Gå til innhold

Glemmer navn på folk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å glemme navnet til folk jeg gikk på barne og ungdomsskole med. Er straks 40 så vi snakker 24 år her nå, men det er noen jeg ikke klarer å huske navnet på og spesielt de som gikk i klasse under. For noen få år siden mener jeg at dette ikke var et problem. 

Er dette normalt eller holder jeg på å bli semi dement?

Anonymkode: 6c1a2...c94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan glemme navnet på mennesker jeg ble kjent med for 6 mnd siden om jeg ikke har noe mer med dem å gjøre. Å glemme navn på noen man gikk på barneskolen med ser jeg ikke på som noe problem 

Anonymkode: d492c...318

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dette normalt eller holder jeg på å bli semi dement?

Anonymkode: 6c1a2...c94

Jeg håper det er nomalt! :) For det gjør jeg også. Er 45. 

Mange har jo giftet seg  og av disse grunner har andre navn. Før kunne man navnene på de over og under seg i trinn. Ja kanskje ut over det også. Nå husker man så vidt ansiktene. 

Anonymkode: 97f56...416

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Null stress, jeg husker ikke navnet på alle fetterne mine en gang, sikker 20 år siden sist jeg så de også da😅 lurer av og til på om hjernen min har teflon belegg😅

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er normalt. Jeg husker alle navn, aner ikke hvorfor. Årstall derimot….

Anonymkode: e6ec1...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker på de fleste nesten alle på tidlig barneskole, men er noen litt videre på ungdomsskolen jeg ikke husker. Er rundt 30.

Har du ikke et klassebilde? Hva med å skrive bak eller ved siden av på bildet hvem personene på bildet er? Å se på gamle bilder og mimre kan å trene opp hukommelsen og gjøre at vi husker mer.

Anonymkode: 2ab8e...d66

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg er 67 , jeg husker navn på alle jeg gikk på barneskolen med,var over 20 i klassen, stort sett de samme hele tiden. De fleste lærerne også. Husker også fødselsdato til alle i familien.  Har vært slik alltid.   

Anonymkode: d639f...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så farlig? Kjenner en son ikke klarer huske navn, men han omtaler andre med feil navn, det er ikke greit. 

Anonymkode: f1fb5...fab

AnonymBruker
Skrevet

Husker de jeg jeg i klasse med, vet ikke om jeg husker alle men. De andre jeg husker er utelukkende de som var mine venner på fritiden i andre klasser, men har sikkert glemt noen. Normalt det da. Hadde til og med glemt en i paralellklassen fra ungdomsskolen min bare noen få år etter vi gikk ut av skolen. Traff han i en kø på et utested. Han ble sååå glad for å se meg, og gjentok "det er meg, navn" . Jeg kjente ikke igjen ansikt eller navn, følte meg litt slem, fordi han var så glad. Men slik er det, tiden går, vi treffer nye mennesker.

Anonymkode: 7cbb4...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...