Lizca Skrevet 28. juni 2021 #1 Del Skrevet 28. juni 2021 Mitt første barn så er ganske blank. Sønnen min skal begynne i barnehage i august, han er da 1 år. Hvilke sekk skal han bruke? Barnehagesekk 1-3 år eller litt større sekk til første klassinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Del Skrevet 28. juni 2021 Barnehagesekk. Men, er mest sannsynlig bare dere foreldre, eventuelt andre som skal hente som kommer til å bruke den de første åra. Eldste brukte vel ikke sekken sin i barnehagen før de to siste årene, og det var veldig lite. Minste har nå en sekk hengende i barnehagen, for tok med skiftetøyet i den. Vi har heller ikke masse klær og matboks og lignende med fram og tilbake, bare en flaske. Så trenger ikke sekken i hverdagen Anonymkode: e98e9...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juni 2021 #3 Del Skrevet 28. juni 2021 Vi har brukt denne fra Bergans alle barnehageårene fra 1-6 år. Har fungert helt perfekt! https://www.sportshopen.com/no-no/article/nordkapp-jr-12l 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 28. juni 2021 #4 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) En førsteklassesekk passer til 6-åringer, så den vil være alt for stor for en ettåring. Et så lite barn kan omtrent ikke bære noe vekt, så det er ikke vits med en stor sekk. For frakting av utedress, skiftetøy osv er det mer hensiktsmesdig med en plastpose eller et gjenbruksnett e.l. , som rommer mer. Barnet kan jo uansett ikke bære dette selv. Endret 28. juni 2021 av Hedda-78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Del Skrevet 28. juni 2021 Kjøp en liten sekk som kan romme matboks og drikkeflaske. Det er ikke stort mer de små evt. bærer når de er på tur. Hos oss har barnehagen gått på tur fra starten av. Selv på småbarnsavdelingen lærte de barna å bære egen sekk på tur. Det er viktig at sekken er god å bære, har god polstring på skuldrene, og har bryststropp. Ellers bør den altså være så liten som mulig, og være tilpasset barnehagebarn. Min erfaring er at selv barnehagesekken til Troll er for stor for de aller minste. En skolesekk (førsteklassesekk) som er laget for 6-10åringer er kjempestor til et lite barnehagebarn, og ikke noe som kan bæres selv. Anonymkode: 040c5...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Del Skrevet 28. juni 2021 Jeg hadde et barnehagebarn for noen år siden, da hadde vi en førsteklassing-sekk som hang på plassen hennes hele dagen, og fikk aldri noen kommentarer på det. Hva de gjorde på turdag vet jeg ikke. Men så var vi på besøksdag i barnehagen for yngstemann i forrige uke, og da skulle alle 2- og 3-åringene gå tur. Alle hadde en liten barnehagesekk på ryggen. 80% av dem hadde en av disse små Fjellräven-sekkene. Så nå har vi vært like tullete og kjøpt en sånn en vi også. Håper det blir bra. Anonymkode: 7c3f3...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Del Skrevet 28. juni 2021 Her får ikke vi ha sekk. Ungene kan visstnok bli kvelt av selene 🙄 Anonymkode: 96c78...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Del Skrevet 28. juni 2021 Barnehagesekk ja, og den bør ha brystreim. Vi har urban mini fra beckmann. Den passer til små barnehagebarn og er skikkelig søt. Og ergonomisk i motsentning til fjellreven sine. også har den regntrekk 😊 https://beckmann.no/barnehage/ Anonymkode: d0e55...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå