Gå til innhold

Steke grillpølser i ovn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som er kjent med å steke grillpølser i ovn? Har kjøpt kylling/kalkunpølser som må gjennomvarmes før servering og jeg ønsker å steke de i ovnen fremfor i panne eller på grill.

Hvor mange grader og hvor lenge tror dere er passe? :)

Håper noen kan hjelpe ❤️

Anonymkode: d0db3...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg steiker grillpølser i ovn. Jeg setter ovnen på 200 gr i 20-30 min.

På internett står dette:  Det er heller ikke noe problem å steke pølser i ovnen. Rull da pølsene i litt nøytral olje (solsikke- eller maisolje) og la dem steke i en langpanne på 180 grader i en halvtimes tid. Husk å snu pølsene ofte, og følg med slik at de ikke sprekker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør jeg rett som det er, men 20-30 minutter ved 200 grader blir for lenge. 180-200 grader varmluft, gjerne på rist, i ca 10 minutter er det jeg pleier å bruke. Bruker ikke olje eller smør. De er ferdige gjennom på den tiden, men de har ikke brunsvidd skorpe. Hvis du vil ha det, kan du sette på grillelementet på overvarmen, flytte pølsene øverst i ovnen, og la dem stå noen få minutter til.  

Anonymkode: 8ef8e...ef9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg steker alltid pølser i ovn. Som regel kjøper jeg lokale pølser og de er litt tykkere enn vanlige grillpølser. Jeg steker på ca. 220 i 20 minutter.

Jeg har vindu i komfyren min og sjekker hvordan det ser ut innimellom.

Anonymkode: cf0c9...470

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

200 grader i 10 min ish, bare skjekker en gang i blandt. Pleier å kaste pølsene innpå sammen med pomfrien når jeg føler meg skikkelig lat 😅 gjør det samme med burger og løvstek også 😂

Anonymkode: d33f6...8e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta dem ut av kjøleskapet i god tid så de blir temperert. Skjær et par snitt i dem så de ikke sprekker og sett ovnen på grill/maks. Fiks ferdig på fem minutter.

Anonymkode: ddba6...8ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, grease80s said:

Hvorfor poster folk anonym her?

Kokken på Maaemo ville blitt sur om han visste at jeg deler hemmelighetene hans.

Anonymkode: ddba6...8ad

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grease80s skrev (16 timer siden):

Hvorfor poster folk anonym her?

Fordi du ikke skal se bort fra at samme person i andre tråder skriver at h*n aaaaaldri spiser pølser. Husk at "alle" her på KG aldri har ferdigmat, aldri bruker halvfabrikata, tjener over 800 000 i året, har verdens mest veloppdragne barn, verdens mest perfekte partner, verdens mest instagramperfekte hjem osv osv. I dette bildet passer ikke grillpølser inn, og gud forby om noen kunne oppdage svaret deres i denne tråden! :lur: 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (2 timer siden):

Fordi du ikke skal se bort fra at samme person i andre tråder skriver at h*n aaaaaldri spiser pølser. Husk at "alle" her på KG aldri har ferdigmat, aldri bruker halvfabrikata, tjener over 800 000 i året, har verdens mest veloppdragne barn, verdens mest perfekte partner, verdens mest instagramperfekte hjem osv osv. I dette bildet passer ikke grillpølser inn, og gud forby om noen kunne oppdage svaret deres i denne tråden! :lur: 

Jeg spiser ikke pølser, hva er så rart med det? 😊

Anonymkode: e0cac...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg fant denne tråden. Har to pakker grillpølser som må etes. Men syns det er så fort gjort å brenne dem i stekepanna, selv på veldig svak varme. Har også hørt at det er sunnere å varme mat i ovnen enn på stekepanna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (På 30.6.2021 den 17.35):

😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...