AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Dere som tror på astrologi, tarot, healing osv. Hva mener dere om de som tror jorden er flat eller de som tror månelandingen var fake? Er ikke her for å prøve å ta dere. Jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 9adec...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 Det har ingen ting med tråden å gjøre!! Om du stilte spørsmål ved at jeg kalte det psudovitenskap så tar du helt feil. Det er psudovitenskap. Helt objektivt. Ellers er jeg villig til å svare deg på det du tror du har av poeng. Vi lærer på skolen det vi tror er viktig. Astrologi og tarot er på ingen måte viktig. Det kan godt være psudovitenskap er en viktig del av identiteten til et samfunn, men jeg tror vi vegge vet de evt er veldig lite utviklet og har en veldig liten forståelse for noe som helst. Det er identitet. Når det kommer til et samfunns struktur har jeg 0 eksempler på at psudovitenskap er viktig. Om jeg har blitt lurt?? Tviler. Jeg har den kunnskapen man trenger. Du må lese deg litt opp på den naturvitenskapelige metode før du kritiserer den. Det er et system som er der for å maksimere presisjon og evnen for at andre skal kunne teste de teoriene som er ute. Om du lurer på om vi blir lurt må du stille spørsmålet. Er det 100 tusenvis av mennesker som er med på "pranken". Hvordan fungerer anordningen du nå leser på? Strøm, radio, kjærnekraft, romfart. alt dette er kunn mulig på grunn av den naturvitenskapelige metode. Jeg har ikke blitt lurt, men jeg antar at du har sett en youtube video og blitt lurt selv. Tror du virkelig ikke folk tørr å forske på upopulære tema?? Hvordan tror du kvantefysikken kom til verden. Einstein ville ikke tror verden var skapt av tilfeldigheter, men det stoppet han ikke fra å bevise at det var slik. Vi har forsket på psudovitenskapen. De ovenfor jeg nevnte i innlegget mangler ikke forskning eller penger. Vi kan med 100% sikkerhet si at ingen av de ikke har noen rot i virkeligheten. ALT ER FAKE. Det kan umulig diskuteres. Det er en objektiv sannhet. Alt av grunnleggende logikk, bevis og fornuft sier dette. En videregående elev med 1 år med fysikk kan bevise hvorfor med enkel logikk. Enkelt! Kan ikke tenke meg til at du er i nærheten av å være i nærheten av å tenke like stort som enkelte fysikere gjør i dag. De har fantastiske hoder som du nå håner. Du håner ikke bare de. Du håner alle de fantastiske hodene som har gitt deg den verden du har i dag. Det du har rundt deg har du kunn rundt deg fordi disse sinnsykt smarte menneskene gjorde det mulig. Skam deg Anonymkode: 9adec...2d2 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 Du tar feil, for det har blitt forsket mye på disse tingene. Å tenke større betyr også at man må være åpen for å tenke over om det man tror på faktisk er sant. Det at du ikke lærte noe på skolen betyr heller ikke at det er sant. Dersom en teori er sann, vil det også være mulig å bevise at den er sann. Men om man vil finne ut om noe er sant eller ikke, kan man ikke bare lete etter bekreftelser på at det man tror stemmer, man må også se etter bekreftelser på at det man tror ikke er sant. Anonymkode: e2172...482 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har ingen ting med tråden å gjøre!! Om du stilte spørsmål ved at jeg kalte det psudovitenskap så tar du helt feil. Det er psudovitenskap. Helt objektivt. Ellers er jeg villig til å svare deg på det du tror du har av poeng. Vi lærer på skolen det vi tror er viktig. Astrologi og tarot er på ingen måte viktig. Det kan godt være psudovitenskap er en viktig del av identiteten til et samfunn, men jeg tror vi vegge vet de evt er veldig lite utviklet og har en veldig liten forståelse for noe som helst. Det er identitet. Når det kommer til et samfunns struktur har jeg 0 eksempler på at psudovitenskap er viktig. Om jeg har blitt lurt?? Tviler. Jeg har den kunnskapen man trenger. Du må lese deg litt opp på den naturvitenskapelige metode før du kritiserer den. Det er et system som er der for å maksimere presisjon og evnen for at andre skal kunne teste de teoriene som er ute. Om du lurer på om vi blir lurt må du stille spørsmålet. Er det 100 tusenvis av mennesker som er med på "pranken". Hvordan fungerer anordningen du nå leser på? Strøm, radio, kjærnekraft, romfart. alt dette er kunn mulig på grunn av den naturvitenskapelige metode. Jeg har ikke blitt lurt, men jeg antar at du har sett en youtube video og blitt lurt selv. Tror du virkelig ikke folk tørr å forske på upopulære tema?? Hvordan tror du kvantefysikken kom til verden. Einstein ville ikke tror verden var skapt av tilfeldigheter, men det stoppet han ikke fra å bevise at det var slik. Vi har forsket på psudovitenskapen. De ovenfor jeg nevnte i innlegget mangler ikke forskning eller penger. Vi kan med 100% sikkerhet si at ingen av de ikke har noen rot i virkeligheten. ALT ER FAKE. Det kan umulig diskuteres. Det er en objektiv sannhet. Alt av grunnleggende logikk, bevis og fornuft sier dette. En videregående elev med 1 år med fysikk kan bevise hvorfor med enkel logikk. Enkelt! Kan ikke tenke meg til at du er i nærheten av å være i nærheten av å tenke like stort som enkelte fysikere gjør i dag. De har fantastiske hoder som du nå håner. Du håner ikke bare de. Du håner alle de fantastiske hodene som har gitt deg den verden du har i dag. Det du har rundt deg har du kunn rundt deg fordi disse sinnsykt smarte menneskene gjorde det mulig. Skam deg Anonymkode: 9adec...2d2 Du føles bitter. Har du det bra? Anonymkode: 68f62...413
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du føles bitter. Har du det bra? Anonymkode: 68f62...413 På hvordan måte tror du jeg er bitter? Om jeg var bitter for noe var det fordi han ikke klarte å svare på det faktiske innholdet i tråden. Slik som deg Anonymkode: 9adec...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Du føles bitter. Har du det bra? Anonymkode: 68f62...413 Bitter? Hvor tok du egentlig det fra? Anonymkode: d08ba...145 4
President Chimp Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 Astrologi kan umulig ha noe for seg av svært enkle årsaker. Her snakker vi om at stjernetegn skal på én eller annen måte påvirke livet til mennesker født i en viss mnd. Altså, for det første er disse stjernene så langt unna at de ikke står i denne posisjonen lenger. Det er bare lyset fra dem som har tatt millioner av år på å nå oss, og hvordan dette lyset skal påvirke noe som helst er utenfor min fatteevne. Healing er en annen ting, det er bevist at det har en effekt, men hvilken effekt? Og i hvilken grad? Tar man Snåsamannen som eksempel så ser vi at de som gikk til han hadde behov for omsorg, noe han hadde bøttevis av. I tillegg hadde han varme hender og en utrolig tilstedeværelse som kan få enhver bekymret person til å roe seg helt ned. Dette vet man påvirker kroppen fysisk. På samme måte som en omsorgsfull lege kan ha stor påvirkning på stress og bekymring hos en pasient. Det er derimot forsket en god del på placebo og alt hittil vitner til at det er akkurat denne effekten som står sentral i alt som har med pseudovitenskap å gjøre. For riktighetsskyld, placebo er ikke innbilning. Det er meget mystisk ja, men ikke innbilning. I tillegg må det nevnes at vitenskapenikke handler om tro eller "rammer" som du skriver. Den følger en streng metode som er utarbeidet spesifikt for å utelukke elementer man kan 100% bevise er feil. Det er nøkkelen, eliminer alt man kan bevise er feil, så står man igjen med det man ikke enda kan motbevise. Alle vitenskaplige teorier går gjennom denne prosessen når den er på hypotese-stadiet. Når den til slutt når milepælen "teori" så har man ikke klart å motbevise den, og alt peker på at den er riktig. Frem til den er motbevist. 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 For noe tull. Du kan ikke omdefinere hva vitenskap er, kun fordi det du tror på ikke er vitenskap. Anonymkode: 95ed1...2c5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 13.57): Dere som tror på astrologi, tarot, healing osv. Hva mener dere om de som tror jorden er flat eller de som tror månelandingen var fake? Er ikke her for å prøve å ta dere. Jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 9adec...2d2 Månelandingen; tror det er fake ja. Hvorfor har ikke amerikanerne vært der siden? Og så er det lite trovedig at de har mistet alt materiale. 'Mistet' det fordi det ville vært åpenlyst å bevise det er fake i ssg tenker jeg.. Når det gjelder om jorden er flat: her vet jeg ikke hva jeg tror. Er ikke overbevist om noen av delene pg holder alle muligheter åpne. Har sett ting som trekker i begge retninger Anonymkode: b0c9b...465
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Månelandingen; tror det er fake ja. Hvorfor har ikke amerikanerne vært der siden? Og så er det lite trovedig at de har mistet alt materiale. 'Mistet' det fordi det ville vært åpenlyst å bevise det er fake i ssg tenker jeg.. Når det gjelder om jorden er flat: her vet jeg ikke hva jeg tror. Er ikke overbevist om noen av delene pg holder alle muligheter åpne. Har sett ting som trekker i begge retninger Anonymkode: b0c9b...465 Det fins så mange grunner til å ikke dra til månen. Penger, radioaktive områder, mangel på behov, osv. Den osven der er stor!! De tok med seg flere kilo med månesteien under Apollo 11. De var på månen. Alle geologene som fikk se på steinene var enige. De har fortsatt masse materialer fra ferden. Det er en myte at alt er borte. Om jorden er flat.... Nei du har ikke sett noe som trekker mot at jorden er flat. Ingen ting. Stjernene er annerledes i ulike verdensdeler, solen lyser ikke på hele planeten på samme tid. Skyggen som jorden legger på månen er rund. Vi har photo fra iss. Du tviler faktisk på at jorden er rund, men bruker nå en tlf som er her kunn fordi vi har vitenskapen. Du betviler nå hele din eksistens Anonymkode: 9adec...2d2 5
Nicathv Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 0.01): Bare fordi du ikke lærte om det på barneskolen betyr ikke at det er tull. Tenk litt mer på det. I andre kulturer er astrologi og healing viktig for samfunnet - er du sikker på at det ikke er du som er på feil klode? Har du blitt lurt? Av det europeiske svært begrensede synet på hva som skal defineres som vitenskap. Som gjør at forskningen er blitt detaljfokusert pirkeforskning til det ugjenkjennelige, og ingen tør å forske på noe som helst utenfor de smale rammene? Tror du dette bringer verden fremover? Nei. Man må tenke mye større. Mye større. Anonymkode: 284ee...009 Ganske kolonialistisk mentalitet å tro at bevisbasert forskning er en utelukkende "europeisk greie". Briljante mennesker fra hele verden har opp gjennom historien gjort store bidrag til det vi i dag kaller vitenskap, og slik fortsetter det. Jeg synes det er litt kvalmt å eksotifisere andre kulturer så mye at man nesten ikke tror at de er kapable til rasjonell tankegang. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 13.57): Dere som tror på astrologi, tarot, healing osv. Hva mener dere om de som tror jorden er flat eller de som tror månelandingen var fake? Er ikke her for å prøve å ta dere. Jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 9adec...2d2 Jeg tror på astrologi, tarot og healing. Sistnevnte driver jeg med selv også. De to første også forsåvidt, men ikke seriøst. Jeg har ikke satt meg inn i det de sier om månelandingen, jeg tror den er ekte. Og jeg mener at jorden er rund. Jeg tror også på vaksiner og har vaksinert alle barna mine og meg selv. Anonymkode: 001df...784
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror på astrologi, tarot og healing. Sistnevnte driver jeg med selv også. De to første også forsåvidt, men ikke seriøst. Jeg har ikke satt meg inn i det de sier om månelandingen, jeg tror den er ekte. Og jeg mener at jorden er rund. Jeg tror også på vaksiner og har vaksinert alle barna mine og meg selv. Anonymkode: 001df...784 Siterer meg selv for å fortsette: Jeg svarte på hva jeg tror på, ikke det som ble spurt om i HI. Jeg mener det er galskap å tro at jorden er flat. Og jeg mener at de som ikke vaksinerer seg og barna sine er egoistiske. Jeg mener det er galskap å være vaksinemotstander. Anonymkode: 001df...784
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Ting kommer og går. På 90 tallet var det trendy å studere horoskop, i forhold til personlighetstrekk og kanskje hvem man passet sammen med. Nå føler jeg det har blitt erstattet med ulike diagnoser som alle har. Anonymkode: 3b12e...6e5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det fins så mange grunner til å ikke dra til månen. Penger, radioaktive områder, mangel på behov, osv. Den osven der er stor!! De tok med seg flere kilo med månesteien under Apollo 11. De var på månen. Alle geologene som fikk se på steinene var enige. De har fortsatt masse materialer fra ferden. Det er en myte at alt er borte. Om jorden er flat.... Nei du har ikke sett noe som trekker mot at jorden er flat. Ingen ting. Stjernene er annerledes i ulike verdensdeler, solen lyser ikke på hele planeten på samme tid. Skyggen som jorden legger på månen er rund. Vi har photo fra iss. Du tviler faktisk på at jorden er rund, men bruker nå en tlf som er her kunn fordi vi har vitenskapen. Du betviler nå hele din eksistens Anonymkode: 9adec...2d2 Grunnen til at USA ikke har vært på månen på over 50 år er penger!? Den må du lengre ut på landet for å overbevise om😂 og nei, det er ikke en myte at alt et mistet. 'Alle geologene dom fikk steinene er enige': ja det er vel et selektivt utvalg som har fått se da. Når det gjelder jordens form så vet du ingenting om hva jeg har sett og jeg gidder heller ikke å opplyse deg da du tydeligvis er fastlåst på at du sitter med all informasjon. Anonymkode: b0c9b...465
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Grunnen til at USA ikke har vært på månen på over 50 år er penger!? Den må du lengre ut på landet for å overbevise om😂 og nei, det er ikke en myte at alt et mistet. 'Alle geologene dom fikk steinene er enige': ja det er vel et selektivt utvalg som har fått se da. Når det gjelder jordens form så vet du ingenting om hva jeg har sett og jeg gidder heller ikke å opplyse deg da du tydeligvis er fastlåst på at du sitter med all informasjon. Anonymkode: b0c9b...465 Ja jeg er helt fastlåst på at jorden er rund. Jeg kan fysikk. Det er det eneste svaret. Det du har sett tyder ikke på at jorden er flat uansett hva det var. Gi meg et eksempel på det du mener er det største argumentet for flat jord så skal jeg gi deg svaret på hvorfor det ikke passer Anonymkode: 9adec...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Grunnen til at USA ikke har vært på månen på over 50 år er penger!? Den må du lengre ut på landet for å overbevise om😂 og nei, det er ikke en myte at alt et mistet. 'Alle geologene dom fikk steinene er enige': ja det er vel et selektivt utvalg som har fått se da. Når det gjelder jordens form så vet du ingenting om hva jeg har sett og jeg gidder heller ikke å opplyse deg da du tydeligvis er fastlåst på at du sitter med all informasjon. Anonymkode: b0c9b...465 Ja det koster rundt 120 milliarder å dra på månen. Selvfølgelig vil ikke noen betale så mye for en stein de ikke har bruk for. Månen er ressurssløsing til det beste av vår kunnskap. Anonymkode: 9adec...2d2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siterer meg selv for å fortsette: Jeg svarte på hva jeg tror på, ikke det som ble spurt om i HI. Jeg mener det er galskap å tro at jorden er flat. Og jeg mener at de som ikke vaksinerer seg og barna sine er egoistiske. Jeg mener det er galskap å være vaksinemotstander. Anonymkode: 001df...784 Men hvorfor er det galskap å tro at jorden er flat, men astrologi og tarot er helt greit? De er like langt unna vitenskapen alle sammen! Anonymkode: 9adec...2d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå