Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater jobben min fordi jeg møter så mange utakknemlige mennesker som klager uansett hva jeg gjør.

Hvorfor hater du jobben din?

Snart ferie folkens ☀️

Anonymkode: f2a82...c85

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ikke finnes hverken god planlegging eller struktur i den. Alt du vet er når du starter på dagen, men du vet aldri når du er ferdig, hva du skal gjøre, hvordan du skal gjøre ting, hvem du skal jobbe med, ingen ordentlig lunsjpause (vi har pause 15 minutter, 2 ganger ila dagen). Det er mer, men orker ikke ta alt. 

Anonymkode: d9a30...5ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det samme som deg, ts..  Folk er så kravstore og så utakknemlige, kan bli helt matt av det. I tillegg er bedriften stor og uoversiktlig.  Mange ledd og mange små-konger... 🙄

Anonymkode: f83e7...dfc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pga dårlig lønn.

Anonymkode: 36452...521

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pga dårlig lønn.

Anonymkode: 36452...521

hva er dårlig lønn?

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig lønn, dårlig ledelse, og dermed dårlig miljø og kultur på jobben.. og dermed også lav kompetanse og lavt faglig nivå 

Anonymkode: 947c0...26e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huff høres ikke bra ut slik dere har det☹ Min perfekte jobb hadde vært helt uten kundekontakt. Hater ikke jobben men folk er generelt plagsomme. For meg er det vel folk som møter opp tilfeldig og ringer på telefonen så jeg bli avbrutt hele tiden. Jeg er saksbehandler. 

Anonymkode: c09b8...6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig lønn, kronglete vei for å komme seg til jobb, dårlig ledelse, liker ikke arbeidsoppgavene. 

Anonymkode: 30930...e52

AnonymBruker
Skrevet

Må stå i konfliktfylte relasjoner over lang tid, mye negativitet/klaging, skyhøyt arbeidspress, skyhøyt sykefravær som igjen fører til enda høyrer arbeidspress på oss som er på jobb, rævva lønn. Er også saksbehandler (i kommunen). 

Anonymkode: 99310...481

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig, lite stimulerende, latterlig ledelse

Anonymkode: 972d2...09d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å kaste bort tiden og livet mitt på det. Liker å styre min egen tid, å leve. Trenger ikke jobben i livet, klarer meg fint uten.

Så en sum på konto hver mnd uten å jobbe hadde passet meg perfekt, livet er så kort. Meste av livet består av å være en slave for andre.

Anonymkode: c940a...36c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en annen jobb for bare tre måneder siden. 

Da hatet jeg arbeidstidene, dramaet med kollegaer, stresset, lite struktur og orden, for mye ansvar. 

Nå hater jeg å være så mye alene og føle meg alene på jobb, at arbeidsoppgavene er ensformige og kjedelige. 

Men det jeg hater mest er at jeg ikke kan styre når jeg skal være på jobb selv. Hater at det er bestemt at jeg skal være der de og de dagene og det og det tidspunktet. Liker heller ikke at jeg ikke kan velge arbeidsoppgavene selv og den dårlige lønna. 

Bare 30 år igjen..... 

Anonymkode: 826ef...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke så godt med å vaske rumper og vaske vekk løs avføring. Det er skyggesiden av jobben min som sykepleier. Utenom akkurat det, så stortrives jeg. Jeg jobber nå på sykehjem og liker at det er todelt turnus. Har jobbet noen år på sykehus også, men helt ærlig, for meg var det et helvete å jobbe natt og tredelt turnus. Hvis ikke, hadde jeg fortsatt på sengeposten på Ullevål. 

Anonymkode: 9ebec...f0a

Skrevet (endret)

* Gjennomamerikanisert. Med det mener jeg at det er høyt hierarki, mange ledere, ingen som egentlig tar ansvar, dårlig lønns- og arbeidsvilkår, fjerner stadig goder, byråkrati til tusen, ingen tanke for trivsel og arbeidsmiljø, amerikansk ledelse kjører på som en bulldozer uten å lytte til folka rundt/under seg.

* Nedbemanning som har gjort at det er ekstremt få ressurser til tross for mye å gjøre.

* Få ressurser fører til mye overtidsarbeid, ting blir ikke gjort i tide fordi man ikke rekker over, vi virker uproffe for kundene, lange svartider, folk er utslitte

* Man sliter seg ut for knapper og glansbilder.

* Konstant dårlig samvittighet for å ikke klare å gjøre ferdig jobben man egentlig skulle gjort.

* Hodepine, dårlig søvn og grue seg til jobb.

* Ledere som ikke tar ansvar. De skyver ting videre og lar folka på gulvet stå i dritten alene, men tar gjerne æren når man finner en eller annen løsning.

* Ikke-fungerende programmer og løsninger for produkthåndtering

* Virker generelt uproffe - flaut å snakke med kunder osv.

* Karaktersetting. Jepp, her får man karakterer på jobben flere ganger i året. Problemet er at man aldri kan få beste karakter, for de er jo forbeholdt de uunnværlige, og de fleste regnes ikke som det, dessverre. 

* Bonusordninger som favoriserer kun uunnværlige, ikke alle oss andre, selv om det gjerne er vi som jobber stumpen av oss.

* Ting er ekstremt tungrodd. Man sier liksom at kommunal sektor er tungrodd, men det er bare å komme seg inn i dette amerikanske selskapshelvete, så skal man snakke om tungrodd. Feil oppstår, feil meldes videre til teknisk avdeling. Teknisk avdeling avdekker feil. Teknisk avdeling trenger hjelp. Teknisk avdeling melder videre til 3. linje. 3. linje vet hva feilen gjelder, men må få godkjenning til å rette feil. Godkjenning av feil sendes mellom ulike ledere til det når toppen. "En eller annen" foreslår annen løsning. Annen løsning fungeer overhodet ikke. Feil rapportert tilbake. Feil går mellom ulike avdelinger og ulike ledere. Til slutt har man brukt et par måneder på den feilen man tidligere kan brukte et par dager på å løse. For her skal man overhodet ikke ha noen tilganger, men skal ta i mot all dritten, så man får all kjeft, men ingen mulighet til å rette i det som er feil. Amerikanerne må jo vite hva alle gjør til enhver tid HELE tiden. Og da er det viktig å ikke gi tilganger til andre slik at man ikke går glipp av noe. Tenk om noen på gølvet skulle finne en løsning som faktisk fungerte UTEN å spørre 10 ledere først? Byråkratisering meg i ræva.

* Dårlig stemning, alle ønsker seg bort.

Jeg har siste arbeidsdag denne uken. Jippi!

Endret av SPOCA
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elendige arbeidstider, elendig ledelse, elendig lønn og krevendeog stressende arbeidsoppgaver. Kundekontakt dagen lang (vekter) og en hær av ledere som skal prøve å ta oss på noe. Har endelig sagt opp og fått meg en ny jobb.

Anonymkode: 481fb...73c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spør hva jeg hater med jobben min så er det at vi skal lære det samme igjen og igjen. Jobber i barnehage. Og så må man late som det er kjempespennende for å ikke ødelegge den gode stemningen. 

Anonymkode: 34a0f...d1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en fagstilling som den eneste her jeg er, uten klar stillingsbeskrivelse, slik at ingen helt vet «hva jeg er til», og jeg føler meg ofte overflødig. Jeg glemmes litt i strukturene, der alle andre er organisert i avdelinger, og går glipp av informasjon og innkallinger. Er så lei av å minne på det! I bunn og grunn føler jeg meg ensom, selv om jeg har kjempehyggelige kolleger. Har søk inne på finn….

Anonymkode: 479b2...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig ledelse, dårlig lønn, dårlig arbeidsmiljø, and the list goes on…

Men det er vel slik arbeidslivet er i 2021, alt kan gjøres enda raskere, enda mer effektivt på halve tiden med halv bemanning! 

Anonymkode: 4ff2f...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Luselønn, ego-sjef og masete slitsomme kunder som krever mye og skal ha alt gratis. Tilbud tilbud? 50%? Tilbud på hele butikken??? Ikke?? Høææ? F... å lei jeg er av det maset, står jo på plakaten hvilken vare som er på tilbud🤪

Anonymkode: 1ce80...fa8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei bitch som er smørblid bare hun får bestemme alt selv og sur som ei padde når hun må innstille seg etter andre. Fysj! 

Anonymkode: c0c97...9e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...