ganske stille i 2 år etter fødsel. Måtte drastiske grep til for at jeg skulle gå ned igjen. Anonymkode: 83030...c49 3
GulSitron Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 Jeg raste ned til start et par uker etter, men jeg hadde SYKT mye vann i kroppen etter fødsel.. la på meg igjen pga økt sultfølelse pga amming. Gikk opp 12kg "bare" da
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Jeg gjorde heller ikke det TS. Og ingen jeg kjenner heller faktisk. Når jeg var åpen om min situasjon var det veldig mange rundt meg som sa at det samme skjedde de, de gikk heller litt opp enn ned under amming. Anonymkode: 3df0b...495 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Baby er 10 uker og jeg har ikke gått ned noenting siden fødsel. Har hørt så mye snakk om at man går ned i vekt ved amming og jeg fullammer, men mister ikke et eneste gram. Jeg spiser sunt og ikke så mye (slanker meg ikke). Spiser ca 1500 kcal til dagen, kanskje 1700-1800 enkelte dager hvis det er selskap eller noe. Hvorfor står vekten helt stille? Anonymkode: acff5...185 Tror du spiser noe mer enn 1500 i snitt, småspiser vel noe fordi du spiser for lite ellers? Amming og produksjon av melk vil ta 4-500 kcal. aktivitet hele dagen krever og sitt, samt at kroppen skal ha normalt vedlikehold og drift. Da er 1500 for lite, og det frammer å småspise kaloritette matvarer. Litt av 4 åringens rester, en is her og der, litt ekstra ost, litt sjokolade etc etc Anonymkode: a3b01...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Jeg gikk ikke ned i vekt før jeg sluttet å amme. Da raste kiloene av. Det der er nok veldig individuelt. Anonymkode: 3041b...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Vet ikke hva du veier eller noe rundt d men 1500kal høres lite ut. Så mulig du er en meget tynn dame som likevel vil ned i vekt(?).. det kan forklare at du ikke går ned allverdens fordi kroppen -nå som du ammer- prøver å holde litt på fettet Anonymkode: 7b72f...85d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Kjenner ingen som gikk ned i vekt av ammingen. Inkl meg selv. Leste på forum at man raser ned i vekt og stolte litt blindt på det. Hadde heldigvis ikke lagt på meg så mye i svangerskapet. Er nok flere som ikke går ned. Jeg måtte jobbe hardt for de siste kiloene. Jeg ble heller ikke mer sulten av å amme faktisk. Man bør prate mer åpent om dette så folk ikke mistolker situasjonen å tror amming er en slankekur. Tror mange som går ned av ammingen spiser veldig lite, og de tror kanskje det er ammingen, men det er nok mer kraftig kaloriunderskudd. Man forbrenner ikke så mye av ammingen som man kanskje skulle tro. Er nok mer at mange er slitne og glemmer å spise. Merker det er provoserende å lese å høre folk si «jeg raaaaaste ned i vekt av å amme». Blir litt feilinformasjon. Anonymkode: 4b764...e97 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjenner ingen som gikk ned i vekt av ammingen. Inkl meg selv. Leste på forum at man raser ned i vekt og stolte litt blindt på det. Hadde heldigvis ikke lagt på meg så mye i svangerskapet. Er nok flere som ikke går ned. Jeg måtte jobbe hardt for de siste kiloene. Jeg ble heller ikke mer sulten av å amme faktisk. Man bør prate mer åpent om dette så folk ikke mistolker situasjonen å tror amming er en slankekur. Tror mange som går ned av ammingen spiser veldig lite, og de tror kanskje det er ammingen, men det er nok mer kraftig kaloriunderskudd. Man forbrenner ikke så mye av ammingen som man kanskje skulle tro. Er nok mer at mange er slitne og glemmer å spise. Merker det er provoserende å lese å høre folk si «jeg raaaaaste ned i vekt av å amme». Blir litt feilinformasjon. Anonymkode: 4b764...e97 Ja! Tror mye er hormonelt også. Kropper er ulike. Anonymkode: 2d729...a35
Amatariel Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 Har fullammet mine tre barn til 6 måneder og deretter ammet fortsatt ganske mye frem til 1 år. Aldri gått ned i vekt 🙄 Tvert i mot, vært mer sulten hele ammeperioden, så la på meg litt.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Jeg gikk ned i vekt av å amme, så det går jo an. Men jeg tror nok det er like vanlig å ikke gå ned, eller å gå opp. Det er en utdatert myte at man går ned så mye av amming. Anonymkode: e68cb...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå