Gå til innhold

Lesebrett

Thomasine

Anbefalte innlegg

Er litt treig i avtrekkerens skal først nå ut å kjøpe meg lesebrett.

Prøver å finne en test, men finner ingen uten en låst tilgang.

Hvilken har du?

Pro/cons?

Hvor er det lettest/flest å få bøker - norske?

Hva er viktig å se etter?

Trenger den før ferien så håper jeg får mange tips! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Kindle Paperwhite (eldre enn 5, kanskje 3 eller 4🤔) og er fornøyd med lesekomforten. Har ikke prøvd noen andre da. Leser mest engelsk, har ikke prøvd å legge inn norske men forstår at det er mulig. Lånemuligheter tror jeg det er dårlig med, har ikke prøvd i alle fall. I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde prøvd et annet brett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med min Kindle. Får den reklamefri hvis du sender epost til Amazon og ber de fjerne :) raskt å kjøpe bøker og god komfort. Bra batteritid! Har ikke prøvd å låne bøker,men ebøker er ofte billigere enn paperback. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kindle paperwhite. Er veldig fornøyd. Reklamen kan du få fjernet på to minutter. Leser mest på engelsk, men har aldri hatt et problem med å få tak i norske bøker. Men bruker nettbrettet mitt for å låne bøker på biblioteket. Ikke lesebrettet for der trengs det en app. 

Anonymkode: 001d6...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kindle Paperwhite og du kan bruke Calibre til å legge inn bøker. Er nok ikke en "suveren vinner" men hvis du bruker calibre kan du laste ned bøker i alle formater og fylle på, null stress. Amazon har også veldig mange bøker i bokhandelen. Helt okei ting å ha. Jeg bruker mest ebok for å lese sjeldnere bøker. Jeg har aldri lånt en ebook på bibliotek så det vet jeg ikke noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. 😃

Ingen som anbefaler andre lesebrett. 
Kan se ut til at Kindle er det mest brukte.

Spurte på Elkjøp her, ikke mye info Ångårdsvatnet. Hadde bare en type inn og det var ikke Kindle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kindle og er veldig fornøyd med det. Kjøper norske bøker hos Ebok.no og engelske bøker hos Amazon.  Deler biblioteket mitt med mannen min, så han har tilgang på de samme bøkene.  Liker at batterilevetiden er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leser kun engelske bøker, og bruker kindel app (eller audible app). Kjøper bøker på amazon.com

Jeg er veldig fornøyd med Kindel appen. Har både på iphone og ipad. Det var ipad som var tiltenkt å kunne bruke som lesebrett, i tillegg til at det er et nettbrett 😄

Anonymkode: 1ab09...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har kindle paperwhite. Er veldig fornøyd. Reklamen kan du få fjernet på to minutter. Leser mest på engelsk, men har aldri hatt et problem med å få tak i norske bøker. Men bruker nettbrettet mitt for å låne bøker på biblioteket. Ikke lesebrettet for der trengs det en app. 

Anonymkode: 001d6...426

Jeg blir bearbeidet av en venninne om at jeg nå må slutte med papirbøker og få meg Kindle, men aldri har hun nevnt at det er REKLAME på Kindle!?? Og hvis jeg nå går og kjøper meg Kindle Paperwhite og deretter kjøper bøker på Amazon (leser mest engelsk), hvorfor prakker de reklame på meg da, etter at jeg har betalt for begge deler?

Kan noen si detaljert hvordan man får vekk reklame på Kindle? Jeg hater reklame, altså...

Anonymkode: 03880...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir bearbeidet av en venninne om at jeg nå må slutte med papirbøker og få meg Kindle, men aldri har hun nevnt at det er REKLAME på Kindle!?? Og hvis jeg nå går og kjøper meg Kindle Paperwhite og deretter kjøper bøker på Amazon (leser mest engelsk), hvorfor prakker de reklame på meg da, etter at jeg har betalt for begge deler?

Kan noen si detaljert hvordan man får vekk reklame på Kindle? Jeg hater reklame, altså...

Har aldri opplevd reklame via appen på iphone.

Anonymkode: 1ab09...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kindle Oasis 2019 modell tror jeg. 
Er veldig godt fornøyd. Behagelig å holde. Godt lys. God batteritid. Supert på reise.

Kjøper bøker på E-bok.no. Ofte tilbud der, 79 - 109 pr bok.

Kjøpt på Komplett og har aldri hatt reklame på den. Anbefales på det varmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kindle paperwhite som jeg kjøpte i 2014. Har ikke reklame på den og har aldri hatt det. Så det forundrer meg veldig at folk her sier at det er reklame på Kindle..!

Anonymkode: 754e2...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pocketbook og er veldig fornøyd. Har jo ikke noe å sammenligne med, men det er flere måter å laste ned bøker på og lesevennligheten er super 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pocketbook touch lux 5 og synes den er mye bedre enn kindle, men det er hovedsaklig fordi at jeg føler den har bedre sortering av bøkene. Jeg får de sortert etter forfatter, serie etc og det fikk jeg ikke like bra på kindle. 

Pocketbook Touch lux 4 hjemmeside
kan bl.a kjøpes på elkjøp eller komplett. Den tar ikke amazon format uten konvertering, men det kan gjøres med litt triksing. 

Jeg har en kindle app på mobil og pc og leser mye på der også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har kindle paperwhite som jeg kjøpte i 2014. Har ikke reklame på den og har aldri hatt det. Så det forundrer meg veldig at folk her sier at det er reklame på Kindle..!

Anonymkode: 754e2...cd2

Det kan vel komme av at det er nyere versjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA får man kjøpt en billig versjon av kindle som har reklame, for de som ikke har lyst/råd til å betale full pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kindle, en eldre (Amazon Kindle Paperwhite 2015 WiFi) , vært fornøyd med den.

Kjøpte en litt nyere kindle (Amazon Kindle Paperwhite 2018 vanntett 8GB, 6")  til min far, han og har vært happy med den.

Jeg regner med nyere modeller er bedre enn disse og slik kan jeg ikke skjønne annet enn at du blir fornøyd samme hva du velger.

Leser engelske bøker fra amazon og norske fra typisk ebok. 

Jeg er sikker på at det finnes fordeler og ulemper med alle lesebrettene, men overgangen fra papibok bør uansett gå greit.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Kindle Paperwhite kjøpt!! 😃👏

Må vente til den ankommer til uka.

Hvor kjøper dere e-bøker?

Tips ifht det? 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...