Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart i uke 12 og sliter så veldig med hodepine. Dette er et problem fra før også, mye spenningshodepine og migrene (migrene ganske sjeldent). Vanligvis går dette veldig fint fordi jeg kan behandle det selv med Paracet og Ibux i kombinasjon, men nå kan jeg jo ikke ta Ibux... I helgen var jeg helt desperat og hadde skikkelig ille hodepine i halvannet døgn i strekk. Jeg tok Paracet, men det var ikke nok. Jeg spiste det jeg orket av sunn mat, drakk masse vann med sitron i, gikk turer ute i frisk luft, lå inne på et mørkt rom, tok power naps - alt! Det var rett før jeg ringte legevakten i ren desperasjon. 

Hva i all verden gjøre dere gravide superhelter der ute som sliter med hodepine?

Anonymkode: 60259...cbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er spenningshodepine, så bør massasje hjelpe. Du kan få mannen til å kan skuldrene dine. Eventuelt kan du kjøpe inn massasjeapparat eller gå til en profesjonell massør. 

Anonymkode: 8bd54...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er spenningshodepine, så bør massasje hjelpe. Du kan få mannen til å kan skuldrene dine. Eventuelt kan du kjøpe inn massasjeapparat eller gå til en profesjonell massør. 

*kna 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var til slutt mannen som ble redningen på søndag, han masserte meg inn med lavendelolje etter en god og varm dusj. Veldig fint at han kan hjelpe til, men han jobber også ganske mye og er mye borte i forbindelse med jobb. Er det virkelig ikke noe annet enn paracetamol man kan ta som gravid? Og er det noen som har testet akupunktur?

Anonymkode: 60259...cbc

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å ta paracet når hodepinen begynte å komme. Jeg brant meg en del ganger på å vente, fordi jeg helst ikke ville bruke medikamenter i svangerskapet. Når hodepinen først var der for fullt, hjalp ikke paracet det grann mer.  Det ble ikke helt bra, men jeg endte gjerne med mild hodepine i stedet for så kraftig at jeg var helt ute av spill. 

Og ellers forebygge så godt det går, regelmessige måltider, prøve å sove nok, drikke nok, massasje, passe seg for ugunstige arbeidsstillinger, ta pauser på jobb.

Jeg fikk faktisk ikke migrene i mine svangerskap, og har generelt hatt mye mindre av det etter at første barn ble født. Men jeg kjenner andre som har vært veldig plaget av det, og har brukt migrenemedisin i svangerskapene sine i samråd med lege (jeg vet ikke hva de kunne ta, men her kan altså legen hjelpe om man er veldig plaget). 

Anonymkode: a8d86...933

AnonymBruker
Skrevet

Å komme😉

Anonymkode: 629b4...f6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å komme😉

Anonymkode: 629b4...f6f

Det gjør saken 100 ganger værre for min del 😅 

ts; jeg må ta hodepinen før den får utviklet seg. Om jeg får tatt et par paracet/ibux når jeg kjenner at det murrer så unngår jeg stort sett at spenningshodepinnen kommer. Massasje osv gjør utrolig nok ting verre for meg 

Anonymkode: 0f7d9...219

AnonymBruker
Skrevet

En time hos manuellterapaut vil nok hjelpe betraktelig! Min manuellterapaut knadde ut det verste av spenningene og halverte mine migreneanfall i graviditeten 🥰🥰🥰

Du trenger ikke henvisning. Gå til en med driftstilskudd, da koster det rundt 300 kr timen frem til du når egenandelstak.

Anonymkode: 9852c...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...