AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Del Skrevet 28. juni 2021 Jeg er en godt voksen kvinne som er en forholdsvis fersk løper. Jeg er veldig fornøyd med at jeg har knekt jogge-koden, men det er en ting som gir et lite skår i gleden, og det er at jeg sliter både med urinlekkasje og magen. Jeg kan tisse og tisse før løpetur, men like fordømt kommer det litt urin for hvert skritt. Jo raskere jeg prøver å løpe, jo mer kommer det, så det ender med at jeg tripper av gårde. Har begynt med Tena Lady (!), og det hjelper jo litt, men hadde jo vært fint å unngå dette. Diaré kan det også ende opp med, men gudskjelov ikke så ofte. Men ofte nok til at jeg gruer meg til turen, og kjenner på en frykt for at jeg plutselig må på do. Bor i Oslo, så det er ikke bare å hoppe ut i skogen heller. Dette kan også komme selv om jeg har vært på toalettet før turen. Er det noen som har gode tips for hva man kan gjøre for å slippe dette, slik at løpeturen blir mer en glede enn en stressøvelse? Anonymkode: ec661...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Del Skrevet 28. juni 2021 Urinlekkasje kan være av utrente muskler. Men når du never diaré i tillegg, begynner jeg å lure på om du har en prolaps i ryggen som blir trigget av joggingen. Anbefaler deg en tur til lege for videre sjekk. Anonymkode: 68bb1...a5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Del Skrevet 28. juni 2021 Sliter du med magen ellers? Eller er det kun ved joggingen at fu får diare? Anonymkode: 924a7...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sliter du med magen ellers? Eller er det kun ved joggingen at fu får diare? Anonymkode: 924a7...656 Er alltid løs i magen, men det er regelmessig og jeg er sjelden på toalettet mer enn en gang pr dag. Men det kan virke som om trening kan være utløsende. Men det største problemet er urinlekkasjen. Anonymkode: ec661...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Del Skrevet 28. juni 2021 Urinlekkasje: få henvisning til gynekolog, begynn å gjør øvelser. Diare: de aller fleste som løper kjenner til løpe-diaré, eller at man for den saks skyld må skikkelig på do for å gjøre nummer to. Dette bruker gjerne å stabilisere seg med litt tid. Jeg kan få det ved langdistanse. Anonymkode: 9fb76...07a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Del Skrevet 28. juni 2021 Løpemage er helt vanlig. Uheldigvis. Anonymkode: 47b53...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 28. juni 2021 #7 Del Skrevet 28. juni 2021 Urinlekkasje: Veldig vanlig hos kvinner etter hvert som vi blir eldre. Løsningen er knipeøvelser. Diaré: Ganske vanlig med "løpemage". Jeg må innimellom "nummer 2" når jeg begynner å løpe. Noen ganger går det "over" og jeg kan jogge videre, noen ganger må jeg bare gi opp, og gå hjem. Heldigvis jogger jeg på stier i skogen, og har alltid med litt toalettpapir i drikkebeltet hvis det blir for "akutt". Og i begge tilfeller; sjekk med hhv gynekolog og lege i tillegg, sånn at du får utelukket at det ikke er noe galt noe sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #8 Del Skrevet 28. juni 2021 Knipeøvelser har jeg holdt på med en stund uten at jeg føler det hjelper nevneverdig på. Men må uansett snart til gynekologen for celleprøve, så tar det med ham da. Takk for tips så langt Anonymkode: ec661...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #9 Del Skrevet 28. juni 2021 Bekkenbunnsfysio kanskje? Er ikke sikkert at du kniper riktig. Evt. så har de andre hjelpemidler, typ sånn elektrostimuli. Trener du den dype kjernemuskulaturen? Anonymkode: 2da44...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #10 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bekkenbunnsfysio kanskje? Er ikke sikkert at du kniper riktig. Evt. så har de andre hjelpemidler, typ sånn elektrostimuli. Trener du den dype kjernemuskulaturen? Anonymkode: 2da44...93e Mnja. Ikke nok sikkert. Tar situps og gjør noen øvelser med fokus på å trene hoftene, da jeg sliter litt med dem også. Anonymkode: ec661...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Del Skrevet 3. juli 2021 Splittbinders skrev (På 28.6.2021 den 9.34): Urinlekkasje: Veldig vanlig hos kvinner etter hvert som vi blir eldre. Løsningen er knipeøvelser. Diaré: Ganske vanlig med "løpemage". Jeg må innimellom "nummer 2" når jeg begynner å løpe. Noen ganger går det "over" og jeg kan jogge videre, noen ganger må jeg bare gi opp, og gå hjem. Heldigvis jogger jeg på stier i skogen, og har alltid med litt toalettpapir i drikkebeltet hvis det blir for "akutt". Og i begge tilfeller; sjekk med hhv gynekolog og lege i tillegg, sånn at du får utelukket at det ikke er noe galt noe sted. Gode råd her. Jeg har også fått litt plager med urinlekkasje etter at jeg ble eldre. Knipeøvelser synes jeg har vært til nytte for å hindre at det blir verre, og så bruker jeg alltid et tynt bind. Da blir det ikke så problematisk å håndtere. Det er ganske sjeldent at jeg har fått diare, men det hender rett som det er at jeg må "normalt" på do når jeg sykler eller løper, i alle fall når det dreier seg om litt lengre distanser og man er ute noen timer. Jeg har derfor også alltid litt toalettpapir med i sekken eller beltet. Der jeg bor er det stort sett fjell og skog så det er nokså uproblematisk om det skjer. Anonymkode: f59c7...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 knipeøvelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Del Skrevet 5. juli 2021 Splittbinders skrev (På 28.6.2021 den 9.34): Urinlekkasje: Veldig vanlig hos kvinner etter hvert som vi blir eldre. Løsningen er knipeøvelser. Diaré: Ganske vanlig med "løpemage". Jeg må innimellom "nummer 2" når jeg begynner å løpe. Noen ganger går det "over" og jeg kan jogge videre, noen ganger må jeg bare gi opp, og gå hjem. Heldigvis jogger jeg på stier i skogen, og har alltid med litt toalettpapir i drikkebeltet hvis det blir for "akutt". Og i begge tilfeller; sjekk med hhv gynekolog og lege i tillegg, sånn at du får utelukket at det ikke er noe galt noe sted. "Ok". Anonymkode: c82bf...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå