Gå til innhold

Utsette ivf-behandlingen minst 7-8 måneder fram i tid, eller ta Korona-vaksinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er valget mitt, pga behandlingen foregår i utlandet. 

Hva ville du ha gjort i mitt tilfelle? Vi har ikke tid å miste pga alder egentlig. Men korona-vaksinen er viktig. Skal egentlig ta innsett om litt over en måned. Men det er ikke anbefalt å ta vaksinen før innsett.. 

Anonymkode: 6b812...c01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tatt vaksine om jeg slett med å

bli gravid. Vaksinen kan tulle med forplantning  

Anonymkode: 482a1...61c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns vel graviditeten er viktigere enn vaksinen. Ville uansett ikke tatt vaksinen før en graviditet. Nå er det nok info om fertilitet og vaksinen til at man bør avstå. 

Anonymkode: 431cd...9f7

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig valgt en evt graviditet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke utsette. Mest fordi dere da går glipp av viktig tid og litt fordi det kommer til å bli en veldig lang ventetid hvor det er vanskelig å fokusere på andre ting.. den ventetiden kan bli lang nok uten utsettelse.

Anonymkode: 5256b...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Valgt graviditeten. 

Anonymkode: 4525d...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Syns vel graviditeten er viktigere enn vaksinen. Ville uansett ikke tatt vaksinen før en graviditet. Nå er det nok info om fertilitet og vaksinen til at man bør avstå. 

Anonymkode: 431cd...9f7

Å hvor ligger den faktaen om jeg tør spørre? ;) 

Anonymkode: b2dca...522

• Liker 1
Skrevet

Dersom du lever "isolert" og ikke utsetter deg for smitte ville jeg ikke tatt vaksinen.

Skrevet

For meg hadde valget blitt avgjort av risikoen for covid om du ikke tar vaksinen. Deltavarianten er mer smittsom og noe man helst ikke vil ha. Om det er enkelt å isolere seg og de fleste rundt deg er vaksiner kunne jeg ha ventet, om det er stor fare for å bli smittet hadde jeg tatt den. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Molly_ said:

For meg hadde valget blitt avgjort av risikoen for covid om du ikke tar vaksinen. Deltavarianten er mer smittsom og noe man helst ikke vil ha. Om det er enkelt å isolere seg og de fleste rundt deg er vaksiner kunne jeg ha ventet, om det er stor fare for å bli smittet hadde jeg tatt den. 

Jeg skal til utlandet, i starten av august., og ta innsett.  Jeg begynner på hormonmedisiner rundt 20 juli. Men pga delta-varianten så blir hele prosjektet nok en gang usikkert. Vet ikke om viruset kan føre til nedstengelser innen den tid, men jeg håper på at vi kommer oss til utlandet og får gjort innsett. 

Jeg er redd for utsettelse nok en gang. Vi utsatte planene våre da korona kom til Norge for over ett år siden, og nå håper jeg på at vi endelig kan få innsett gjennomført. Dersom det blir nok en gang nedstengelser , og dersom jeg ikke kommer meg utenlands så tar jeg vaksinen.  Det er planen. 

Jeg jobber i en liten matvarebutikk. Den ligger heldigvis litt isolert i en bygd, så det er ikke den mest smitteutsatte butikk, men det er en risiko for smitte siden det er i  en matvarebutikk så må være alledeles forsiktig.  Det har vært ingen koronasmitte på butikken som jeg jobber i under koronaepidemien sålangt. 

Anonymkode: 6b812...c01

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hadde aldri i verden utsatt IVF.

Hadde utsatt vaksine, holdt karantene osv og vært supernøye før/etter reise. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri utsatt ivf. Ikke noen garanti for at det går på første forsøk, så det kan være en lang prosess det også. Lykke til ❤️

Anonymkode: 218cc...2fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt vaksinen, for så å fortsette med ivf. 

Anonymkode: 85da9...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...