AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Hei. Nå trenger jeg bare å lufte litt her. Må se andre perspektiv. Jeg føler at man ofte kan miste selvinnsikt og at det er vanskelig å se seg selv slik andre ser en. Jeg er opptatt av å kunne se egene feil, bli et bedre menneske, være udmyk! Jeg har ikke så mange venner. Jeg har to veldig nære som har vært mine nærmeste siden jeg var barn (er nå 38 år) . Ellers har jeg og min mann 4 vennepar. Dette er mer overfladiske vennskap, men likevel hyggelige og gode. Men jeg treffer sjeldent kvinnene alene. Vi møtes som par. Jeg har ikke kontakt med mine halvsøsken. Han ene bor i utlandet og har egentlig aldri kjent han, hun andre har jeg kranglet med hele livet. Hun var voldelig når vi vokste opp sammen grunnet din diagnose, og har vært mye styr opp igjennom så jeg tar litt avstand. Hun tredje har jeg aldri bodd sammen med eller hatt noe forhold til. Kjenner henne ikke. Så altså ingen jeg snakker med av søsken. Jeg har noen få ex venninner. Venninner som naturlig har sklidd vekk som venner og venner som jeg bevist ikke har kontakt med lengter pga dolking i ryggen, svik. Dette gjelder to stk. Har ellers flere gode bekjente, internett venner osv.. Her om dagen oppdaget jeg at en god bekjent/ internet venn jeg har delt veldig mye med hadde blokkert meg på alle sosiale medier. Jeg har ikke snakket med pesonen på mange måneder. Jeg prøver alltid å være hyggelig og lyttende, men dette fikk meg til å tenke.... Er jeg bare veldig dårlig likt? Føler folk at jeg er toxic? Hvorfor har jeg ikke flere venner? Mister andre noen få venner opp igjennom livet eller gjelder det for de som er dårlig likt? Er det noe galt med personligheten min eller har jeg bare dårlig selvtillit? Tanker? Hilsen voksen usikker mor 😅 Anonymkode: e15c1...891
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Hvor mange venner mener du er vanlig å ha? Jeg syntes du har mange venner Anonymkode: e0d49...14b 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Vanskelig å si om du er toxic uten å få noen eksempler på oppførselen din Anonymkode: d6603...6af 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Du har jo venner. Søsknene dine har du ikke kontakt med av naturlige årsaker. Andre venner har du ikke kontakt med pga negative hendelser. Det er også ganske vanlig at det er vanskelig å få nye venner i voksen alder. Anonymkode: 3a520...b78 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange venner mener du er vanlig å ha? Jeg syntes du har mange venner Anonymkode: e0d49...14b Jeg føler alle har flere enn meg og finner på ting heletiden...Jeg er ikke del av noe vennegjeng/klubb som møtes jevnlig , julebord osv. Har ikke de fleste dette? Anonymkode: e15c1...891
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Jeg synes det høres ut som at du har mange venner, jeg. Det er helt vanlig å færre venner som godt voksen enn det man hadde som ung. Anonymkode: 4749b...bee 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg føler alle har flere enn meg og finner på ting heletiden...Jeg er ikke del av noe vennegjeng/klubb som møtes jevnlig , julebord osv. Har ikke de fleste dette? Anonymkode: e15c1...891 Jeg vil si det er 50/50 😜 Det kan også virke helt annerledes på utsiden enn hva realiteten egentlig er. Hva tror du folk tenker om deg? De ser du har 2 gode venner som mest sannsynlig kommer til å vare livet ut. Du har kjæreste og dere har vennepar. Kanskje noen utenfor ser dere når dere er med vennepar og tenker «så heldige de er som har mange venner» Anonymkode: e0d49...14b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 Fint at du er flink til å lytte. Hvor flink er du til å dele dine egne følelser og tanker? Er det noen av venneparene du vil bli bedre kjent med? Kan du ta litt initiativ til mer personlig prat når dere møtes? Eller invitere damen på kafé eller med på noe dere har lyst å gjøre? Anonymkode: 5ff6c...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå