Gå til innhold

Hvor mye måtte du ned i vekt for å se endringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp mye i graviditeten, og "husker" nesten ikke hvordan kroppen min var før. 9 mnd siden fødsel og jeg har 8 kg til startvekt (men hadde gått opp 5-6 kg før jeg ble gravid også, så mangler egentlig totalt 13-14 kg for å være fornøyd). Har gått ned ca. 9 kg siden baby var 6 uker (veide meg ikke før den tid + jeg begynte ikke å tenke på kosthold/trening før baby var 6 mnd og jeg sluttet å amme). 

Problemet mitt er at jeg ikke føler meg noe mindre selv om jeg faktisk har gått ned 9 kg. Ser på bilder fra jul når jeg var 9 kg tyngre enn nå og syns jeg ser helt lik ut. Bruker de samme klærne enda, selv om de kanskje sitter hakket løsere nå. Er per dags dato 83 kg.😒 

Hvor mye måtte dere ned før dere så en forskjell? Jeg går ned i vekt på anbefalt måte, 500 kcal i underskudd og ca. 2 kg i måneden. Trener styrke 3 ganger i uken og går trilletur på 1-2 timer hver eneste dag uansett vær. 

Anonymkode: d3758...b90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra 110 til 90 kg før jeg så noen som helst forskjell. Det kan hjelpe å ta bilder og bruke f.eks Photoshop til å legge de over hverandre, da ser du en forskjell :)

Anonymkode: 83ac9...c6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver å går ned nå. Begynte på 93, nå er jeg 86.5 og har akkurat begynt å merke det pittepittelitt på klærene. Mamma syns hun ser det på midjen og  bootien men jeg ser det ikke selv. 

Det tydeligste klesplagget som vitner om vektnedgang er en superfin BH som i jula var litt for liten men nå passer perfekt  

Skal ned til 75, håper jeg merker det mer på veien :)

Anonymkode: adad3...60c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble gravid var jeg 70 kg og da jeg kom hjem var jeg 70kg.  Men magen var deigete. Husker ikke når den ble ok, men det tok veldig lang tid før jeg ble fornøyd. Så gikk jeg opp til 76. Da jeg kom ned under 68 begynte jeg å se stor forskjell og var fornøyd så langt. Følte meg ok. Men målet er 58-60, har langt igjen dit enda. 

Anonymkode: 7d4fb...dce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det motsatt vei da, men gikk fra ca 80 til 90, og ser ingen forskjell! Nå prøver jeg igjen å gå ned, men det er demotiverende at hele 10 kg nesten ikke synes... Enda jeg er lav (165 cm).. 

Anonymkode: ffd5e...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra 95 til 92 vises det veldig godt på magen hos meg.

Men det var annerledes etter fødsel, det tok tid før magen ble litt mer som før.

Anonymkode: 2884f...175

• Liker 1
Skrevet

Gikk ned nesten 10 kg da folk begynte å kommentere det. Nå ved nesten 20 er det mange som kommenterer det, men ser det ikke selv. Merker det godt på klærne da, har måtte bytte ut hele garderoben etter 15 kg ca.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 12 kg, fra 83 til 71 nå. Jeg får mange kommentarer, og det er ingen klær som passer lenger, men jeg sliter med å se det selv. Det eneste jeg ser det på er brystpartiet, altså puppene som har forsvunnet, og at ribbeina begynner å vises.

Men ellers ser jeg helt lik ut, men det har kanskje å gjøre med at fasongen er den samme, bare at den er i en mindre variant? 

Anonymkode: 380a4...929

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler ikke på speilbildet. Fikk sjokk da jeg hoppet på vekten for første gang på 3 år og så at jeg veide 16 kg mer enn jeg trodde, for i mitt hode, mitt eget speilbilde, var jeg fremdeles slank (rart men sant). Ser heller ikke noe tydelige endringer nå når jeg har gått ned halvparten. Stoler kun på vekten nå. Og klærne. Blitt flinkere til å bruke strammere klær som fort avslører. Folks kommentarer stoler jeg heller ikke på. Ingen kommenterte overvekten heller. 

Anonymkode: 4b928...df3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg (fra 86 to uker etter fødsel til ca. 74 kg) rett etter graviditet som omtrent ikke vistes i speilet i det hele tatt. Merket det litt på buksene etter hvert som mageomkretsen gikk ned, men bortsett fra det følte jeg meg omtrent like stor. 

Så begynte jeg å være mer aktiv, og gikk ned fire kg til - disse kiloene merket jeg mye mer av. Kanskje også fordi jeg ikke var like stillesittende som rett etter fødsel og fikk litt mer muskelmasse.

Så bestemte jeg meg for å trene litt mer målrettet, styrke og kondisjon 3-4 ganger i uka og samtidig skjerpet kostholdet mer. Gikk ned fire nye kilo, til rundt 66 og disse kiloene merkes helt klart best av alle hittil! Sikkert fordi jeg ikke bare har gått ned i vekt men tror også at fettprosenten er mye lavere enn det den var. :)

Begynner å føle meg ok fornøyd nå, men har lyst til å gå ned 3-6 kilo til på sikt, men har tenkt å bruke god tid på det da jeg vil bygge mer muskler samtidig. Er heller ikke et stort nederlag om det bare blir 2 kg, liksom. Er uansett normalvektig nå og utrolig fornøyd med de resultatene jeg har fått til nå. 

Anonymkode: 25d79...934

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 171 høy og har trivselsvekt på 66-68 kilo. Merker det veldig godt om jeg går opp over 70.0 - men svært lite forskjell om jeg er 70.5 eller 74 (som jeg nådde i jula). Det samme når jeg gikk ned igjen, jeg synes ikke jeg så forskjell før vekta dippet under 70, så følte jeg det var merkbar forskjell for hver kilo tilbake til 67 hvor jeg vaker nå. 

Jeg har stusset litt, men tenker at all kropper er forskjellige. Min kropp starter tydeligvis med å fylle i ansikt/hals og så havner det på magen og deretter jevnt over.. Og motsatt når jeg går ned... Mister jevnt over hele og så flates magen ut og til slutt ser jeg kinnbeina og hake/hals slik jeg kjenner dem. 

Jeg aner ikke. Jeg tror det er umulig å svare. Du kan merke det på 2 kg eller 10. Noen sa at på BMI over 28 så er det 10kg mellom hver str og under bmi 28 så er det 5 kg mellom hver størrelse klær... Så til mindre du er, til mindre skal til for å se forskjell. Men hvordan du legger på deg, tar av.. Hvor mye og fort du taper vannvekt osv, det er nok noe individuelt. 

Anonymkode: dde8c...824

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg må gå ned mye. For etter at jeg ble sykmeldt, gikk over på AAP, treningen opphørte pga Corona, så har jeg lagt på meg, og nesten ingen har sett meg på det feteste. De har ikke noe bilde av meg på "all time high".

Nå har jeg gått ned i vekt, men er ikke ennå på "før sykdom" vekt. Jeg må sikkert gå ned til jeg er på den vekten... eller mer.

Jeg har også en forbanna dobbelthake. Den hadde jeg selv når jeg var 20 år og veide 60 kilo. En jeg sammenlignet meg med, veide 90 kilo og hadde ingen dobbelthake. Hadde du sett bilde av oss fra skulderene og opp, ville du trodd jeg var 90 kilo og hun 60 kilo.

Ingen ting av det jeg gjør for å slanke kroppen gjør den mindre.

Endret av ops2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 23.27):

Jeg har gått ned 12 kg, fra 83 til 71 nå. Jeg får mange kommentarer, og det er ingen klær som passer lenger, men jeg sliter med å se det selv. Det eneste jeg ser det på er brystpartiet, altså puppene som har forsvunnet, og at ribbeina begynner å vises.

Men ellers ser jeg helt lik ut, men det har kanskje å gjøre med at fasongen er den samme, bare at den er i en mindre variant? 

Anonymkode: 380a4...929

Svarer litt sent her nå, men det er også min erfaring. Jeg har akkurat samme fasong uansett vekt, bare at den er smalere eller bredere, om du skjønner. Jeg har former, men da jeg var på mitt slankeste for rundt 9-10 år siden var altså figuren lik, bare mindre av det meste😄 Syntes ikke jeg så noen forskjell i speilet, men klærne som ble for store vitnet jo om at jeg hadde gått ned noe i vekt. Nå er det motsatt; fasongen er ganske lik, men klærne er litt for stramme igjen🥴

Anonymkode: 35776...086

AnonymBruker
Skrevet

Merket det fort på klær osv etter 10-12 kg, men selv nå etter -40 kg kan jeg fortsatt føle at jeg ser det samme i speilet som når jeg startet. 

Anonymkode: 157e7...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat gått ned 2 kg og på meg så synest det, og jeg merker det på klær. Dessverre så merkets det fort dersom det blir + 2 kg også😬

Anonymkode: 41111...6bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har akkurat gått ned 2 kg og på meg så synest det, og jeg merker det på klær. Dessverre så merkets det fort dersom det blir + 2 kg også😬

Anonymkode: 41111...6bc

Samme her, selv om jeg er 180 høy så vises det godt på bare noen kilo.

Anonymkode: 2884f...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...