AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Samboer har en kompis som han liker godt å være med, men problemet er dama hans... Både jeg og samboer går fint over ens med kompisen, men dama hans klarer vi ikke helt, hun eier ikke sosiale antenner og jeg kjenner hun tapper meg for energi når vi er med dem. Men samboer og kompisen har hengt sammen i alle år, og de finner ofte på ting. Kompis og dama vil på ferier med oss støtt og stadig og jeg forstår at samboeren min har lyst til det, men problemet blir da at jeg blir sittende med dama imens samboer og kompis finner på andre ting når vi er på turer med de.. og nå kjenner jeg at dette klarer jeg ikke lenger.. hvordan kan jeg få løst dette ? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: a3879...ce8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Å dumpe paret fullstendig virker ikke som noen god løsning overfor din samboer og hans kompis, men å dra på ferier kan jeg skjønne blir for mye. Jeg foreslår at dere sier nei til ferier, og heller gjør ting sammen som par, sånn at dere alle fire er samlet, og du ikke får ansvaret for hun plagsomme. Anonymkode: 8b1da...ec3 3
Nuith Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Ellers så kan du kreve at dere alltid gjør ting sammen alle 4 når dere er på ferie, så blir du iallefall ikke "dumpet på hotellet sammen med hun dama". Sannsynligvis blir typen din mye mindre ivrig på å dra sammen med det andre paret, dersom han aldri får noe "alenetid" med kompisen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Dette venneparet er veldig på, og de planlegger alle mulige måter vi kan bruke ferien vår med dem på, om vi sier det ikke passer eller at vi tenkte at vi heller skulle noe annet så nærmest inviterer de seg selv med på det vi skal, både jeg og samboer er litt konfliktskye og vil ikke være uhøflige så vi vet ikke helt hvordan vi skal nå inn til de., må vi være så tydelige å di at vi vil være på ferie alene ?? Anonymkode: a3879...ce8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Kan ikke gubben og kompisen dra på guttetur da? Problem løst Anonymkode: d6651...8f6 5
Hippogriff Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Samboeren din kan som hovedregel foreslå ting han og kompisen kan gjøre alene sammen. For ikke å være alt for uhøflig kan dere invitere til parmiddag to ganger i året. Ferier kan dere takke nei til uten å begrunne det så voldsomt. Problem solved. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå