AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Hvis det er folketomt eller mørkt. Blir du som mann fornærmet dersom en jente begynner å gå fortere eller bytter til fortauet på andre siden av veien når dere går bak henne? Anonymkode: 17825...62a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Lol, om det er menn som blir fornærmet av det, så er det akkurat den typen menn kvinner prøver å unngå. Anonymkode: 3f9a5...185 22
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lol, om det er menn som blir fornærmet av det, så er det akkurat den typen menn kvinner prøver å unngå. Anonymkode: 3f9a5...185 Jeg vet om en som blir rasende på grunn av dette og kaller det mannehat/straff mot alle menn på grunn av at et fåtall gjør dumme ting. Anonymkode: 17825...62a 2
Gjest ABM Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er folketomt eller mørkt. Blir du som mann fornærmet dersom en jente begynner å gå fortere eller bytter til fortauet på andre siden av veien når dere går bak henne? Anonymkode: 17825...62a Haha, du troller vel?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Haha, du troller vel? Nei, jeg er faktisk seriøs. Anonymkode: 17825...62a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Det er jo i så fall helt bak mål. Man krysser ikke gaten fordi man tar det for gitt at fyren er voldtektsmann, men det er jo bedre å være på den sikre siden. Hvorfor la en fremmed mann gå rett bak deg om natten om du kan unngå det? Anonymkode: d3279...5e9 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet om en som blir rasende på grunn av dette og kaller det mannehat/straff mot alle menn på grunn av at et fåtall gjør dumme ting. Anonymkode: 17825...62a På hvilken måte er det straff? Tror han at han har krav på å gå bak en kvinne? Anonymkode: d3279...5e9 16
Gjest ABM Skrevet 28. juni 2021 #8 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er faktisk seriøs. Anonymkode: 17825...62a Ok, og ærlig snakket, jeg hadde ikke lagt merke til det engang:)
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Skrevet 28. juni 2021 Ja jeg blir fornærmet siden det betyr at jeg er stygg. Så blir jeg minnet på at jeg er jomfru og aldri kommer til å ha sex. Anonymkode: 1ebb8...727 2
Den Sagnomsuste Skrevet 28. juni 2021 #10 Skrevet 28. juni 2021 Eksempelet er overførbart. Jeg bytter alltid side dersom jeg blir fotfulgt av en eller flere ukjente menn på en folketom gate om natten og jeg er mann selv. Jeg tenker som jentene at "det ikke er noe poeng i å sette seg selv i en unødvendig, ekkel situasjon. De færreste er ransmenn og voldtektsmenn, men hvorfor skal man ta sjansen? Jeg har ved noen anledninger vært den mannen som går bak kvinnen. I de tilfellene hvor jeg går fortere enn henne og må passere henne (trange gater uten mye handlingsrom) ser hun seg noen ganger over skulderen. Da sier jeg til henne: "ta det med ro, jeg går meg bare en tur eller lignende". Da ler hun som regel bare, mens jeg passerer. Har jeg god tid stanser jeg heller litt og gir henne et godt forsprang. I mine øyne er det bare fornuftig å ta noen enkle forhåndsregler. Slike kvinner er rett og slett smartere enn de dumme som frister skjebnen. 19
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #11 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): På hvilken måte er det straff? Tror han at han har krav på å gå bak en kvinne? Anonymkode: d3279...5e9 Han mener seg forhåndsdømt. Han sier dersom folk er smart så bare «vet» de hvem som er farlig og ikke, og da er det krenkende når de bytter side uten først å «undersøke» hvordan mannen «er» i utseende og kroppsspråk. Anonymkode: 17825...62a 3
ekkoet Skrevet 28. juni 2021 #12 Skrevet 28. juni 2021 Nei, jeg ville ikke bli fornærmet og hadde ønsket at min datter gjorde det samme. Jeg kunne funnet på å bytte side selv for å ikke gjøre situasjonen ubehagelig for jenten/damen foran meg. Det er synd at det er slik at man skal være redd for hverandre, men det er jo tydelig at det finnes noen få som ødelegger for mange (og da snakker jeg ikke om at menn ødelegger for andre menn, men alle kvinnene som føler seg uttrygge). 13
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #13 Skrevet 28. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (28 minutter siden): Eksempelet er overførbart. Jeg bytter alltid side dersom jeg blir fotfulgt av en eller flere ukjente menn på en folketom gate om natten og jeg er mann selv. Jeg tenker som jentene at "det ikke er noe poeng i å sette seg selv i en unødvendig, ekkel situasjon. De færreste er ransmenn og voldtektsmenn, men hvorfor skal man ta sjansen? Jeg har ved noen anledninger vært den mannen som går bak kvinnen. I de tilfellene hvor jeg går fortere enn henne og må passere henne (trange gater uten mye handlingsrom) ser hun seg noen ganger over skulderen. Da sier jeg til henne: "ta det med ro, jeg går meg bare en tur eller lignende". Da ler hun som regel bare, mens jeg passerer. Har jeg god tid stanser jeg heller litt og gir henne et godt forsprang. I mine øyne er det bare fornuftig å ta noen enkle forhåndsregler. Slike kvinner er rett og slett smartere enn de dumme som frister skjebnen. «Da sier jeg til henne: "ta det med ro, jeg går meg bare en tur eller lignende".» Denne likte jeg! Synes det ville vært betryggende. Anonymkode: 4503d...601 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Da sier jeg til henne: "ta det med ro, jeg går meg bare en tur eller lignende".» Denne likte jeg! Synes det ville vært betryggende. Anonymkode: 4503d...601 Ikke jeg, hehe. Blir litt som at noen sier "du kan stole på meg", eller "jeg er digg" ... Eh, ja. Særlig. Setter pris på at folk sier ingenting. Anonymkode: 14943...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #15 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har blitt ranet ved stengetid på jobb da jeg var yngre, ransmann som kom løpende som en skygge i sidesynet, og har vært utsatt for en overfallsvoldtekt noen få år senere. Jeg går helst ikke ute på kveldene, men innimellom skjer det og da er det verste jeg vet en skygge/silhuett av mann som går bak meg eller kommer brått på. Og ja de fleste menn er nok snille, men det finnes de som ødelegger og de vil man unngå om det er mulig. Og går det en snill man bak så vil jeg også gjerne vite det så jeg slipper å ha 200 i puls og hjertet i hamrende. Anonymkode: 4503d...601 9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han mener seg forhåndsdømt. Han sier dersom folk er smart så bare «vet» de hvem som er farlig og ikke, og da er det krenkende når de bytter side uten først å «undersøke» hvordan mannen «er» i utseende og kroppsspråk. Anonymkode: 17825...62a Dette er åpenbart en mindre intelligent person. Anonymkode: d3279...5e9 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke jeg, hehe. Blir litt som at noen sier "du kan stole på meg", eller "jeg er digg" ... Eh, ja. Særlig. Setter pris på at folk sier ingenting. Anonymkode: 14943...1d7 Da kan de evt si «skal bare forbi». Det verste er når de småløper etter deg og då skal de egentlig bare forbi, men det føles som om de blir jaget eller skal angripe et bytte. Jeg mener IKKE at de skal bli venner/skape tillit med å snakke og gi seg til kjenne at de ikke har dumme hensikter, men bare det at de sier noe før de går fordi og går videre eller går rett bak så slipper man å være redd (og nei man stoler selvfølgelig ikke på de og blir med de hjem liksom). Anonymkode: 4503d...601 2
Tiuren Skrevet 28. juni 2021 #18 Skrevet 28. juni 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det er folketomt eller mørkt. Blir du som mann fornærmet dersom en jente begynner å gå fortere eller bytter til fortauet på andre siden av veien når dere går bak henne? Anonymkode: 17825...62a Jeg ville slakket bakover eller krysset gaten for å unngå at hun føler ubehag, og for å kunne ha oversikt i tilfellet noe skjer med henne. Jeg blir ikke fornærmet over at hun er redd, men det er ikke kjekt å tenke på at hun er redd meg. At hun ikke føler frihet til å gå en tur i sin egen by. 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #19 Skrevet 28. juni 2021 Ja, mine følelser er viktigere enn hennes sikkerhet. Som kvinne skal hun først og fremst ta hensyn til mine behov. Anonymkode: 69410...dd0
Den Sagnomsuste Skrevet 28. juni 2021 #20 Skrevet 28. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): «Da sier jeg til henne: "ta det med ro, jeg går meg bare en tur eller lignende".» Denne likte jeg! Synes det ville vært betryggende. Anonymkode: 4503d...601 Det er hensikten. Jeg forstår selvsagt at noen kan oppfatte det som en lurekommentar, men hvorfor skulle jeg gidde å si det i en mørk gate hvor vi gikk alene? Hvorfor ikke bare slå henne ned og voldta henne dersom jeg var så syk i huet? Jeg tror ikke flertallet av overgripere gidder å "lure" et offer de har helt for seg selv. Jeg håper ihvertfall at det trygger jentene når jeg sier dette. Jeg er virkelig ikke interessert i verken å voldta eller skremme noen. Faktum er jo at jeg kun går tur Tiuren skrev (26 minutter siden): Jeg ville slakket bakover eller krysset gaten for å unngå at hun føler ubehag, og for å kunne ha oversikt i tilfellet noe skjer med henne. Jeg blir ikke fornærmet over at hun er redd, men det er ikke kjekt å tenke på at hun er redd meg. At hun ikke føler frihet til å gå en tur i sin egen by. Det har jeg også gjort før. Holdt god avstand, men fulgt med på distanse. Blir noen ganger bekymret for slike kvinners sikkerhet. Ved en anledning fulgte jeg ei som var snydens full til et hotell og betalte for henne. Dette var på Tøyen i Oslo. Blond og pen jente i starten av tjueårene. Fikk vondt av å tenke på at hun skulle vandre rundt som et lett bytte hele natten. Betalte og fulgte henne til rommet før jeg gikk. Jeg fikk med meg en kvinnelig ansatt til å følge henne slik at det ikke ble for suspekt. Håper flere gjør sånt dersom de observerer jenter i farlige situasjoner. Endret 28. juni 2021 av Den Sagnsomsuste 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå