Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått brev fra statsforvalteren om vedtak om separasjon. Jeg vil ikke skilles, og det står at jeg kan klage på vedtaket. Hva er gode grunner for å klage? 

Anonymkode: 0e883...fa6

Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Drømmeektefellen der 😅

Skrevet

Hvorfor ikke? 

Ektefellen din vil tydeligvis det. Før eller siden så blir dere skilt. Det tar bare litt lengre tid. 

• Liker 21
Skrevet

Synes det er frekt å skulle lete etter grunner som er gode nok. 
Du må svare ut i fra de forutsetningene du har.
Men hvorfor vil du være gift med en person som ikke vil være gift med deg? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjerne klage, det tar bare lengre tid å bli skilt 🤷‍♀️

Anonymkode: af30d...f88

• Liker 9
Skrevet

At du ikke ønsker å skilles er ikke en gyldig grunn. Separasjon betyr ikke at dere skilles, men at dere har ett år på å avgjøre det på. 

Å klage på vedtaket er å ikke ta ektefellen på alvor. Det er kanskje ikke det beste å gjøre hvis du vil prøve å redde ekteskapet. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hva som er en god grunn for å klage? Jeg skjønner jo at det ikke holder at jeg er glad i han. Kan jeg si at jeg synes det er best for barna at vi er gift?

• Liker 1
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer på hva som er en god grunn for å klage? Jeg skjønner jo at det ikke holder at jeg er glad i han. Kan jeg si at jeg synes det er best for barna at vi er gift?

Hva skjedde mellom dere, ts?

AnonymBruker
Skrevet
Bremnes.Kari skrev (3 minutter siden):

Hva skjedde mellom dere, ts?

Han er ikke glad i meg mer og vil skilles.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du skal guilt trippe mannen til å bli. Er du økonomisk avhengig av ham? Eller synes du det er fint å bo med en mann som ikke elsker deg? Om du holder igjen vil det skape mer avstand og mer forakt. 

• Liker 14
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Så du vil tvinge din partner til å bli i forhold med deg? Det kommer nok ikke til å gå, heldigvis. Det er ikke sånn det fungerer i Norge. 

Man har i Norge lov til å skille seg uten å oppgi noen spesifikk grunn. At man kan klage handler vel mer om at du kan klage  eventuelle saksbehandlingfeil eller at det er detaljer i vedtaket man ikke er enig i. AT det tas ut separasjon kan man ikke motsette seg. Eller, det blir uansett - det tar bare litt lenger tid. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan bruke det som grunn til å klage, men din mann har rett til å få separasjon og senere skilsmisse uansett om du vil eller ikke. Husk også at din mann har fått samme brev, og den reelle klageretten er mer for han hvis han mener det har skjedd en feil.

Anonymkode: 46865...529

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har fått brev fra statsforvalteren om vedtak om separasjon. Jeg vil ikke skilles, og det står at jeg kan klage på vedtaket. Hva er gode grunner for å klage? 

Det finnes ikke gode grunner til å klage...vil du bo med en som kommer hjem med andre kvinner?

AnonymBruker
Skrevet

Klagen din kommer ikke til å bli tatt til følge dersom du ikke kommer på en god grunn til å klage. Det eneste du oppnår med det er at prosessen blir forlenget, det må jo være bedre å bare få det overstått. 

Anonymkode: 1feb0...035

• Liker 4
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er ikke glad i meg mer og vil skilles.

Så leit. Og du mener det når du sier du ikke vil skilles pga barna?

Familien vår er alltid verdt å kjempe for, så jeg heier på deg. Prøv å klag på det vedtaket, da. 

Unnskyld meg, men det kan høres ut som han har funnet noen andre, kan du prøve å reach out til denne personen? Be henne pelle seg vekk fra en fortsatt gift mann, liksom?🤷‍♂️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som hovedregel er det aldri bra for barna å leve i et hjem der foreldrene ikke har det bra sammen.

Bruk heller separasjonstiden til å komme frem til konstruktive løsninger på et liv hver for dere. Det er til barnas beste.

• Liker 19
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
4 minutter siden, MorTil2 said:

Som hovedregel er det aldri bra for barna å leve i et hjem der foreldrene ikke har det bra sammen.

Bruk heller separasjonstiden til å komme frem til konstruktive løsninger på et liv hver for dere. Det er til barnas beste.

Hvor står denne hovedregelen? Man kan møte på mye motstand og dritt gjennom et langt forpliktende forhold til et annet menneske, både familiært, i vennskap og i forhold som ekteskap. Og dette kan snu igjen, og bli bra og fint.

Jeg har aldri lest forskning som sier noe om at barn har det best hvis man skiller seg ved første korsvei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mistanke om at hans grunn for å ville skilles er at du er eiesyk og kontrollerende. Toget er nok gått, og du har ingen rettigheter til å holde ham igjen når han faktisk ikke vil være gift lenger.

Anonymkode: b8a1e...511

• Liker 11
Skrevet
Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden):

Hvor står denne hovedregelen? Man kan møte på mye motstand og dritt gjennom et langt forpliktende forhold til et annet menneske, både familiært, i vennskap og i forhold som ekteskap. Og dette kan snu igjen, og bli bra og fint.

Jeg har aldri lest forskning som sier noe om at barn har det best hvis man skiller seg ved første korsvei.

Det er mest sannsynligvis ikke snakk om FØRSTE korsvei. 

Barn har det best i et trygt hjem fylt av kjærlighet og fornøyde foreldre. En foreldre med forakt kan man ense på laaang vei. Det er ikke vanskelig for et barn å plukke opp den negative energien. 

• Liker 16
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
1 minutt siden, CorvusCorax said:

Det er mest sannsynligvis ikke snakk om FØRSTE korsvei. 

Barn har det best i et trygt hjem fylt av kjærlighet og fornøyde foreldre. En foreldre med forakt kan man ense på laaang vei. Det er ikke vanskelig for et barn å plukke opp den negative energien. 

Fornøyde foreldre.. hvem er fornøyd 100% av tida? Dette er jo oppskrifta på katastrofe, det. Hva lærer ungene av dette, annet enn meg, meg, meg, mine behov, meg i sentrum.

En forelder med forakt må jobbe med seg selv og hvordan den oppfører seg rundt familien sin, kanskje få profesjonell hjelp. 

Ingen snakker om at ts skal tvinge mannen sin til å bli hos familien og henne. Men klage på vedtak og si at man ikke ønsker seperasjon. Prøve å få mannen i tale, fortelle ham at hun ikke ønsker å miste ham. Gjøre det hun kan for å reparere dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...