Gå til innhold

Synes du jeg fortsette med min ff selv om jeg dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et slags forhold til en mann jeg liker ganske godt. Vi har ikke kjent hverandre lenge - noen uker - og han skal dessverre flytte bort om noen uker. Jeg TROR at jeg har vært ganske tydelig på at jeg ikke ser for meg et avstandsforhold og håper han også ser på oss som ff og ikke mer. Tør egentlig ikke spørre men føler egentlig ikke at han bryr seg om meg uansett - jeg er nok bare en mulighet for sex og nærhet for ham nå... 

Så er tingen: jeg har flere aktuelle matcher Tinder som ønsker å møtes - jeg har også lyst. Er seff bare intim med én mann av gangen men 

ER DET INNAFOR å møte disse andre på vanlige dates (selvsagt uten sex - bare prat/kaffe o.l.) nå eller MÅ jeg avslutte med min FF først? Jeg er vel heller på utkikk etter noe mer langsiktig...  

Er oppriktig usikker på hva som er riktig fordi jeg ikke er helt sikker på følelsene til min FF (han er god - men tror han bruker meg bare, så føler meg ikke forpliktet) og fordi jeg ikke vet om det er korrekt ovenfor nye dates om jeg blir kjent med flere samtidig/har en FF på si. 

JO, jeg er voksen - i starten av 30 årenr og separert. Kjenner ikke dette "gamet". 

Anonymkode: 6698b...1f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest ærlig og redelig er å avklare med ff hva han ser det dere har som. Ser han det som deg kun sex så er det vel fritt fram å date men ser han noe mer må du enten takke ja til det eller avslutte med ff. Det er å vise respekt for et annet menneske og gjøre ting ærlig og redelig er min mening. Du vil føle det så mye bedre med deg selv etterpå .. lykke til☘️

Anonymkode: 37120...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn på hva du ville ønsket om det var omvendt.

Ville definitivt avsluttet. Sånn unngår du at han utvikler følelser for deg.

Naivt å tro at bare fordi man avtaler, unngår man følelser.

Sex er kjemi og skaper tilknytning over tid. 

Ha fokus på datene. Det vil gagne deg senere :hjerte:

Anonymkode: 88203...e6f

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner heller ikke «reglene», men selv ville jeg tatt en prat med ham for å avklare dette. Veldig dumt om han går rundt og tror at dere er på vei mot noe mer når det er uaktuelt for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle over, snakk med han først. Hvordan ville du selv bli behandlet ? :)

Anonymkode: 2dd3d...21c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Tenkte mest på de "nye" datene for å være ærlig - har de noe med om jeg har en ff så lenge jeg ikke er intim med dem også? Jeg tenker egentlig ikke, men kjennes kanskje ut som en halvsannhet å si at jeg er singel når jeg ligger med en fyr jevnlig??

Hm. Ja. Nå skal min ff om ca. 1 måned uansett flytte 4 timer unna, så vurderer bare utsette den ubehagelige samtalen til "aldri" - ettersom avstanden vil løse det problemet helt av seg selv. 

En fordel med å ha en ff mens jeg dater er at jeg da ikke blir fristet til å hoppe for tidlig til sengs med noen av de nye datene som kanskje kan bli noe seriøst 🤭🤫 

Ser jeg anbefales å snakke/klargjøre med ff men ser ingen helt sjokkerte svar, så føler jeg ikke er helt ute å kjøre :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenkte mest på de "nye" datene for å være ærlig - har de noe med om jeg har en ff så lenge jeg ikke er intim med dem også? Jeg tenker egentlig ikke, men kjennes kanskje ut som en halvsannhet å si at jeg er singel når jeg ligger med en fyr jevnlig??

Du skylder dem vel egentlig ingen ting.  Bruk beskyttelse, og du kan godt prøveligge også.  Ref en tidligere tråd her, der ei hadde funnet ut at det var det lureste hun hadde gjort. Hvis du har sex med din faste,  så vil du ikke bli like fort knyttet til, og blendet av en ny date, og du kan gjøre mer edruelige vurderinger av personen. 

Det gir mening for meg, og jeg er til og med mann. 

Anonymkode: 9c4e8...000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. 

Hm. Ja. Nå skal min ff om ca. 1 måned uansett flytte 4 timer unna, så vurderer bare utsette den ubehagelige samtalen til "aldri" - ettersom avstanden vil løse det problemet helt av seg selv. 

En fordel med å ha en ff mens jeg dater er at jeg da ikke blir fristet til å hoppe for tidlig til sengs med noen av de nye datene som kanskje kan bli noe seriøst 🤭🤫 

Ser jeg anbefales å snakke/klargjøre med ff men ser ingen helt sjokkerte svar, så føler jeg ikke er helt ute å kjøre :)

For min del ville det vært en dealbreaker. Jeg forventer at man er singel og ikke ligger med noen når man dater. Det finnes jo sikkert mange som ikke bryr seg, men for meg blir det helt feil.

Anonymkode: fe139...a3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skylder dem vel egentlig ingen ting.  Bruk beskyttelse, og du kan godt prøveligge også.  Ref en tidligere tråd her, der ei hadde funnet ut at det var det lureste hun hadde gjort. Hvis du har sex med din faste,  så vil du ikke bli like fort knyttet til, og blendet av en ny date, og du kan gjøre mer edruelige vurderinger av personen. 

Det gir mening for meg, og jeg er til og med mann. 

Anonymkode: 9c4e8...000

Greit perspektiv men vil ikke være intim med flere på en gang. Der går nok grensa mi 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For min del ville det vært en dealbreaker. Jeg forventer at man er singel og ikke ligger med noen når man dater. Det finnes jo sikkert mange som ikke bryr seg, men for meg blir det helt feil.

Er man ikke-singel med en ff? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

#metoo!

Anonymkode: 02717...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...