Gå til innhold

Tips til gressklipper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Har ikke så god råd, så er ute etter noen tips til billige, men gode gressklippere, noen forslag?
Selv har jeg vurdert denne: https://nettbutikk.byggern.no/hage-og-hageredskap/motoriserte-redskaper-og-hagemask/gressklipper-el-accu-og-tilbehoer/gressklipper-rotak-32-1200w

Takk! 

Anonymkode: 9b1d0...ae1

Skrevet

Har akkurat den. Godt fornøyd. Et batteri holder akkurat til hele hagen. 

Stille, lett og liten. 

AnonymBruker
Skrevet

Klippo med 5 HK Briggs&Strattonmotor. Tåler all verdens juling og holder i 30++ år. Enkel å vedlikeholde.  Utallige varianter. Tung og stødig. Svikter aldri.

Anonymkode: a4b44...6d8

Skrevet
1 hour ago, stan said:

Har akkurat den. Godt fornøyd. Et batteri holder akkurat til hele hagen. 

Stille, lett og liten. 

Den som er linket til går på ledning, så ingen batterier nødvendig. Men man bør være sikker på at det er stikkontakt utendørs og at man har lang nok skjøteledning

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

Den som er linket til går på ledning, så ingen batterier nødvendig. Men man bør være sikker på at det er stikkontakt utendørs og at man har lang nok skjøteledning

Takk for informasjonen. Jeg er nok avhengig av batteri. :)

Skrevet
newman01 skrev (24 minutter siden):

Ja, det overså jeg. 

Jeg har med batteri. Har hatt gressklipper og snøfreser med ledning, det er veldig upraktisk. Egner seg best for små områder. 

Anbefaler med batteri. Sjekk om et batteri holder til hele hagen. Går an å ha to. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker dyre biler og raske motorsykler, men plenklippere vekker ikke noen lidenskap. De kjøper jeg på tilbud fra  Jula eller Biltema... La de stå under tak når de ikke brukes, så holder de maaange år. 

Skrevet

Mange av de elektriske gressklipperne har ikke drift på hjulene, så man må dytte maskinen selv. Det kan for mange være slitsomt om hagen ligger i litt skrående terreng. De fleste bensinklipperne har drift på hjul og hjelper til med fremdriften.

En brukbar gressklipper får man til under 2000kr på Jula/Biltema, og har veldig grei kvalitet. Iløpet av en sommer bruker man kanskje 2-3 liter bensin, så driftskostnadene er lave. Olje byttes en gang hvert år, så det er ikke store kostnaden. 

Batteriklipper koster vesentlig mer i innkjøp, pluss at batteriene kan være dyre. 

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk for informasjonen. Jeg er nok avhengig av batteri. :)

Batteri er nok absolutt  greiest. Enig med vedkommende som nevnte fremdrift.  Det er tungt nok likevel. Jeg har bare en gammel Honda. Jeg tror det må være en evighetsmaskin.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
5 minutter siden, newman01 said:

Mange av de elektriske gressklipperne har ikke drift på hjulene, så man må dytte maskinen selv. Det kan for mange være slitsomt om hagen ligger i litt skrående terreng. De fleste bensinklipperne har drift på hjul og hjelper til med fremdriften.

En brukbar gressklipper får man til under 2000kr på Jula/Biltema, og har veldig grei kvalitet. Iløpet av en sommer bruker man kanskje 2-3 liter bensin, så driftskostnadene er lave. Olje byttes en gang hvert år, så det er ikke store kostnaden. 

Batteriklipper koster vesentlig mer i innkjøp, pluss at batteriene kan være dyre. 

Det at maskinen må dyttes kan og ses på som gratis trening :) 

Elektrisk klipper har den fordelen at den nesten ikke bråker, så man skal ha en særdeles kranglete nabo for å ikke kunne slå plenen sent på kvelden. 

Skrevet

Her ble en batteridrevet kjøpt inn i 2019 (rotak 37 li). Superfornøyd med denne, det er skikkelig ok å bruke ett sekund på å starte denne etter en lang vinter. Og uten å knote med olje, bensin og tennplugger og jeg vet ikke hva. Jeg kjøpte med ett ekstra batteri og har kjøpt andre redskaper som bruker samme. Så om du velger batteri så tenk på å kjøpe noe som er endel av en serie med utstyr. Batteriene er dyre, men utstyr som selges uten koster ikke allverden.

Skrevet
41 minutter siden, skrue said:

batteridrevet kjøpt inn i 2019 (rotak 37 li)

Nå er vel den gått ut av sortementet og erstattet av AdvancedRotak-modellene. De starter på 3700kr for 2Ah-batteri inkludert, og 4300kr med 4Ah batteri. 2Ah blir for de fleste altfor lite. 

Skrevet
13 minutter siden, newman01 said:

Nå er vel den gått ut av sortementet og erstattet av AdvancedRotak-modellene. De starter på 3700kr for 2Ah-batteri inkludert, og 4300kr med 4Ah batteri. 2Ah blir for de fleste altfor lite. 

Ja, jeg fikk vel tak i en av de siste (men Rotak-serien er bra). Jeg kjøpte to 4Ah-batterier.  

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke så god råd, så er ute etter noen tips til billige, men gode gressklippere, noen forslag?

35 minutter siden, skrue said:

Ja, jeg fikk vel tak i en av de siste (men Rotak-serien er bra). Jeg kjøpte to 4Ah-batterier.  

Trådstarter ønsket en billig og brukbar gressklipper. Ikke helt sikker på hva folk legger i billig, men når trådstarter spør om en ting til 1090kr blir vel fort 4000 pluss et ekstra batteri til 1400kr litt utafor? Eller synes AB-ae1 det er et fint prisnivå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

TS her. Mange gode tips, i all hovedsak ser jeg etter noe under 2000kr. Ser at de fleste med batteri er litt i dyreste laget, har også vurdert å kjøpe en bensindrevet på Finn?

Om noen har spesifikke tips til klippere, blir jeg kjempefornøyd 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...