Gå til innhold

Bestekompis til kjæresten oppfører seg interessert...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er på «ferie» utlands , egentlig en jobb tur for kjæresten hvor han og bestekompisen jobber og jeg har skole online. Jeg blir ukomfortabel når jeg for eksempel skal gå å hente en lader, vann etc der de jobber.  Han begynner han å snakke med meg med en gang. Han kommenterer også hvordan jeg ser ut når jeg har pyntet meg, som egentlig var hyggelig i begynnelsen.. men nå syntes jeg det blir litt mye.. Mulig han gjør det for å irritere kjæresten da han ikke alltid er så god på dette. Jeg aner ikke. Han kom også med et merkelig scenario her om dagen når vi var ute å spiste - at hvis for eksempel jeg og han ble sammen, og min kjæreste hadde funnet seg en ny en - så hadde man invitert eksen - sidens de er bestekompiser og «dette skjer ofte». Vi snakket om ekser og bryllup, veldig random tema, som egentlig var interessant helt til han dro opp dette. Jeg latet som jeg ikke hørte det og bare prøver å være ignorant men jeg syntes det er ubehagelig. Samtidig så kommenterer han nesten alt jeg gjør - sier også at jeg er så lik mammaen hans etc. han sier hele tiden «happy wife, happy life» - akkurat som jeg er wife. Syntes det er skikkelig irriterende. Merker han ser mye når jeg har på meg bikini. Det har endt med nå at jeg prøver å kle på meg mer og mer og at jeg har blitt kald og litt irritert mot han. Vi har kjent hverandre lenge. Han har slitt med angst etter en ulykke og har en veldig liten sirkel av venner - han jobber for det meste og har ikke vært med jenter på noen år. Så jeg kan jo forstå at det er spesielt å tilbringe ferie med en jente.... men likevel... Har ikke lyst til å fortelle kjæresten helt konkret hvordan det er da de jobber sammen hver dag , det ville bare blitt dårlig stemning. Kjæresten er også veldig naiv og bryr seg nok ikke så mye om det.. Hvordan ville dere håndtert det? 
fortsette å være kald, fortsetteå å kle på meg mer og mer? 

Anonymkode: a4550...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kommenterer også «feil» kjæresten min gjør i forholdet... som egentlig var Okay i begynnelsen da kjæresten er litt fjern, lite oppmerksom innimellom, men nå er grensa nådd. 
TS 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags unnskyldning har du for å ikke si fra om at det er nok, og uønsket?  Dårlig stemning er det jo allerede. 

Anonymkode: 7bfad...e84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags unnskyldning har du for å ikke si fra om at det er nok, og uønsket?  Dårlig stemning er det jo allerede. 

Jeg har stoppet å reagere til det han sier. han bør forstå at det er uønsket. Det sier jo seg selv at det er uønsket, han er bestekompisen til samboeren min. Det er så små ting hver gang: hvis jeg ser at blikket hans går fort ned til bikini kløft, skal jeg si «ikke se på puppene mine» - for meg blir det nesten mer ukomfortabelt.  Til og med jeg ser ned i kløfta til jenter innimellom. Hvis han kommenterer at jeg ser fin ut - skal jeg si «slutt å si jeg ser fin ut»? Alle disse tingene er så «små» at kjæresten ikke legger merke til det, men jeg som jente vet når en fyr er interessert. Når han snakker med meg hver gang jeg kommer - skal jeg si slutt å snakk til meg når jeg kommer bort til dere? 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan ville dere håndtert det? 

Ville overlatt problemet til kjæresten min. Selvfølgelig. Det er tross alt han som har dradd problemet inn i mitt liv. 

Anonymkode: 1b1fe...c32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ville overlatt problemet til kjæresten min. Selvfølgelig. Det er tross alt han som har dradd problemet inn i mitt liv. 

Hva ville du sagt til kjæresten? 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Det scenariet han lagde, da dere var ute og spiste, viser jo en total mangel på sosiale antenner.  Bare fortell at det var en skikkelig ubehagelig situasjon for deg, og at du vurderer å reise hjem, hvis han ikke gir seg med alle hint og kommentarer.  Han vil muligens snu det mot deg, og si at du har mistolket alt, men da får du bare dra, eller innordne deg slik at du ikke trenger å omgås han alene.  Kommer han med flere ideer om hvordan det er hvis dere er kjærester, så ta ham på det, med det samme.  Spør hvorfor han snakker sånn, og hvorfor han tror at dere noensinne kunne blitt kjærester. Du virker utrolig passiv, og redd for å lage dårlig stemning, så du bør nok snakke grundig med typen din først, så du er sikker på å ha backup. Han må godta, og bekrefte at han ser problemet, og ikke plutselig er på kompisens side, når dere sitter der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva ville du sagt til kjæresten? 
ts

Ville sagt alt som skjedde, og hvis han ikke ordnet opp sporenstreks, så ville det vært bye-bye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det scenariet han lagde, da dere var ute og spiste, viser jo en total mangel på sosiale antenner.  Bare fortell at det var en skikkelig ubehagelig situasjon for deg, og at du vurderer å reise hjem, hvis han ikke gir seg med alle hint og kommentarer.  Han vil muligens snu det mot deg, og si at du har mistolket alt, men da får du bare dra, eller innordne deg slik at du ikke trenger å omgås han alene.  Kommer han med flere ideer om hvordan det er hvis dere er kjærester, så ta ham på det, med det samme.  Spør hvorfor han snakker sånn, og hvorfor han tror at dere noensinne kunne blitt kjærester. Du virker utrolig passiv, og redd for å lage dårlig stemning, så du bør nok snakke grundig med typen din først, så du er sikker på å ha backup. Han må godta, og bekrefte at han ser problemet, og ikke plutselig er på kompisens side, når dere sitter der. 

Ja, jeg er redd for å lage dårlig stemning. De jobber sammen hver dag (driver selvstendig sammen)  og den eneste nære vennen han har er min samboer - etter han var i ulykke og fikk akutt angst. De begge har også betalt denne turen på firmaets regning. Det lett for alle andre å tenke hva de ville gjort men ikke helt det samme når du står oppi det.   Han har også vært en venn av meg, og alltid vært der for både meg og kjæresten om det skulle være noe. Så det er ikke bare å si at nå må du «faen meg» skjerpe deg. Hadde det vært en annen venn av typen, som jeg ikke kjente - hadde det vært mye lettere. Typen ler jo også ofte når han kommer med bemerkninger - som om at han ikke helt skjønner at han flørter åpenlyst!!  Typen ville sagt at han bare prøver å være grei. Han selv ville nok sagt det samme. 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...