Gå til innhold

Ble dumpa og han bryr seg ikke om barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han dumpa meg fra en dag til en annen. Vært sammen i over 4 år. Han kutta kontakten med meg veldig brutalt etter en krangel. Gikk fra himmel til helvete, fra at han stilte opp hver dag og ga meg trygghet til at han nekter å snakke med meg mer. Det var nok tegn tidligere i forholdet jeg skulle sett. Men forelskelse gjør blind antar jeg.

Jeg skal alltids komme meg over en skikkelig drittsekk som det, jeg har gjennomgått langt verre her i livet og hatt større skuffelser og svik enn det. 

Saken er at han ikke bryr seg om at det i tillegg til meg sitter en 8 år gammel gutt her som er lei seg. Lurer på hvorfor X ikke kommer på besøk mer? Skal han ikke si hadet? Å, det svir i mammahjertet, det gjør det. Jeg sendte ham en melding om han kunne komme og ta farvel med gutten min - bare gjøre det litt skikkelig. Kanskje si han skal reise bort? Eller hvordan burde man gjøre det? Den meldingen svarte han aldri på. Vi har jo tross alt vært sammen i flere år, at han ikke bryr seg i det hele tatt om hvordan gutten har det?? Synes det er utrolig. Utrolig trist. 

Jeg hadde ALDRI sett dette komme! Jeg er i sjokk over hvordan han behandler meg/oss. Er det ikke veldig egoistisk? Eller er det jeg som er gal? Burde man ikke forvente litt forståelse? 

Anonymkode: 70725...963

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er trist når sånt skjer, men du kan faktisk ikke kreve noe av han når det kommer til sønnen din. Dette var en risiko du tok ved å involvere han, dessverre. 

Anonymkode: 19306...da0

• Liker 20
Skrevet

Jeg vet ikke. Hvorfor nekter han å snakke med deg? Det må jo ha vært en episode som trigget bruddet. Dere har vært sammen i fire år. Var du utro? Det virker som han er altfor såret/sint til å kunne se andre enn seg selv. 

Men jeg håper han skyver stoltheten sin til siden og tar farvel med sønnen din på en god og fin måte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

stilte opp hver dag og ga meg trygghet

Hva ga du tilbake da?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke veldig egoistisk?

Jo, men hvis man bare gir og gir og aldri får noe tilbake, så er det LURT å være ego. 

Anonymkode: 93a67...ec3

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta praten selv med sønnen din da. Forklare at "dessverre er X veldig sint på mamma akkurat nå, og da vil han ikke ha noe å gjøre med noen av oss to. Dessverre går det utover deg, selv om du ikke har gjort noe galt, og det bare er mamma han er sint på. Voksne kan være ganske urettferdige noen ganger når de ikke vil være kjærester mer."

Noe i den retningen. Ta på deg skylden tydelig og klart, så gutten ikke tror han har noen feil her. Skyld på at voksne kan være dumme med hverandre i blant de også, akkurat som barn som krangler.

Anonymkode: 502ec...43d

• Liker 26
Skrevet

Han skylder deg egentlig ingenting, men det hadde jo vært hyggelig om han gjorde det på en bedre måte når det gjelder sønnen din. Hva var det dere krangla om? Det virker jo som det var noe viktig hvis han plutselig dropper deg. Jeg håper ikke du sier han skal reise bort når du snakker med sønnen din, det er best å være ærlig. Kanskje han også går og håper han skal komme tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes slike menn, som later som alt er bra ene dagen, stikker den neste. Driter i involverte barn de later som de bryr seg om. Det er ikke mange av dem, men vet om en person som har gjort dette fire ganger, alltid barn involvert. Han liker familielivet en stund, varer 1-4 år, så stikker han, uten noen utløsende årsak. Da er han på jakt etter noe nytt.

Anonymkode: df484...123

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får ta praten selv med sønnen din da. Forklare at "dessverre er X veldig sint på mamma akkurat nå, og da vil han ikke ha noe å gjøre med noen av oss to. Dessverre går det utover deg, selv om du ikke har gjort noe galt, og det bare er mamma han er sint på. Voksne kan være ganske urettferdige noen ganger når de ikke vil være kjærester mer."

Noe i den retningen. Ta på deg skylden tydelig og klart, så gutten ikke tror han har noen feil her. Skyld på at voksne kan være dumme med hverandre i blant de også, akkurat som barn som krangler.

Godt forslag. 

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (54 minutter siden):

Jeg vet ikke. Hvorfor nekter han å snakke med deg? Det må jo ha vært en episode som trigget bruddet. Dere har vært sammen i fire år. Var du utro? Det virker som han er altfor såret/sint til å kunne se andre enn seg selv. 

