Gå til innhold

Baby en uke sover hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun sover veldig mye, våkner hver 3-4 time for å spise, er da kanskje våken litt i for og etterkant men sovner igjen. Burde jeg være bekymret?

Har gått fint opp

i vekt og er i «godt hold». De målte gulsot på barsel men hun hadde ikke d

Anonymkode: e203b...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var begge mine også. De sov lett fra ca 23-06/07 på morgenen helt fra fødselen. Jeg vekket de aldri for å mate de.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blomsterpotta skrev (4 minutter siden):

Sånn var begge mine også. De sov lett fra ca 23-06/07 på morgenen helt fra fødselen. Jeg vekket de aldri for å mate de.

Ja men babyen min sover slik hele døgnet, altså bare få våkne øyeblikk, mat også sove igjen. Vel er h*n bare en uke gammel men kan ikke huske at mitt første barn sov så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja men babyen min sover slik hele døgnet, altså bare få våkne øyeblikk, mat også sove igjen. Vel er h*n bare en uke gammel men kan ikke huske at mitt første barn sov så mye. 

Det er nok ikke noe galt med babyen din. Er ikke lenge siden jeg ble bestemor og den babyen sov og spiste. Var ikke mye selskap i babyen før sen ble litt eldre. La den sove og ikke bekymre seg så lenge den legger på seg og er fornøyd den lille tiden den er våken.

Babyer er forskjellige 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyt det - min var stikk motsatt! 😝

Anonymkode: 7845a...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min sov 20 timer i døgnet, noen ganger mer, frem til 3-4 måneder gammel, så det er mulig ja :)

Hun sov ekstremt lange etapper av gangen også, var ofte bekymret, men hun gikk fint opp i vekt, og er helt normal i dag, 5 år gammel. 

Anonymkode: e10ce...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn var min også, fram til 5 uker. Da var problemet å få henne til å sove 🙄

Anonymkode: 4592f...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt. Mange babyer sover omtrent hele døgnet de første ukene. Er bare våken for litt mat, skift og litt kos og så sover de igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min siste har også vært slik (takk og pris) men nå etter 9 uker så begynner han å være mer og mer våken. Sover fortsatt godt men er våken en times tid mellom hver dupp

Anonymkode: 295e3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har sovet 20+ timer i døgnet de første 2-3 mnd. Våkne litt lenger strekk etter det, men fortsatt mange timer søvn + sovet natten igjen. Gått opp i en rasende fart og bare smilt hele veien begge to. Så lenge babyen våkner av seg selv for å spise, går opp og har bløte bleier trenger du nok ikke bekymre deg 😉👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyt det. Om noen uker vil babyen være mye mer våken.

Anonymkode: a13f8...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MVN90 skrev (10 minutter siden):

Begge mine har sovet 20+ timer i døgnet de første 2-3 mnd. Våkne litt lenger strekk etter det, men fortsatt mange timer søvn + sovet natten igjen. Gått opp i en rasende fart og bare smilt hele veien begge to. Så lenge babyen våkner av seg selv for å spise, går opp og har bløte bleier trenger du nok ikke bekymre deg 😉👍

Det var samme for oss. Ikke noe unormalt på noen av våre barn. 

Anonymkode: e7f76...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samme her. Ammet 5 ganger i døgnet og barnet hadde kjempefin vekst. Ammet på natt og da vekket jeg ikke barnet. Sov sikkert 20 timer i nyfødtperioden. Barnet forble en "sovebaby" og har alltid sovet gjennom natten og gode lange lurer på dagen i senere tid. Veldig deilig 🤭

Anonymkode: 62529...3bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange barn som sover så mye i begynnelsen. Jeg var også bekymret for min som sov og sov og sov. Måtte vekke for å gi mat helt i starten, fordi han kunne sove over 5 timer. Men det var bare en kort periode, også begynte han å være mer og mer våken. Siden han ikke har gulsott, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Det er alltid lurt å ta kontakt med helsestasjonen hvis du føler deg usikker, men de vil nok betrygge deg med at det er normalt 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, du er meg bare for noen uker siden. Min baby sov også mye, og var våken kun for å spise. Jeg gikk rundt sengen hans, og sjekket hele tiden om han puster 😂

Nå er han 6 uker gammel, og klarer ikke sovne selv, må vugge han til søvn. Våkner så fort jeg legger han fra meg og gråter. Kl er 00:13 nå og jeg sitter og vugger 🤪

Så NYT denne tiden.

Prøv å sove mye, spise gå på tur

Anonymkode: b9217...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...