Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i rundt ett år, og vi er nylig flyttet sammen. Rett før dette oppstod det noe ubehagelig, jeg kom over en treningsprofil hvor han hadde kommentert «🔥» på bildet henne. Jeg begynte å sjekke flere kjente treningsprofiler, og her har han vært inn å likt lettkledde bilder o.l. 

Vi hadde en stor krangel og ordnet opp, da han lovet å ikke gjøre noe slikt igjen. Han forstod hvorfor jeg ble lei meg, men mente dette bare var noe han alltid hadde gjort da han også er veldig opptatt av trening.

Men, tilliten min til han er likevel svekket pga interessen han viset disse jentene. Her om dagen oppstod det en «teit mistanke» fra min side, og han klikker da fullstendig. Da sier han at det er psykisk slitsomt for han at jeg ikke stoler på han, hvor lenge jeg ikke skal stole på han, og at det går grenser for hvor mye han skal tåle av diskusjoner pga dette. Før dette hadde vi det fint, men han fremstiller alt negativt når jeg tar opp noe.

Føler jeg ikke kan snakke med han, eller at han forstår hvorfor jeg er mistenksom og har mistet tillit. Han skal ha alt til å handle om hvordan han selv føler det, og hvor fælt det er for han. I tillegg opplever han det som ett «press» at jeg ønsker å ha sex mer enn 2 ganger i uken eller ønsker at vi av og til kan finne på ting sammen. Hva bør jeg gjøre

Anonymkode: 3bbf5...f31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg vekk! Han har ikke noe respekt for deg, og det virker som om han ikke er klar for forhold. Du fortjener bedre👍🏻

Anonymkode: a1f7f...521

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har vært sammen med kjæresten i rundt ett år, og vi er nylig flyttet sammen. Rett før dette oppstod det noe ubehagelig, jeg kom over en treningsprofil hvor han hadde kommentert «🔥» på bildet henne. Jeg begynte å sjekke flere kjente treningsprofiler, og her har han vært inn å likt lettkledde bilder o.l. 

Vi hadde en stor krangel og ordnet opp, da han lovet å ikke gjøre noe slikt igjen. Han forstod hvorfor jeg ble lei meg, men mente dette bare var noe han alltid hadde gjort da han også er veldig opptatt av trening.

Men, tilliten min til han er likevel svekket pga interessen han viset disse jentene. Her om dagen oppstod det en «teit mistanke» fra min side, og han klikker da fullstendig. Da sier han at det er psykisk slitsomt for han at jeg ikke stoler på han, hvor lenge jeg ikke skal stole på han, og at det går grenser for hvor mye han skal tåle av diskusjoner pga dette. Før dette hadde vi det fint, men han fremstiller alt negativt når jeg tar opp noe.

Føler jeg ikke kan snakke med han, eller at han forstår hvorfor jeg er mistenksom og har mistet tillit. Han skal ha alt til å handle om hvordan han selv føler det, og hvor fælt det er for han. I tillegg opplever han det som ett «press» at jeg ønsker å ha sex mer enn 2 ganger i uken eller ønsker at vi av og til kan finne på ting sammen. Hva bør jeg gjøre

Anonymkode: 3bbf5...f31

Kikker på andre kvinner og puler knapt deg så tidlig i forholdet? Tviler på at han er klar for et forhold ennå..

AnonymBruker
Skrevet

Du bør komme deg lengst mulig vekk. 

Anonymkode: d1db2...46b

Skrevet

Det høres ut som du står i et vanskelig dilemma. På den ene siden ønsker du kanskje å reetablere tilliten som har fått seg en knekk. Da vil kanskje hans bekreftelse igjennom å finne på ting sammen og ha hyppig sex, ha positiv innvirkning på tillitsbygging for deg? På den andre siden høyres det ut som du er bekymret for å "skyve han vekk" dersom du skal få dekket dette behovet.

Likevel er det en ting jeg blir opptatt av i det du skriver. Du skriver at han føler seg presset... Er det kanskje mulig å gå inn i samtalen igjen og spørre om han kan forklare hva som gjør at han føler det slik? Kanskje du også kan forklare at dine behov er med på å skape dette presset og hvordan kan dere sammen sørge for å få dekket behovene deres og samtidig redusere både press og reetablere tillit? En slik åpen samtale, der enn selv er rolig og ikke i affekt, kan bidra til å gjøre situasjonen bedre. Kan dette hjelpe tror du? 

AnonymBruker
Skrevet

Dere er forskjellige. Dere har ulike seksuelle behov. Han er en hissigpropp. Liker du å være med hissigpropper? Jeg personlig liker å tilbringe tid med blide mennesker. Derfor er jeg hverken kjæreste eller venner med hissigpropper. Dette er valg jeg kan ta fordi Norge er et fritt land og vi driver ikke med tvangsekteskap og lignende. Det høres ut som et skikkelig kjipt forhold du er i, så hvis det ikke er noe spesielt fantastisk han gir deg som du ikke klarer deg uten, og han ikke gjør dagen din spesielt fin, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kontakter han med en gang og slår opp.

Anonymkode: 83110...2af

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg synes ikke det gjør så mye at mannen mi kikker på andre damer, det hender jeg å gjør det😅🙈 Folk kan være fine uten at det trenger å bety så mye, jeg har trent jevnlig i ett par år nå og blir så imponert over de som har veldig veltrente kropper, det krever skikkelig innsats og det synes jeg er hott. Så jeg trykker liker på trenings bilder i hytt og pine uten at det nødvendigvis er fordi jeg er sikler etter selve personen. 

Det høres jo ut som dere er veldig forskjellige i hvilke behov dere har for sex og intimitet. Jeg skjønnet godt at du føler deg usikker dersom dette er viktig for deg og du stadig vekk blir avvist. 

Du må nok snakke mer med han, men ikke når følelsene raser som verst, slik at han forstår at det handler om mer enn bare en like. Så må du jo vurdere om du klarer å bli i ett forhold der behovene dine ikke blir møtt. 

AnonymBruker
Skrevet

Shit, din problemstilling kunne vært min for noen få år siden.

Jeg er fremdeles sammen med fyren min da, og det har ikke bare vært lett skal jeg si deg!

Anonymkode: a9812...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg personlig liker å tilbringe tid med blide mennesker. Derfor er jeg hverken kjæreste eller venner med hissigpropper. Dette er valg jeg kan ta fordi Norge er et fritt land og vi driver ikke med tvangsekteskap og lignende.

Endelig noen som har skjønt det! 

Anonymkode: d1db2...46b

AnonymBruker
Skrevet

Ville synes det var flaut om andre visste at han er sammen med meg og fortsatt driver og "liker" andre kvinners bilder... Det er jo menneskelig å kikke litt men når denne aktiviteten ligger der og er synlig for alle da er jeg ute av konfortsonen. Du får be ham titte i smug heretter 😄

Finnes jo forskjellige grader av seksuelt behov men jeg syntes det var rart selv om han kun ville ha sex to ganger i uken - men det er meg... Du må vite hva du kan leve med... 

Anonymkode: cad4d...94b

AnonymBruker
Skrevet

Kommenterer "🔥" på insta-babes bare fordi han er opptatt av trening du liksom.. :fnise:

Jeg synes ikke den delen er så ekstremt ille da, og skjønner det kan oppleves invaderende og kontrollerende for han når du overvåker han og mistenkeliggjør han. Vi får bare din side av saken her, for alt vi vet så angriper du han for småting og det du kaller "teit mistanke" med hermetegn var kanskje en skikkelig teit mistanke som de fleste hadde reagert negativt på å bli beskyldt for.

Du sier også han snur alt til å handle om seg, men du virker å ha null selvkritikk på egen oppførsel her. Jeg sier ikke at du burde ta selvkritikk for egen oppførsel, da jeg ikke vet hva du har startet diskusjoner om, men det er jo tydelig at du gjør det samme som han her, du mener alt er hans feil.

Det virker ikke som dere passer sammen. Hvis sex mer enn to ganger i uka er press for han og et bra nivå for deg, så har dere jo et stort kræsj bare der. I tillegg klarer dere tydeligvis ikke kommunisere ordentlig. Han er irritert på at du starter en krangel, og du er irritert på hvordan han avslutter den. Lykke til..

Anonymkode: 8a94f...3a4

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at det må være slitsomt for han også dette. Å bli mistenkt og konfrontert pga noen likes på nettet, det hadde jeg ikke orket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...