Men jeg håper han skyver stoltheten sin til siden og tar farvel med sønnen din på en god og fin måte. 

Aldri vært utro, nei. Krangelen gikk ut på at jeg følte han tok meg for gitt det siste halve året og at jeg føler han snakker ned til meg. Han har ofte brukt å straffe meg ved å ikke snakke til meg, hver gang jeg tar opp noe som er vanskelig for meg. Ingen kommunikasjon.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva ga du tilbake da?

Jo, men hvis man bare gir og gir og aldri får noe tilbake, så er det LURT å være ego. 

Herregud, okeeei, bitter much?😅 Han fikk aldri noe tilbake, nei, hvor i huleste fikk du det fra? Dessverre ingen sannhet i det, tvert imot. Fatter du virkelig ikke at barn ikke forstår når voksne straffer hverandre? Og at det er barnet det går utover? Tipper nei. 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han er ikke sint på meg, han er likegyldig. Men ja, jeg skal klare å ta vare på barnet mitt selv, og forklare for ham at vi ikke er venner lenger. Skulle jo bare ønske at han ville tatt litt ansvar selv.

Altså, neida han har ikke noe ansvar sånn sett for mitt barn. Men når man har relasjon til et barn (hvilken som helst voksenperson i et barns liv, fra steforelder til tante til lærer osv) så er det vel forståelig at man skal ta på seg voksen-hatten og bry seg om følelsene deres? Snakker ikke om meg, men barnet. Jeg tåler som sagt det meste. Og forstår mer enn en 8-åring. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, okeeei, bitter much?😅 Han fikk aldri noe tilbake, nei, hvor i huleste fikk du det fra? Dessverre ingen sannhet i det, tvert imot. Fatter du virkelig ikke at barn ikke forstår når voksne straffer hverandre? Og at det er barnet det går utover? Tipper nei. 

Wow, traff jeg rett på sårt punkt eller?

Skjønner ikke et pip av det du skriver her..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det sårt, barnet er jo såret! Tråkke på noen som har det vondt. Føler du deg bedre nå, fy flate hvor lavt enkelte folk kan synke!!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nehei. Får lese det på ny da. 😘

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er det sårt, barnet er jo såret! Tråkke på noen som har det vondt. Føler du deg bedre nå, fy flate hvor lavt enkelte folk kan synke!!!

Nettopp. Noen folk evner ikke å se utover seg selv og sitt. Tenker kun på seg selv. Som denne personen har til felles med eksen min dessverre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd om dette...

Anonymkode: 0c1c6...776

AnonymBruker
Skrevet

Nehei. Får lese det på ny da. 😘

👍🏻

Det var seriøst ment i alle fall, så forstår ikke behovet for å klikke i vinkel. 

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Noen folk evner ikke å se utover seg selv og sitt. Tenker kun på seg selv. Som denne personen har til felles med eksen min dessverre. 

Snakker du om meg?

Jeg tenkte faktisk på noen andre enn meg selv, nemlig eksen din. Du beskrev dette om han «stilte opp hver dag og ga meg trygghet». I mine øyne er det ikke å tenke bare på seg selv.

Ergo var mitt spørsmål om han fikk noe tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barn har ikke godt av å se at en voksen ofrer seg fullstendig for en annen voksen, så selv om det er sårt nå, kan det være det som skal til for at barnet ser hva som er riktig på sikt.

Skrevet

Hadde ikke fortalt at X er sint på mamma og alt det tullet der.

Ikke involver barnet i dramaet og ikke få barnet til å tro at det er din skyld for at forholdet er over. 

Fortell at dere ikke er kjærester lengre og at dere kommer til å få enda mer tid til å leke sammen. Ikke gjør det trist eller negativt om at X er borte. :) Spør barnet om X så svarer du bare enkelt tilbake. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke lest tråden. Men, har vært alene med gullet mitt i 20 år. Dvs. hun er voksen i dag. Men jeg har vært alene bestandig. Det har også vært en fin ting. Slipper å krangel. Jeg har tatt alle avgjørelser selv. Visste hva jeg måtte forholde meg til. Jeg var alene. Jeg er kjempestolt over barnet mitt i dag. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

👍🏻

Det var seriøst ment i alle fall, så forstår ikke behovet for å klikke i vinkel. 

Men altså, hun kan jo ikke noe for at du ikke evner å forstå. Ta det ord for ord så ser du om du klarer det. 

Anonymkode: 363b6...327

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...