Gå til innhold

Postmannen irriterer meg, bør jeg klage? (langt og ikke morsomt innlegg)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg vet ikke helt om jeg bør ta dette videre. 

Jeg bestiller en del fra nett. Jeg er hjemme med baby og med at det har vært korona stengt har jeg hatt stor glede av nettshopping. 

Likevel er det noen ganger posten skal levere helt til døra. 

Vi bor i tomannsbolig i andre etasje. Det er to ringeklokke nede, så det er fort gjort å ta feil siden navna ikke står på ringeklokka. I første etasje bor det slektninger, så det er egentlig ikke så farlig. 

Første gang måtte posten forsikre seg om at de var kommet riktig så damen ringte meg og sa hun var usikker pga alle andre som bodde her har utenlandsk navn, bortsett fra meg. Jeg bekreftet at det var riktig. 

De andre gangene har posten ringt på. Da hender det at de i første etasje har åpnet (uansett hvilken dørklokke det ringer på), og posten har blitt forvirret fordi det er noen andre enn meg som åpner. 

På sms står det at du kan bestille gjensetting, som betyr at posten kan plassere pakken ved utgangsdøra. Du kan også skrive beskjed til budet, og da har jeg skrevet "ikke ring på". 

Det gjorde de likevel, og jeg sendte inn en klage fordi dette hadde skjedd gjentatte ganger etterpå. Først sa damen i kundeservice at det er ikke mye hun får gjort med det, men jeg ble sur og da sa hun skulle prøve. 

Det er her moroa begynner. Sist gang jeg bestilte ringte postmannen meg og sa at han hadde motatt en klage pga de ringte på. Han forsvarte seg med at det "ikke var han, men en av de andre", så ville han vite grunnen til at de ikke skulle ringe på. Jeg svarte med at det er mine personlige grunner, og det er derfor jeg har skrevet til budet ikke ring på. Han svarte med at de ikke får lese beskjedene. Jeg svarte med at det ikke er mitt problem, jeg visste ikke det, men da vet jeg det, og jeg ønsker ikke at de skal ringe på. Han ville snakke rundt dette, hva som er grunnen, ikke ta det personlig, ikke ring på, bare legg igjen pakken og gå. 

Idag skulle de igjen levere en pakke, og istedet for å ringe på, ringte han meg på telefonen. Jeg vil jo ikke det 😳 er dette vanlig praksis? De får ikke lest beskjedene til budet  tydeligvis, men hvorfor skal de kontakte meg? Det er bare å legge pakka der og gå. De fleste er jo faktisk på jobb i dette tidsrommet, skal posten ringe disse menneskene for å fortelle at pakka er kommet? 

For ordens skyld, sender de også en sms og mail når pakken er levert, og jeg trenger faktisk ikke mer enn det. Men personlig beskjeder orker jeg ikke. Skal ikke ta telefonen neste gang. 

Jeg har angst, og det er kanskje derfor jeg tenker så mye på dette, og jeg synes faktisk dette ikke er innafor. Jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre annet enn at de skal legge pakka der å gå. 

Bør jeg klage eller er dette helt vanlig? 

Anonymkode: 0c1dd...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett navn på ringeklokka, og så slenger du opp en lapp med "IKKE RING PÅ; BABY SOVER" i tillegg. Så slipper du hele greia. 

Hvorfor lage så mye drama ut av noe du kan løse med 2 papirlapper på 5 minutter?

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nuith skrev (2 minutter siden):

Sett navn på ringeklokka, og så slenger du opp en lapp med "IKKE RING PÅ; BABY SOVER" i tillegg. Så slipper du hele greia. 

Hvorfor lage så mye drama ut av noe du kan løse med 2 papirlapper på 5 minutter?

Fordi jeg kjeder meg. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan begynne med å sette navn på ringeklokka. Jesus...

Anonymkode: 176e4...1c6

Leste du innlegget? Om det ringer på i andre etasje, åpner likevel de i første etasje. Jeg ønsker ikke problematikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg kjeder meg. 

Leste du innlegget? Om det ringer på i andre etasje, åpner likevel de i første etasje. Jeg ønsker ikke problematikken. 

Ja men for helvete, da må du be dem slutte å åpne når det ringes på hos deg! 🤦‍♀️

Anonymkode: c7c11...f41

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke henge en lapp ved ringeklokkene der det står «ved levering av pakker til navn navnesen, ikke ring på, bare sett pakken på trappen»? 

Anonymkode: 868bb...8af

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sett navn på ringeklokka og skriv (2.etasje. Ikke ring på, baby sover). 

Sånn. Da er det fiksa. 

Anonymkode: 4c008...389

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg kjeder meg. 

Aha, så fordi du kjeder deg så prøver du så godt du kan å ødelegge dagen for postbudet?

Hva skal du gjøre neste gang du kjeder deg, gå og sparke noen hjemløse i ansiktet?

Tips: finn deg en hobby som IKKE skader andre!

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg kjeder meg. 

Du løser det jo lett slik @Nuith beskriver. Sett navnet ditt på ringeklokka så slipper du at budet ringer på nede. Og den andre lappen hindrer at de ringer på oppe. Da slipper du hele problematikken.

Og nei, du bør ikke klage, du bør ta deg de 5 min det tar å skrive og henge opp de to lappene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vil vel ikke legge pakken utenfor når de ser at det bor mange folk der. Hvis de legger fra seg pakken uten å si fra og den blir stjålet, vedder jeg på at du klager på dem for det også. Skriv navn på ringeklokken din og åpne når du får pakker levert.

Anonymkode: a803b...870

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker ikke riktig navla. Heng opp lapp ellers må du bare godta at de ringer på. De stakkars folkene prøver bare å gjøre jobben sin, og du gjør det ekstra vanskelig for dem. 

Anonymkode: 0b02d...df1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om I-landsproblemer.  Du er en sånn superkunde vi kunne banka møkka ut av, aldri fornøyd uansett og lager store problemer av ingenting. Herlig! Stakkars postbud som må møte opp hos deg hele tida

Anonymkode: 8402e...f58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen for at de ringer for å sjekke om du er hjemme. De skal ikke ha noe bomtur.

Samt de IKKE liker å sette fra pakkene foran huset der folk IKKE er hjemme.

Jeg har fått en del pakker levert på jobben fordi jeg var IKKE hjemme. De ringte meg når de fikk pakken , for å spørre om jeg var hjemme eller ikke. 

Folk klager hvis budene setter fra pakkene foran huset uten beskjed. 

Folk klager også dersom budene ringer og bekrefter. 

#stakkers postbudene"

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Men må du være en ekstremt vanskelig kunde på DET nivået fordi du har angst?

Man trenger ikke gå inn for å gjøre dagen sur på jobb for andre.

Disse folka har jobba rævva av seg inder korona for å levere pakker - si heller unnskyld og tusen takk neste gang.

For alt du vet har også postbudet angst eller depresjon, dårlig selvtillit, kreft, mistet baby i svangerskap, mora døde nettopp eller en kjip partner hjemme.

Herregæd. Du er ikke den eneste på kloden med problemer, vær nå normalt høflig. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fordi jeg kjeder meg. 

Kan du ikke bare finne på noe å gjøre da, ts? :klo:

Hvorfor er det relevant for din grunnløse klaging på postbudet at du ikke evner sysselsette deg selv?

Fortsetter du sånn her, ts, kommer du til å bli en av de mange mødrene som har "konfliktfylt adferd som er skadelig for barnet" påskrevet alle filer i barnehage og skole.

Anonymkode: 242d3...d1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dette jeg mente med at kvinner er noen patalogiske løgnere. "Barn sover" hahahah nei det er ingen barn som sover, er bare en person med sosial angst osv.

Anonymkode: c446c...9ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret for barnet ditt når du skaper problemer for deg selv og andre bare fordi «du kjeder deg». 

Jeg er også bekymret for barnet ditt da du er svært lite løsningsorientert og skylder følelsene dine på angst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil gjerne bestille varer på nett og ikke ha kontroll på hvem som får varen?  Snedig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...