Gå til innhold

Fjerne føflekker i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å fjerne 2 føflekker som har endret seg ganske mye.  Den ene er i ansiktet, på haken. Den andre er nedenfor kragebenet.

Nå er det slik at jeg er en som får ekstremt lett arr og ønsker derfor å få disse fjernet hos en som forsøker å gjøre det så pent som mulig.  Jeg har fått noen føflekker fjernet av fastlegen, men det ble veldig stygt arr!  Jeg har også fått fjernet en føflekk hos Kirurgisk klinikk i Bentsebrugata. Dette ble veldig pent utført. Jeg skulle gjerne gått tilbake dit, men pga at jeg er ny i jobben kan jeg ikke bare ta meg fri nå med det første, og den klinikken har kun åpent fra 9-14.

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en klinikk å fjerne føflekker hos i Oslo som kan gjøre det på ettermiddag/kveldstid, og som også gjør det så pent som mulig? :) 

Anonymkode: 9e5d3...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fjernet noen med laser og det ble som om de aldri hadde fantes, men har senere fått vite av dermatolog at dette er svært risikabelt. Man kan ha begynnende kreft som etter behandling blir umulig å diagnostisere. Både hun og flere andre leger jeg har snakket med mener laserbehandling av føflekker burde forbys. Så ikke fall for den fristelsen! 

Jeg har fjernet mange føflekker igjennom årenes løp. Noen har blitt stygge arr, mens andre har blitt svært pene. Jeg var svært fornøyd med behandlingen og resultatet da jeg gikk til Oslo City legesenter. Hun som arbeider som dermatolog der er superflink og har PHD innen dermatologi og har arbeidet som overlege ved OUS i mange år. Med andre ord: svært kvalifiserte hender! 

Jeg fjernet en gang hos Langeland ved Youngstorget også. Det ble også svært bra. Jeg har imidlertid kun fjernet på kroppen så ansiktet vet jeg lite om. Skulle jeg anbefale noen bastant så må det bli Oslo City. De tenker ikke kun på penger, men ser helhetsbilde. Jeg har fått høre at noen føflekker jeg ønsket fjernet burde forbli intakte. De var helt harmløse og resultatet ville bli langt styggere enn selve flekken. Penger er altså ikke alt der i gården! 

Lykke til! Håper de er godartede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (5 minutter siden):

Har fjernet noen med laser og det ble som om de aldri hadde fantes, men har senere fått vite av dermatolog at dette er svært risikabelt. Man kan ha begynnende kreft som etter behandling blir umulig å diagnostisere. Både hun og flere andre leger jeg har snakket med mener laserbehandling av føflekker burde forbys. Så ikke fall for den fristelsen! 

Jeg har fjernet mange føflekker igjennom årenes løp. Noen har blitt stygge arr, mens andre har blitt svært pene. Jeg var svært fornøyd med behandlingen og resultatet da jeg gikk til Oslo City legesenter. Hun som arbeider som dermatolog der er superflink og har PHD innen dermatologi og har arbeidet som overlege ved OUS i mange år. Med andre ord: svært kvalifiserte hender! 

Jeg fjernet en gang hos Langeland ved Youngstorget også. Det ble også svært bra. Jeg har imidlertid kun fjernet på kroppen så ansiktet vet jeg lite om. Skulle jeg anbefale noen bastant så må det bli Oslo City. De tenker ikke kun på penger, men ser helhetsbilde. Jeg har fått høre at noen føflekker jeg ønsket fjernet burde forbli intakte. De var helt harmløse og resultatet ville bli langt styggere enn selve flekken. Penger er altså ikke alt der i gården! 

Lykke til! Håper de er godartede :)

Kan jeg spørre hvor du fjernet med laser og fikk godt resultat? Jeg er ikke redd for at det er hudkreft i mine, jeg synes bare føflekker er utrolig stygt og skulle gjerne blitt kvitt dem

Anonymkode: ada70...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor du fjernet med laser og fikk godt resultat? Jeg er ikke redd for at det er hudkreft i mine, jeg synes bare føflekker er utrolig stygt og skulle gjerne blitt kvitt dem

Anonymkode: ada70...2ed

Oki, så lenge du er innforstått med risikoen. Jeg fjernet med laser på føflekkspesialisten i Drammen. Der kunne man fjerne mange til en gunstig pris 👍 Hvis ikke jeg husker feil fjernet jeg 6 stk på 10 min eller noe og det kostet ca 2000 kr. Måtte bare smøre på salve i noen dager i etterkant. Ble helt plettfritt resultat. I Oslo tror jeg laserklinikken utfører samme type behandling, men til høyere pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: jeg fjernet de ikke med laser. Det ble pent gjort av Kirurgisk Klinikk i Bentsebrugata i Oslo. Et lite arr, ja men det ble pent, til arr å være mener jeg. 

Jeg syns noen av mine føflekker har begynt å bli litt skumle i utseendet. Derfor er ikke laser et alternativ for meg.

Ønsker bare en klinikk som kan fjerne føflekkene  og sjekke føflekken for eventuelle ting, så med andre ord kirurgisk fjerning. Og da gjerne noen som har lengre åpningstid enn til kl 14 :)

Anonymkode: 9e5d3...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (På 29.6.2021 den 1.53):

Har fjernet noen med laser og det ble som om de aldri hadde fantes, men har senere fått vite av dermatolog at dette er svært risikabelt. Man kan ha begynnende kreft som etter behandling blir umulig å diagnostisere. Både hun og flere andre leger jeg har snakket med mener laserbehandling av føflekker burde forbys. Så ikke fall for den fristelsen! 

Jeg har fjernet mange føflekker igjennom årenes løp. Noen har blitt stygge arr, mens andre har blitt svært pene. Jeg var svært fornøyd med behandlingen og resultatet da jeg gikk til Oslo City legesenter. Hun som arbeider som dermatolog der er superflink og har PHD innen dermatologi og har arbeidet som overlege ved OUS i mange år. Med andre ord: svært kvalifiserte hender! 

Jeg fjernet en gang hos Langeland ved Youngstorget også. Det ble også svært bra. Jeg har imidlertid kun fjernet på kroppen så ansiktet vet jeg lite om. Skulle jeg anbefale noen bastant så må det bli Oslo City. De tenker ikke kun på penger, men ser helhetsbilde. Jeg har fått høre at noen føflekker jeg ønsket fjernet burde forbli intakte. De var helt harmløse og resultatet ville bli langt styggere enn selve flekken. Penger er altså ikke alt der i gården! 

Lykke til! Håper de er godartede :)

TS her: takk for tips! Du husker ikke tilfeldigvis navnet på dermatologen som jobber på Oslo City legesenter?

Måtte du ha henvisning dit?

Anonymkode: 9e5d3...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her: takk for tips! Du husker ikke tilfeldigvis navnet på dermatologen som jobber på Oslo City legesenter?

Måtte du ha henvisning dit?

Anonymkode: 9e5d3...322

Nei, men den er privat så det koster 1200 bare med konsultasjon. Husker ikke hva jeg betalte alt i alt, men ble jo litt kostbart. Var imidlertid godt fornøyd og følte meg ivaretatt.

Patty Mantaka heter hun. Du kan se/ bestille her: https://www.oslocitylegesenter.no/hudlege/

Endret av Den Sagnsomsuste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (19 timer siden):

Nei, men den er privat så det koster 1200 bare med konsultasjon. Husker ikke hva jeg betalte alt i alt, men ble jo litt kostbart. Var imidlertid godt fornøyd og følte meg ivaretatt.

Patty Mantaka heter hun. Du kan se/ bestille her: https://www.oslocitylegesenter.no/hudlege/

TS her: tusen takk for info :)

Anonymkode: 9e5d3...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn fikk jeg fjernet noen føflekker hos fastlegen og senere hos to ulike hudleger, og alle arrene fra den gang er kjempestygge, så stygge at alle leger og fysioterapeuter jeg har gått til oppgjennom årene har reagert på det. Som voksen valgte jeg å heller gå til Volvat, og har hatt veldig god erfaring med dem. Tror privatpraktiserende leger har råd til å ta seg bedre tid per pasient og dermed kan ta seg tid til å sy pent, mens offentlige leger har et voldsomt tidspress og må skynde seg å bli ferdig. 

Anonymkode: f4575...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hvertfall èn jeg vil ta. Den er opphøyd og egentlig har jeg lyst til at den bare blir kutta rett over så jeg får et rundt arr, enn at den blir snitta jeg jeg må sy. Jeg har prøvd begge deler, og jeg syntes det var sykt stress med det at man måtte passe på at arret ikke strekt seg når det hadde blitt sydd igjen, pluss at den som ble kuttet rett over fikk mindre arr uansett.

Noen som vet hvor jeg kan gjøre dette? Tok forrige på Volvat, men veit ikke om det finnes noe billigere alternativ. Jeg bor i Drammen, og vil helst ikke gå til fastlegen.  

Anonymkode: 4e664...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 0.31):

Jeg har også hvertfall èn jeg vil ta. Den er opphøyd og egentlig har jeg lyst til at den bare blir kutta rett over så jeg får et rundt arr, enn at den blir snitta jeg jeg må sy. Jeg har prøvd begge deler, og jeg syntes det var sykt stress med det at man måtte passe på at arret ikke strekt seg når det hadde blitt sydd igjen, pluss at den som ble kuttet rett over fikk mindre arr uansett.

Noen som vet hvor jeg kan gjøre dette? Tok forrige på Volvat, men veit ikke om det finnes noe billigere alternativ. Jeg bor i Drammen, og vil helst ikke gå til fastlegen.  

Anonymkode: 4e664...b32

Hvis den ikke er så stor, dvs under 3-4 mm kan den "stanses ut'. Dette gjøres ved hjelp av en penn. Legen setter stansepennen over føflekken og presser ned og graver ut føflekken. Denne prosedyren avsluttes med at man etterlater såret åpent og lar det lufttørke. Blir finere resultat av dette. Minuset er jo at dette krever lufttørking, smøring med salve og en del tålmodighet. Vevsprøver sendes som vanlig til patologisk kontroll og man fjerner enda mer dersom man får påvist melanom. 

Personlig har jeg valgt bort denne metoden tidigere ettersom at jeg synes egenbehandlingen ble for slitsom. Men gidder man så har det absolutt kosmetiske fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...