AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 hvor mye leker kjøper dere til barna? og kjøper dere dyre/ fine leker eller tenker dere mer økonomisk i det? jeg har blitt helt forelska i tredyrene fra ostheimer men de er jo så dyre! lurer på om det er det samme om jeg kjøper plast eller om det er verdt det! Anonymkode: 56ca3...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Som regel holder lekene han får i gave til bursdag/jul gjennom året. Drar til en gang i blant og kjøper litt dyre ting som elektrisk bil eller scoot n ride type ting. Hender vi lager leker også, det er veldig populært (type dukketeater i papp etter hva de har som tema i bhg) Anonymkode: c663d...1df 1
GammelKaktus Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Har alltid hatt veldig mye leker vi, rommet har vært stappa full og vi har vært fornøyd med det. Vi har kjøpt mye kvalitet, har bare et barn så da benyttet jeg sjansen til å slå meg løs så han har hatt det meste. Men har og kjøpt ræl og når han har funnet seg noe han liker der og altså. Vi har hatt utrolig mye. 😄 Nå er han så stor at det ikke er leker som er tingen lenger så nå går det i klær og gaming utstyr. Går innom lekebutikken og mimrer litt da.
Kenelz Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Har lært at barn driter i verdien på leker. Gi du dem en trepinne og tau så er dem like fornøyd. Sluttet å kjøpe dyre leker da lekene blir bare brukt i en liten periode og kastet i et hjørne. Barna glemmer tingene sine og huset blir fort overfylt. Har funnet ut dersom barna har «lite» leker så blir de lekene oftere lekt. Det blir mindre bruk og kast mentalitet. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Kjøper altfor mye fordi jeg synes det er gøy selv 🙈 men han er også strålende fornøyd med ballonger og såpebobler 😅 Anonymkode: ec210...ee2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (19 minutter siden): Har alltid hatt veldig mye leker vi, rommet har vært stappa full og vi har vært fornøyd med det. Vi har kjøpt mye kvalitet, har bare et barn så da benyttet jeg sjansen til å slå meg løs så han har hatt det meste. Men har og kjøpt ræl og når han har funnet seg noe han liker der og altså. Vi har hatt utrolig mye. 😄 Nå er han så stor at det ikke er leker som er tingen lenger så nå går det i klær og gaming utstyr. Går innom lekebutikken og mimrer litt da. Hørtes miljøvennlig ut. Du vet at jo mer leker og ting og tang du kjøper til barna dine, jo verre blir verden for dem å vokse opp i? Du gjør barnet ditt en enorm bjørnetjeneste. Betyr det å ha masse leker som barn mer enn å ha frisk luft å puste i som voksen for han tror du? Man skulle tro folk visste konsekvensene av egne handlinger når man hele tiden får opplyst de enorme miljø- og klimakonsekvensene av forbrukersamfunnet, men jeg blir stadig overrasket over hvor lite reflekterte enkelte er over egen livsstil. Håper du donerer lekene og ikke kaster dem. Og hvis du kaster dem så leverer du de på gjenbruksstasjonen. Husk å ta ut batteriene fra lekene før du leverer dem inn, det kan bli brann i resirkuleringsanlegget hvis du ikke gjør det. Anonymkode: 6e0b8...b24 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøper altfor mye fordi jeg synes det er gøy selv 🙈 men han er også strålende fornøyd med ballonger og såpebobler 😅 Anonymkode: ec210...ee2 🤦♀️ Folk er så utrolig egoistiske og tenker ikke forbi egen nesetipp... vanvittig lesning i 2021. Ikke en tanke om hvordan verden skal være for barnet å vokse opp i, her gjelder det å bare kjøpe MASSE barnet ikke engang ønsker seg! Synd du gir barnet ditt en bedriften verden å vokse opp i da. Håper du ikke ønsker deg barnebarn. Din livsstil er med på å gjøre verden ubeboelig for dem. Anonymkode: 6e0b8...b24
