AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Ønsker å få litt mer muskler i baken, og leser jo at hip thrust skal være en god øvelse. Senteret mitt har en booty builder maskin (denne typen: https://m.sportgymbutikken.no/no/artiklar/booty-builder-70.html ). Er denne like bra som vanlige hip thrust? Deilig at alt er klart og slippe stang og velger. Får også god kontakt og rumpa svir av denne. Tar også i mot andre effektive øvelser for rumpe. Anonymkode: 2fcc4...2ba
Gjest Albbas Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Nja, utfra hva jeg greier å google meg til er maskina et helt greit alternativ. Med stang vil du bruke ler støttemuskulatur og øvelsen er sånn sett mer effektiv for kroppen som helhet, men hvis fokus er på selve rumpa skal det ikke ha mye å si. Du trener vel andre øvelser også, så en god kombo av maskiner og frivekter er jo helt fint. Jeg bruker også BB-maskina fordi det er så mye dill å gjøre hip thrust med stang. Har ofte dårlig tid på slutten av økta og syns det er greit å ta HT i maskin da. Markløft og dype knebøy er andre gode øvelser for rumpa. Jeg pleier å variere, alltid knebøy, to økter med markløft og en med hip thrust. Akkurat nå er jeg lei hip thrust og gjør good mornings i stedet, men rumpebygging er ikke så viktig for meg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå