Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vurderer å slutte med p-piller, og ønsker ikke å gå over til annen prevensjon, da for å sjekke ut om psyken/humøret blir bedre..

Men så lurer jeg på om noen her vet om det finnes noen "trygge" dager man kan ha sex, for å unngå å bli gravid? Leste at eggløsningen er ca 12-14 dager før mens. Vil det da si at man kan ha "tryggere" sex den først uka etter mens?🙈😅 eller er det noen andre dager i syklusen?🤔

På forhånd takk for svar😊

PS: vet at sex alltid innebærer en risiko for å bli gravid 😉

Anonymkode: 0ff22...8f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det finnes ikke trygge dager man kan unngå å bli gravid.. Jeg var 2 barns mor, godt opplyst, og brukte for det meste kondom. Antok at 2 dager etter mensen var "trygg" til å hoppe av i svingen (gubben har muligens ikke helt kontroll..) da jeg vanligvis har eggløsning 14 dager etter mens. Nå sitter jeg her med min nydelige men ikke planlagte tredjemann. 

Så konklusjon; nei, eggløsning kan plutselig komme tidligere eller senere enn forventet selv om du vanligvis er stabil. I tillegg overlever sædceller flere dager inni deg. Så bruk kondom om du vil prøve hormonfritt. Eller noe som virker mer lokalt som for eks en p ring som du setter inn i skjeden. 

Anonymkode: 01e63...e8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Håper ikke det var for krast, ville bare påpeke at man fort kan få en overraskelse uten prevensjon 😜 

Anonymkode: 01e63...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...