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🤦♀️ Folk er så utrolig egoistiske og tenker ikke forbi egen nesetipp... vanvittig lesning i 2021. Ikke en tanke om hvordan verden skal være for barnet å vokse opp i, her gjelder det å bare kjøpe MASSE barnet ikke engang ønsker seg! Synd du gir barnet ditt en bedriften verden å vokse opp i da. Håper du ikke ønsker deg barnebarn. Din livsstil er med på å gjøre verden ubeboelig for dem. Anonymkode: 6e0b8...b24 Yo, b24, du har mange gode poeng men kanskje du kan motivere til å skape endring via egen kanal/tråd/whatever istedenfor å guilttrippe vedkommende som svarer TS i denne tråden? 🙋🏼♀️ Anonymkode: c76fc...0a6 3
AnonymBrukern Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hørtes miljøvennlig ut. Du vet at jo mer leker og ting og tang du kjøper til barna dine, jo verre blir verden for dem å vokse opp i? Du gjør barnet ditt en enorm bjørnetjeneste. Betyr det å ha masse leker som barn mer enn å ha frisk luft å puste i som voksen for han tror du? Man skulle tro folk visste konsekvensene av egne handlinger når man hele tiden får opplyst de enorme miljø- og klimakonsekvensene av forbrukersamfunnet, men jeg blir stadig overrasket over hvor lite reflekterte enkelte er over egen livsstil. Håper du donerer lekene og ikke kaster dem. Og hvis du kaster dem så leverer du de på gjenbruksstasjonen. Husk å ta ut batteriene fra lekene før du leverer dem inn, det kan bli brann i resirkuleringsanlegget hvis du ikke gjør det. Anonymkode: 6e0b8...b24 Herregud slapp av. Vi er alle døde før verden går under 2
AnonymBrukern Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har 10 år yngre søsken som hadde ekstreme mengder leker. Men de lekte fast med 3-4 stykker som de byttet ut etter perioder. De synes det var morsommere å leke med kasseroller og pinner. Så jeg kommer ikke til å kjøpe massevis av leker til mine barn den dag jeg får dem. Unødvendig og masse rot.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 Jeg måtte google Ostheimer og fikk helt hakeslepp. Det er i hvert fall ikke noe jeg hadde betalt for til en liten unge! 5000 kroner for en trebåt (Noas ark) som det ikke en gang fulgte med noen dyrefigurer til! De kommer i tillegg, til flere hundre kroner pr stk. Bruk pengene på noe du vet ungen liker og ønsker seg og som du vet blir lekt med garantert, og som ikke blir lagt bort i en kasse etter at nyhetens interesse har lagt seg første og andre dagen. Anonymkode: 87282...57e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg måtte google Ostheimer og fikk helt hakeslepp. Det er i hvert fall ikke noe jeg hadde betalt for til en liten unge! 5000 kroner for en trebåt (Noas ark) som det ikke en gang fulgte med noen dyrefigurer til! De kommer i tillegg, til flere hundre kroner pr stk. Bruk pengene på noe du vet ungen liker og ønsker seg og som du vet blir lekt med garantert, og som ikke blir lagt bort i en kasse etter at nyhetens interesse har lagt seg første og andre dagen. Anonymkode: 87282...57e haha, takk for ærlig innspill😅 hadde ikke helt tenkt å bruke 5000 på noas ark, men heller kanskje kjøpe 4-5 gårdsdyr til bursdagen deres. De blir to år i juli, så de kan jo ha glede av det i flere år Anonymkode: 56ca3...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): haha, takk for ærlig innspill😅 hadde ikke helt tenkt å bruke 5000 på noas ark, men heller kanskje kjøpe 4-5 gårdsdyr til bursdagen deres. De blir to år i juli, så de kan jo ha glede av det i flere år Anonymkode: 56ca3...a9a Dyrene er beregnet for barn over 3 år da... Og sinnsykt dyre de også, spør du meg. Anonymkode: 651bd...560
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dyrene er beregnet for barn over 3 år da... Og sinnsykt dyre de også, spør du meg. Anonymkode: 651bd...560 det burde da gå fint, så lenge de ikke er så små at det er risiko for kvelning:) men er i grunn enig, tror nok ikke jeg kan forsvare prisen likevel:) Anonymkode: 56ca3...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 3åringen min fikk 24 Ostheimer figurer i julekalenderen 2020. Hadde aldri vurdert å kjøpe det selv, men besteforeldrene kjøpte. De har vært i daglig bruk siden. Ute og inne. Masse rollelek og fantasi. Kommer til å vare mye lenger enn plastleker hun har. Anonymkode: 5f14d...331 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå