AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Babyen min hadde høy fosterlyd under fødsel. Det ble sagt at det var under kontroll men de overvåket nøye. Fødsel tok ca 3 timer fra vi kom på sykehuset til baby var ute. Men man vet jo ikke hvor lenge baby har hatt slik høy fosterlyd .. kanskje før vi kom på sykehuset. Alt virker bra med baby, men har sett at høy fosterlyd kan resultere i lite oksygen; og da begynner jo jeg å bli veldig redd for potensiell hjerneskade osv.. 😕 alle på barsel prøvde å berolige meg men jeg er fortsatt redd. Fosterlyden varierte fra 150-186 så vidt jeg kunne se. Mot slutten av fødsel sa gyn at baby måtte ut og sto klar med tang, men da klarte jeg å presse baby ut så ble ik nødvendig. Hun pustet imidlertid dårlig da hun kom ut og trengte pustehjelp Anonymkode: b589d...f5b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Jeg fødte når jeg var på vei til å ta haste-KS pga lav fosterlyd. Babyen var medtatt og fikk litt starthjelp og oppfølging. Fikk grønt lys om at alt var i orden, så har ikke ofret det en tanke i ettertid. Anonymkode: 1c90a...3ac
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Min fødsel endte i hastekeisersnitt pga høy fosterlyd, omtrent i det sjiktet du beskriver. Fosterlyden hadde da variert litt opp og ned og ble overvåket i timesvis. Min baby ble erklært helt frisk etter keisersnittet, og har ikke hatt noe ekstra oppfølging. Jeg kan jo ikke vite om hn har fått en hjerneskade som vil vises på sikt, men noen alvorlig hjerneskade har hn i hvert fall ikke fått, for hn har hatt god blikkontakt fra tidlig alder og var motorisk tidlig ute. Gikk bl.a rett før 11 mnd. Er nå 15 mnd. Anonymkode: e14ab...367
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Her var fosterlyden høy da vi kom inn, og de fulgte nøye med på det. Da det nærmet seg full åpning ble fosterlyden lav, og de sa etter hvert at "babyen må ut nå" og skulle gjøre klart for keisersnitt i narkose. Men så kom babyen så fort nedover i bekkenet at de besluttet at det gikk rasket vaginalt. Hun var litt medtatt da hun kom ut, og jeg fikk egentlig ikke med meg så mye av hva som skjedde da. Men de sa i hvert fall at hun var "sprekere enn ventet" og betrygget meg med at det var ingen fare. Hun er en frisk treåring i dag. Og har vært tidligere ute på alt enn lillesøsteren som ble født uten en eneste komplikasjon med apgar score på 10-10-10. Anonymkode: 60a1c...83d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Baby fikk lav fosterlyd hvis jeg ikke lå på ryggen. De ville ha meg i alle mulige stillinger, men baby protesterte tydelig hver gang jeg ikke lå på rygg🤷🏻♀️ Plutselig stupte fosterlyden etter 2 timer med pressing, og han ble tatt ut med vakuum pga dette. Scoret 10-10-10 med en gang han var ute så gikk heldigvis veldig fint! Anonymkode: 39c1b...46f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Har hatt både lav og høy fosterlyd, han siste måtte få pustehjelp og en uke på intensiven. Han ene ble tatt med vakum og han siste satt fast med skulderen så han ble vridd og dratt ut. De har ikke fått noen hjerneskade, men er friske og oppegående gutter 🥰 Anonymkode: 58367...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Var lav fosterlyd under min fødsel. Det var såvidt det ble keisersnitt, men ble til slutt dratt ut med vakuum. Var helt gråblå da han kom ut, med navlestrengen to ganger rundt halsen. Men trengte ikke noe hjelp, kom seg fort da han fikk ligge inntil mamma Fikk vel 9 på apgar-score, og er en nydelig og normal liten 2,5-åring i dag Anonymkode: 1ecaf...2fc
Arkana Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Med eldstemann var de rett for fosterasfyksi og ville ha ham ut raskt. De prøvde med både vakuum og tang før han endelig kom ut (og stod klar til hastesnitt om siste forsøk ikke fungerte). Da han kom ut viste det seg heldigvis at han hadde det helt fint, men veldig glad de ikke tok noen sjanser.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Heter det fosterlyd? Trodde det var puls man kalte det? 🤷🏼♀️ Min hadde høy fosterlyd/puls mot slutten av forløpet på grunn av en noe lang pressfase med lite som skjedde. Til slutt sa de at hvis hun ikke kom ut løpet av de neste tre riene så måtte de klippe meg, for nå var hun stresset og måtte ut. Hun kom ut på første rien etter "trusselen", og var helt fin. 9/10 apgar første minuttet, 10/10 etter kort stund. Anonymkode: c354b...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå