Gå til innhold

Kan innsett av embryo ( etter fryseforsøk) gjøres uten hormonmedisiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig at klinikken kan sette inn embryo (fra fryseforsøk) gjøres uten hormonstimulering? 

Jeg skal bruke estrofem og utrogstan før innsett, men jeg kunne ønske at jeg kunne sette inn i naturlig syklus slik at jeg slipper risiko for bivirkninger av medisinene. 

Noen som vet om det er mulig? Regner med at legene må se på det som fordel å bruke medisinene for å øke sjansene for å lykkes. Jeg har litt angst for medisinene. 

Anonymkode: d1344...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har satt inn fryseforsøk hvor eneste hormonbehandling er progesteron, så det er mulig. 

Men er det ikke østrogen og progesteron du skal ta? Kanskje du mangler østrogen og derfor må ha en boost av det? Progesteron er helt vanlig uansett hvilken type Innsett man har. Jeg hadde snakket med klinikken hvorfor de tenker du skal ta det, så får du nok en god forklaring på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, Molly_ said:

Jeg har satt inn fryseforsøk hvor eneste hormonbehandling er progesteron, så det er mulig. 

Men er det ikke østrogen og progesteron du skal ta? Kanskje du mangler østrogen og derfor må ha en boost av det? Progesteron er helt vanlig uansett hvilken type Innsett man har. Jeg hadde snakket med klinikken hvorfor de tenker du skal ta det, så får du nok en god forklaring på det :)

Jeg skal ta estrofem 2 mg 3 ganger for dagen , og utrogestan senere. Har tatt hormonprøver som klinikken har sett på. Hormonprøvene er normale. Så vet ikke hva som er normalt å ta med innsett, men får forhøre meg om hvorfor jeg skal ta dette. :) . Vil helst ta minst mulig medisiner. ;) 

Anonymkode: d1344...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...