Gå til innhold

Hvor finner jeg kompetansebevis vgs på nett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde vist lasta opp uten vitnemålsnummer så det var ikke gyldig.. 

Anonymkode: d63f4...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du finner ikke kompetansebevis fra videregående på nett, bare vitnemål.

Kontakt skolen. 

Anonymkode: 5cfe4...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 19.00):

Du finner ikke kompetansebevis fra videregående på nett, bare vitnemål.

Kontakt skolen. 

Anonymkode: 5cfe4...a6f

Ja det er kanskje vitnemål jeg mente? Det arket der karakterene står? Er det vitnemål eller kompetansebevis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er kanskje vitnemål jeg mente? Det arket der karakterene står? Er det vitnemål eller kompetansebevis? 

Det kommer jo ann på om du har fullført vgs eller ikke. Kompetansebevis er når du mangler fag. Vitnemål er bestått alle fag

det kan hentes på skolen, vitnemål lastes opp på samordnaopptak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBrukern skrev (9 timer siden):

Det kommer jo ann på om du har fullført vgs eller ikke. Kompetansebevis er når du mangler fag. Vitnemål er bestått alle fag

det kan hentes på skolen, vitnemål lastes opp på samordnaopptak

Ikke for å pirke, men det stemmer ikke. 

Jeg har gått etter 23/5-regelen i år, og jeg har det som kalles kompetansebevis. 

Forskjellen er at jeg må dokumentere 5 års aktivitet/arbeid, og være over 23 for å kunne søke høyskole. 

Men jeg har fullført alle fagene man trenger. 

Jeg fikk mitt tilsendt av skolen. Kompetansebevis kan man ikke hente digitalt, ts. 

Anonymkode: a45f9...347

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ps: Karakterene mine står på kompetansebeviset. Det står omfang (altså antall timer pr fag), fagene jeg har tatt, standpunktkarakter i faget, og eventuell eksamenskarakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke for å pirke, men det stemmer ikke. 

Jeg har gått etter 23/5-regelen i år, og jeg har det som kalles kompetansebevis. 

Forskjellen er at jeg må dokumentere 5 års aktivitet/arbeid, og være over 23 for å kunne søke høyskole. 

Men jeg har fullført alle fagene man trenger. 

Jeg fikk mitt tilsendt av skolen. Kompetansebevis kan man ikke hente digitalt, ts. 

Ja men det der en annen greie

jeg fullførte ikke alle fag under vgs, fullførte det året etter. Fikk kompetansebevis først, deretter vitnemål når alt var fullført. 23/5 regelen er noe helt annet, da må man bare ha fullført 5 fag. Det er ikke alle fagene og dermed kompetansebevis

vitnemål sendes digitalt, kompetanse hentes på skolen. Forskjellen på vitnemål og kompetansebevis er at ved vitnempl så har du fått studiekompetanse, de har man ikke fått ved kun kompetansebevis

Endret av AnonymBrukern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBrukern skrev (1 time siden):

Ja men det der en annen greie

jeg fullførte ikke alle fag under vgs, fullførte det året etter. Fikk kompetansebevis først, deretter vitnemål når alt var fullført. 23/5 regelen er noe helt annet, da må man bare ha fullført 5 fag. Det er ikke alle fagene og dermed kompetansebevis

vitnemål sendes digitalt, kompetanse hentes på skolen. Forskjellen på vitnemål og kompetansebevis er at ved vitnempl så har du fått studiekompetanse, de har man ikke fått ved kun kompetansebevis

Ts spør hvor man finner kompetansebevis fra vgs på nett. 

Jeg har gått på en fysisk videregående skole i år, og jeg fikk kompetansebevis. 

Ved 23/5 regelen får man det som heter kompetansebevis. Og det er 6 fag, ikke 5, og det er alle fagene man trenger for å søke videre utdanning (etter 23/5-regel). Med tanke på at fristen for å ettersende kompetansebevis eller vitnemål går ut i morgen, så antar jeg at ts har et fullverdig kompetansebevis. 

Sjekket nå, det står til og med "fag for studiekompetanse" på det, men det heter allikvel kompetansebevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts spør hvor man finner kompetansebevis fra vgs på nett. 

Jeg har gått på en fysisk videregående skole i år, og jeg fikk kompetansebevis. 

Ved 23/5 regelen får man det som heter kompetansebevis. Og det er 6 fag, ikke 5, og det er alle fagene man trenger for å søke videre utdanning (etter 23/5-regel). Med tanke på at fristen for å ettersende kompetansebevis eller vitnemål går ut i morgen, så antar jeg at ts har et fullverdig kompetansebevis. 

Sjekket nå, det står til og med "fag for studiekompetanse" på det, men det heter allikvel kompetansebevis. 

Jeg svarte jo på det ts spurte om.. kompetansemål hentes på skolen, vitnemål på skolene ller på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...