AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har nylig begynt i en ny jobb i restaurant-pg hotellbransjen med timebetalt. På arbeidslistene setter arbeidsgiveren bare opp når vi starter, og ikke hvor lenge vi skal jobbe. Hun argumenterer for at det avhenger når folk går og hvor rolig det er. Det forstår jeg forsåvidt, men skal man ikke likevel ha rett på å vite hvor lenge man minimum skal kunne være på jobb og ha krav på betalt? For hva om jeg blir syk, hva skjer da? Står jo ikke hvor lenge vaktene mine skal være, så da risikerer jeg vel å ikke få noe betalt? Finnes det noen regler på akkurat dette, som jeg kan viste til sjefen? Det er en sommerjobb, og jeg har ikke noe fast %. Men fikk vite muntlig at det skulle være full stilling. Anonymkode: d51da...df9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Beklager skrivefeil i tittelen, skal selvfølgelig være sluttidspunkt. Får ikke endret det, men om noen moderatorer kan så hadde det vært fint. //op Anonymkode: d51da...df9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Restaurant-bransjen ass. Selvfølgelig skal du få vite hvor lenge du skal jobbe. Det de holder på med er bare utnytting av unge ansatte. Anonymkode: 9dbdc...e18
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Sjekk arbeidsmiljøloven under paragraf 10 punkt 3. den omhandler arbeidsplan. Det skal foreligge en plan for hvilke uker, dager og TIDER hver arbeidstaker skal jobbe - minst 2 uker i forveien. Anonymkode: 9dbdc...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå