Aprikostwist Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Noen som vil dele sin erfaring? Noe speisielt jeg må tenke på? Er litt spent på hvordan jeg vil takle overgangen. Men føler det er lite som skiller meg og nåværende pedleder atter enn at hun har det overordnete ansvaret. Skal i tillegg starte inn nyopprettet barnehage så får utvikle avdelingen helt fra start. Kom gjerne med tips😀
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Pedagogisk leder har jo ansvaret for hele avdelingen og de ansatte, mens barnehagelærer er ansatt for å styrke bemanningen og har ikke så mye ansvar? Anonymkode: 2727f...b93
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Som barnehagelærer på min arbeidsplass har pedleder og barnehagelærer like mye pedagogisk ansvar. Det eneste forskjellen er at pedleder har personalansvar. Og til syvende og sist ansvar for at det pedagogiske opplegget blir gjennomført med tanke på rammeplanen og årsplanen til barnehagen. Og kunne forme sin egen avdeling virker fantastisk. Med helt nye ansatte også? Det kan være vanskelig som ny pedleder i en satt personalgruppe som er vant til å gjøre ting på en spesiell måte. Sett det godt inn i årsplanen til barnehagen og jobb utifra den og rammeplanen, vær flink til å deiligere oppgaver til andre ansatte. Lykke til 😊 Anonymkode: 49573...734 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Pedagogisk leder har jo ansvaret for hele avdelingen og de ansatte, mens barnehagelærer er ansatt for å styrke bemanningen og har ikke så mye ansvar? Anonymkode: 2727f...b93 De har ansvar for planer, rapporter, foreldresamarbeid. Så det er gjerne like mye jobb, du har bare ikke det overordnede ansvaret. Det kommer til å gå kjempefint ts, spør leder og de andre pedlederne hvis du lurer på noe. Anonymkode: 4ec4e...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Som barnehagelærer på min arbeidsplass har pedleder og barnehagelærer like mye pedagogisk ansvar. Det eneste forskjellen er at pedleder har personalansvar. Og til syvende og sist ansvar for at det pedagogiske opplegget blir gjennomført med tanke på rammeplanen og årsplanen til barnehagen. Og kunne forme sin egen avdeling virker fantastisk. Med helt nye ansatte også? Det kan være vanskelig som ny pedleder i en satt personalgruppe som er vant til å gjøre ting på en spesiell måte. Sett det godt inn i årsplanen til barnehagen og jobb utifra den og rammeplanen, vær flink til å deiligere oppgaver til andre ansatte. Lykke til 😊 Anonymkode: 49573...734 Styrer/daglig leder har det formelle personalansvaret - du tenker på veiledningsansvar for personalet? Anonymkode: 56d86...61c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå